NEVZİNE

Büyüklerimizden öğrendiğimiz tarifler ;altın değerindedir.İşte Kayseri mutfağına ait bu lezzette böyle bir tarif...Bana verilen göz; kararı; azıcık şundan; azıcık bundanı ;sizler için yaptım ve ölçüye döktüm..Bu tarif ustasından ;yapımıda sizden hadi hep beraber mutfağa....


MALZEMELER
450 gr. un büyük( dikdörtgen borcam)
4 yemek kaşığı tahin
Yarım paket margarin
1 çay bardağı zeytinyağı
margarin kadar kaynar su
1,5 büyük çay bardağı dövülmüş ceviz
ŞERBETİ
2 su bardağı şeker
2;5 su bardağı su
3 -4 damla limon suyu
YAPILIŞI
  1. Margarini iyice eritin.Kaynasın.
  2. Un; tahin; zeytinyağ; margarin; kaynar suyu hep beraber karıştırın.Karıştırırken cevizide ekleyin.Hafifce elinizin ucuyla yoğurun.
  3. Yoğurduğunuz hamuru borcamınıza avcunuzun içiyle hafifce  basarak yayın.
  4. Üstünü cevizle süsleyin.
  5. Şekerinizi ve suyunuzu kaynatın.Göz göz olunca limonunu koyun ve 5 dakika daha kaynatın.Soğutun.
  6. Tatlınızı 170 derece fırında  kızarana kadar pişirin.1 saat   pişiyor.
  7. Fırından çıkan sıcak tatlınıza soğuk şerbetinizi dökün..
NOT: Tarif için PAKİZE teyzeme teşekkürler...İyiki varlar..
AFİYET OLSUN..Sevgiler...

10 yorum:

  1. Ben Nevzineyi çok seviyorum. Ankara'da Kseri Mutfağı'da güzel yapar. Denemek isterim. Hem pratik hem lezzetli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarifi tavsiye ederim..Kayserili ustadan..Çok leziz tam bir nevzine..sevgiler..

      Sil
  2. Merhaba,
    Tarifi birebir uyguladım şuan fırında. Erimiş margarin, sıvıyağ, kaynar su; bu kadar sıvı karışıma 450 gr un az değilmi? 'borcamınıza avcunuzun içiyle hafifce basarak yayın.' demişsiniz ama ya kek hamuru gibi sıvı bir karışım var tarifiniz de eksik olabilir mi yada margarin eritilmeyecek mi? İftara misafirlerim için yapıyorum yardım lütfen :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar bloga şimdi girdim.yorumunuzu şimdi gördüm,bu tarifi ben devamlı yapıyorum,cok guzel oluyor.niye kıvamı cıvık olmuş anlamadım.normalde yumuşak kurabiye hamur kıvamı olması gerekiyor,keske biraz daha un ekleseymişsiniz.nasıl oldu cok merak ettim??

      Sil
  3. Merhaba,
    Tarifiniz çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.
    Benim gerçek nevzine tarifime de göz atarsanız sevinirim. :)

    http://sevimli-tarifler.blogspot.com.tr/2014/02/gercek-kayseri-nevzinesi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Sizin tarifinizde çok güzel,benimki de orjinal bir Kayserili teyzemizin..Aradaki fark sadece sizde yumurta var,bizimkinde yok..

      Sil
  4. canım yıne dokturmussun...seni izlemeye bayılıyorum:))))))))

    YanıtlaSil
  5. Hep görüyorum ama hiç denemedim. Ellerine sağlık Nurşen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence mutlaka dene süper bir lezzet...teşekkürler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic