KÖY USULU KABAK DOLMASI[ADANA USULÜ]

Kabak dolmasını kim en çok sever???Parmak kaldırsın..Kabaklı yemek çeşitlerinin en güzellerinden biri..Özellikle de çocukların favorisidir kabak dolması..Bugünkü tarifimizle dolmanız daha da lezzetlenecek....Evdeki yemek listesinde en başa geçecek..







MALZEMELER

7 veya 8 tane orta boy kabak
500 gr.koyun kıyma
1 çay bardağı pirinç
2 tane orta boy soğan
2 tane orta boy domates
nane
maydanoz
tuz
3 diş sarmısak
1çay kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
50 gr. tereyağ
3 yemek kaşığı sıvı yağ
SOSU
1 limon suyu
1 yemek kaşığı nar ekşisi
2 diş ezilmiş sarmısak
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 çay kaşığı biber salçası
YAPILIŞI
  1. Limon suyu,nar ekşisi,kuru nane,biber salçası ve ezilmiş sarmısakları karıştırın.Kabaklarınızı ikiye bölün ve güzelce oyun..Hazırladığınız sosla, bütün kabaklarınızın içini dışını soslayın.10 dakika kadar beklesin.
  2. Soğanlarını küçük küçük doğrayın,sarmısakları dövün,nane,maydanoz ve domatesleri ufak doğrayın.Pirinçleri iyice yıkayıp,süzün.
  3. Önce soğanla salça,karabiber,tuz ve nar ekşisini iyice karıştırın.Bu karışıma kıymanızı ekleyin,yoğurun.Daha sonra sırayla pirinç,nane ,maydanoz,domates ve yağlarınızı ekleyin,karıştırın.
  4. Hazırladığınız içi, dolmalarınıza doldurun,yayvan bir tencereye dizin.Üzerine 2 su bardağı sıcak su koyun ,pişirin. 
  5. Pişen dolmalarınızı dereotlu yoğurtla ikram edin..

*****Ben yağsız kuzu kıyma kullanıyorum,eğer kıymanız yağlı ise yağ miktarını azaltabilirsiniz.
*****Dolmalarımızın üstüne ayrıca sos yapmıyoruz ,çünkü kabakları avcarladığımız sos yetiyor..


AFİYET OLSUN..Sevgiler..



 

16 yorum:

  1. Ben kabağı çok seviyorum zaten bu tarifte aklımı başımdan aldı.Çok sevdim kabağın içini dışını soslama fikrini.Ekşiyi çok seviyorum.Limonu meyve niyetine yerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ekşi her şeye çok yakışıyor..Denemenizi tavsiye ediyorum.Bu şekilde kabak dolması süper oluyor..sevgiler..

      Sil
  2. En yükseğe ben kaldırdım.çok güzel bir tarif.zeytinyağlı biber dolmasına da bu sos olurmu acaba.? Ne dersin.lerine sağlık hayatım sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Ben zeytinyağlıyı daha şeker ağırlıklı pişiriyorum,limon var içinde ama bir kaç damla..Bence bu tür soslar daha çok sıcak yemeklerde daha lezzetli..Ama yinede denenebilir.Tabiki sarmısaksız..sevgiler..

      Sil
  3. Merhaba arkadaşlar;
    Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
    kültürüne sahibiz Ülke olarak.
    Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
    duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
    çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
    Bende düşümdümki "Yöresel Lezzetler Etkinliği" düzenleyip bloglar
    arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
    yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
    elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim...Tabi siz
    değerli arkadaşlarımın sayesinde...

    "Yöresel Lezzetler Etkinliği"mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

    ben http://safiyeile.blogspot.com/ blogumda ev sahibeliği
    yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
    beklerim,tariflerinize "Yöresel Lezzetler Etkinliği" için Safiye'ye
    gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
    yöreye ait olduğunu yazıp,
    bana haber verirseniz
    tariflerinizi severek yayınlayacağım.
    Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
    fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

    safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler...

    Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
    katılabilirsiniz...
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davetinize çok teşekkür ederim.sevgiler..

      Sil
  4. cok guzel gorunuyor harıka ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  5. çok severim. görüntü harika. ellerinize sağlık sevgilerimle...:))

    YanıtlaSil
  6. ohh mis ellerine sağlık paylaşımların bol olsun inşallah sevgiler;)))

    YanıtlaSil
  7. bonjour,

    yummy it looks delicious
    you have a really great blog with great receipes
    it's too bad that it's not in english

    but i follow you now
    kisses from france

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonjour Fiona,nice too meet you...Thank you for your compliments...I will add translate as soon..Thank you for fallowing my blog ..Kisses from me also..

      Sil
  8. Oh be aradigim tarifi buldum, Adana'daki akrabalarima soruyordum nasil yapiyorsunuz niye benim dolmalarim olmuyor diye, verdikleri cevap....olcu yok, goz karari.. sabah yapicam kesin tutturacagim tadini bu sefer resimlerden ve malzemelerden belli , tesekkurler !!!
    Patlican dolmasi yapicam onuda sosla avcarliyor musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,bence bu tam istediginiz tarif..Nefis ve tam kıvamında bir folma oluyor..Patlıcanı biraz daha degidik yapiyorum..Onun tarifide blogda var,oradan bakabilirsiniz..Adana usulu patlıcan dolma diye geciyor..kolay gelsin,sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic