PORTAKALLI BEZE

Çıtır çıtır bezeler..Ağızda eriyen ,her ısırıkta lezzet şölenine dönüşen bir tat.Bezelerimizi bu seferde  portakalın ferahlığıyla lezzetlendirdik..Bahar renkleriyle renklendirdik...Çok da yakıştı..Bizim evin favorisi oldu..


MALZEMELER
2 yumurta akı
1 rakı bardağı şeker
1 çay kaşığı krem tartar
3 damla portakal esansı
turuncu ,mor gıda boyası

YAPILIŞI
****Yumurta aklarınızı iyice kar haline gelene kadar çırpın.Kabaran yumurta aklarınıza şekerinizi ekleyin ,iyice çırparak yedirin.Daha sonra krem tartarınızı ekleyin,tekrar çırpın.Karışımınıza portakal esansınıda ekleyin ve çırpın.Hazır olan beze karışımınızı ikiye bölün,mor ve turuncu renklerden kaşığın ucuyla koyarak renklendirin.Rengin koyuluğunu ,isteğinize göre ayarlayın..
Tepsinize yağlı kağıt serin,beze kremanızı tatlı kaşığıyla  tepsiye koyun.Fırınınızı önce 200 dereceye getirin ısınsın,sonra kısın 100 dereceye ve bezelerinizi 20 dakika kadar pişirin.

PÜF NOKTALARI
****Yumurta aklarınız oda sıcaklığında olmalı...
****Krem tartarı aktarlarda bulabilirsiniz.Bezelerinizin sönmemesini sağlar.
****Şekerinizi yumurta aklarınıza kaşık kaşık yedirin.
****Yumurta aklarınız mixeri kaldırdığınızda ucundan düşmüyorsa ,kıvamı olmuştur.
****Portakal esansını ve gıda boyalarını pasta malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz..

AFİYET OLSUN..Sevgiler..

22 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Bezeye yeni bir anlam kazandırmışsın. Portakal tadıyla nasıl da lezzetli olmuştur. Renkler de çocukların kalbini feth eder.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Portakal tadı çok yakıştı..bezeye..rengarenk oluncada çocuklar bayıldı..

      Sil
  2. Bayıldım ben buna mutlaka deneyeceğim.ellerine sağlık hayatım sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  3. Canım merhaba sayfana tesadüfen ulaştım ve Adana yazısını görünce çokkkk mutlu oldum.Eşim Adana'lı 2 sene Huzurevleri mahallesinde oturdum inşallah Rabbim sağlık verirse emeklilik sonrası yerleşicez:)))Ellerine sağlık bezeler harika.Bende beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba...Hoşgeldiniz bloguma..teşekkürler..sevgilerimle..

      Sil
  4. Ellerinize emeklerinize saglik cok güzel degisik bir tarif .Bir bir kez denedim beze yi tutturamadim.blogunuz ve tarifleriniz cok güzel .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz,bloguma..Birde bu tarifden deneyin..Pişirmesi önemlidir bezenin..sevgilerimle..

      Sil
  5. rengarenk bezeler oldukça pratikmiş ellerinize sağlık nurşen hanımcım sevgilerle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum..Biz evcek bayılıyoruz.bezeye..sevgilerimle..

      Sil
  6. bezeyi çok severim bu şeklinide kesinlikle denicem ellerine sağlık hayatım:))

    YanıtlaSil
  7. Arzucum teşekkür ederim..denemeye değer.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuşlar turuncu turuncu. Ellerine sağlık Nur'cum, çok seviyorum bezeyi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler..Bizim evin favori atıştırmalığı..

      Sil
  9. Portakalın kokusu ve aromasına bayılıyorum, eminim bezeye de çok yakışmıştır.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler..Bezeye çok yakıştı portakal ,mis gibi koktu..sevgiler..

      Sil
  10. Complimenti per il tuo bellissimo blog!!! Ciao

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wellcome to my blog..thank you very much.)))

      Sil
  11. Gene ne güzel şeyler yapmışsın.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..sevgilerimle..

      Sil
  12. Böyle farklı yiyeceklere bayılıyorum hemen not aldım krem tartarı hiç duymamıştım elimde bir o eksik alınca hemen yapıcam teşekkür ederim tatlı paylaşımına

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krem tartar aktarlarda bulunuyor..Bezenin sömemesini , sert olmasını sağlıyor..Bulamazsan birazcık tuzda kullanabilirsin..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic