REVANİ

Revani çocukluğumun favori tatlısı...Yemekten hiç bıkmadığım bu tatlının,her çeşidini deniyorum..))))En son değişik bir tarifini denedim.Daha hafif, puf puf bir revani oldu..Bizim evde çok beğenildi..Bir de siz deneyin...Diğer tarifleride sırada ..bekleyin ...




MALZEMELER

4 yumurta
2 çay bardağı yoğurt
1,5 çay bardağı irmik
2 çay bardağı şeker
5 çay bardağı un
2 vanilya
1 limon rendesi
1 kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat

ŞURUBU
3,5 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu

YAPILIŞI
  1. Yumurtaları şekerle beraber iyice çırpın.
  2. İyice çırpılan yumurtalara sırayla vanilya, yoğurt,irmik,un ,karbonat,kabartma tozu en sonda limon rendesini ilave edin,iyice çırpın.
  3. Revani karışımınızı büyük boy yuvarlak borcamı yağlayıp,içine koyun.
  4. 175 derecede iyice pişirin..(1 saate yakın)
  5. Şurubunuzu revaniyi hazırlamadan önce hazırlayın,soğusun.Suyla şekeri beraber kaynatın,şerbetiniz göz göz olunca limon suyunu koyun,5 dakika daha kaynatın,sonra soğumaya bırakın..
  6. Revaniniz pişince, daha sıcakken 1 rakı bardağı çok soğuk suyu yavaş yavaş üzerine dökün..Daha sonra soğumuş olan şerbetinizi dökün.
  7. Daha sonra dilimliyerek ikram edin..
*****Revaninize soğuk suyu döktükce ,revaniniz tekrar iyice kabaracaktır.Soğuk su sayesinde puf puf ,hafif bir revaniniz olacaktır..

AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

31 yorum:

  1. en sevdiğim şerbetli tatlı ellerinize sağlık nurşen hanım sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..sevgiler..

      Sil
  2. yemiş gibi oldum..eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Süper görünüyorlar. Çok da net anlatmışsınız. Bugün yapacağım, başarılı olursam bloğumda paylaşmama izin verirmisiniz? Tabi kaynağını belirterek. Ellarinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhancım teşekkürler ,tabiki paylaşablirsinin.Başarılı olacağından eminim..sevgiler..

      Sil
  4. Maşallah ne kadar da güzel kabarmış pek bir iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simgecim teşekkür ederim..Soğuk suyu dökünce böyle kabarıyor..sevgiler..

      Sil
  5. ellerine sağlık arkadaşım negüzel kabarmış revani yiyenlere afiyet olsun.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..sevgiler)))

      Sil
  6. bunu bir arkadaşım daha söylemişti. üzerine soğuk su dök diye denemek kısmet olmamıştı. bu akşam acaba helva yerine revanimi yapsam. bak aklımı çeldim şekerim. tarifi yazayımda ben.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğuk su dökünce daha hafifliyo,birde puf puf oluyor deneyin bence..Birde bademli ve portakallı yaptım,o daha şerbetli oluyor..Onunda tarifini yazıcam..onuda deneyin sonra..İki revanıde süper..sevgiler..

      Sil
  7. güzel annenin elinden çoook güzel lezzet ellerine sağlık
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım ..sevgiler..

      Sil
  8. yiyebildiğim tek şerbetli tatlıdır kendileri ne de güzelll.. kabarmış o öyle afiyetler olsun canım harika:)

    YanıtlaSil
  9. Çok nefis görünüyor.Ben de çok seviyorum.Ellerine sağlık.Nefis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum teşekkür ederim..Sevgiler..

      Sil
  10. Yaptım valla . Sizinki kadar olmasa da bence başarılı. :) Akşam bloğummda. Tekrar teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla güzel olmuş ellerinize sağlık...rica ederim..)))

      Sil
  11. Revani hakkında bilmediklerimide öğrendim. Mesela soğuk su döküldüğünü bilmiyordum. Çok severim bu tatlıyı, gerçi tatlının her türlüsünü severimde :) gerçekten nefis görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ederim...sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Masallah ne kadar guzel kabarmis..
    Eline saglik olsun. afiyet seker olsun..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel gözüküyor fatoşun mutfak günlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Fatoş hanım..sevgiler

      Sil
  16. ben yaptım fakat maalesef yumurtam çok koktu...pek sevilmedi...sanırım yaz dönemi 4 yumurta çok diye düşünyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurtaları şekerle ve vanilyayla iyice çırparsanız,yumurtanın hiç kokmaması lazım..birde limon veya portakal kabuğu rendesi ekliyoruz,oda kendi kokusunu ekliyor..Bunlara dikkat ederseniz kokmaz..Tabi sıcağın etkisi olabilir,ama olmaması lazım..sevgiler..

      Sil
  17. merhaba,
    tarifinizi dün akşam misafirlerime yaptım. hepimiz çok beğendik ellerinize sağlık. tarif için çok teşekkürler...gülesin arslan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık,afiyet olsun hepinize..Bizde çok keyifle yiyoruz,sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic