Kolay Su Böreği (Tepsi Böreği)


Fırından çıkmış sıcacık,mis gibi tereyağ kokan bir dilim böreğe kim hayır diyebilir ki???Canınız su böreğimi çekti...?? Hamur açmaya üşeniyormusunuz ???Zorunuza mı gidiyor,vaktiniz mi yok.??İşte size su böreğini aratmıyacak kadar lezzetli,yapmaya üşenmiyecek kadar kolay bir tarif..Karar sizin..
MALZEMELER

4 yufka
500 gr.beyaz köy peyniri (inek)
3 yumurta
3 çay bardağı süt
1 büyük su bardağı kelebek makarna
1 tane soda
200 gr.tereyağ
1 çay kaşığı karabiber

arzuya göre maydanoz



YAPILIŞI
  1. Peynirinizi rendeleyin,doğranmış maydanozla ve karabiberle karıştırın.
  2. Makarnayı iyice haşlayın..
  3. Tereyağını eritin,soğusun.Yumurtaları çırpın.Bir kabın içinde süt,çırpılmış yumurta,soda ve tereyağını karıştırın.
  4. Fırın tepsinizi tereyağla yağlayın.İlk yufkayı tüm olarak tepsiye serin,kenarlarından sarksın.
  5. İkinci yufkayı dört parçaya kesin.Her parçayı sütlü karışımına batırıp çıkarın,tüm yufkanın üzerine sırayla serinÜzerine haşladığınız makarnanın ve peynir karışımının yarısını koyun..Üçüncü yufakayıda dörde bölün,onlarıda sütlü  karışıma batırın ve peynirli harcın üzerine yerleştirin.Onun üzerine kalan peynirli harcın kalanını serin..En son kalan yufkayıda dörde bölün,sütlü karışıma ıslayıp dikkatlice sırayla peynirli karışımın üzerini kapatın.. Sonrada tepsiden sarkan yufkaları tepsinin üzerine kapatın..Sütlü sosun geri kalanını üzerine yedirin..Buzdolabına koyun 1 saat dinlendirin.
  6. Pişireceğiniz zaman,dilimleyin..170 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin.
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..  

20 yorum:

  1. Thank you,
    ...and this pie is on my "to do" list!
    Looks great!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks NİNA...your table was amazing.

      Sil
  2. muhteşem görünüyor. pratikte bir börek sanırım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Evet çok pratik ve lezzetli bir börek..

      Sil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Missler gibi. Nefis de kızarmış.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..sevgilerimle..

      Sil
  4. Nursencigim, ben bu böregi, baklavalik yufka ile ve ufak porsiyonlar halinde yapiyorum... Ama bu teknik te harikaymis, bir dahakine bu sekilde deneyecegim.. Ellerine saglik... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemenizi tavsiye ederim.sevgilerimle..

      Sil
  5. süper bir görüntü karnım acıktı resmen:))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık Nurşen'cim. Yazın hiç mi hiç canım hamur açmak istemiyor.Mutfaktan en kısa sürede kaçmak istiyorum.Özellikle de çocukların sevgilisi bu börek benim iki kızım da bayılır:)Artık çocuk değillerse de sevgileri devam ediyor.Sodalı hiç yapmamıştım bu tarifle de deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcin ben yufkalı tepsi böreğine soda koyuyorum,hem kabarmasını sağlıyor,hemde gevrekleştiriyor..Deneyin derim.Hem kolay hemde lezzetli..Kızlarda bayılacaktır...Memnun kalacaksınız..sevgilerimle..

      Sil
  7. Ben her böreğe soda eklerim, puf puf kabarırı.Sizin tarifi hiç bilmiyordum, bayıldım.Hemen yapayım.Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde benim sodalı tarifimi deneyim bakalım beğenecekmisiniz..sevgilerimle..

      Sil
  8. kayınvalidem çok güzel su böreği yapar. Buda harika görünüyor.

    Bak bu harika artık facebookta. Beklerim
    http://www.facebook.com/pages/BaK-Bu-HaRiKa-DeKoRaSyOn/447201555298044

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayınvalidenizin eline sağlık..teşekkür ederim.tabiki ziyarete gelirim..sevgiler..

      Sil
  9. ellerine sağlık canım misss olmuş kokusu buralara kadar geldi:=) sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum çok teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  10. Off ki ne off bir dilim almak istiyorum :) Ellerinize sağlık!Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen gönderim Simgecim..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic