GAZOZLU KEK

Mutfakla  tanışmamın ilk hatırası.. İlk mutfak deneyimim.Babama kasalarca gazoz ,kilolarca şeker ve un ve bir dolu yumurtaya malolan gazozlu kek sevdam...İşte bugün sizlerle ,ilk öğrendiğim kek olan, çocukluğumun meşhur kekinin tarifini paylaşıyorum...Ve karşınızda GAZOZLU KEK.......

 



MALZEMELER
5 yumurta
4 fincan şeker
7 dolu fincan un
1 şişe gazoz
1 vanilya
1 kabartma tozu
YAPILIŞI
  1. Yumurtaları iyice kar haline gelinceye kadar çırpın..
  2. Çırptığınız yumurtalara şekerinizi ve vanilyayı ekleyin ve tekrar iyice çırpın..
  3. Yumurtalı karışıma ılık gazozunuzu ekleyin..
  4. En sonda unu ve kabartma tozunuzu eleyip ,kekinize ekleyin.
  5. Kekinizi yağlayıp unladığınız kek tencerenize koyun..180 derece fırında 50 dakika kadar pişirin..
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

18 yorum:

  1. This cake is so pretty. I love the form of the pan you used to make it in.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks Ellen..This cake is my first cake that I made in my childhood..

      Sil
  2. kek harika kabarmış çokda lezzetli görünüyor ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..sevgilerimle..

      Sil
  3. ne güzelde kabarmış ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Nursencigimden yine harikaaaa....kabarmis bir kek :)) ellerine saglik hayatim muhtesem gorunuyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum teşekkürler..sevgilerimle..

      Sil
  5. Nurşencim benim de ilk yaptığım keklerden biri.
    Nefis olmuş,süper kabarmış, kokusu geliyor ellerine sağlık.
    Sahur için 2 dilim alıyorum.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pırılcım teşekkürler..Hemen yolluyorum...sevgiler..

      Sil
  6. benim de annemin sık yaptığı bir kek cam şişede Uludağ gazoz alırdık kasa ile, mutlaka gazozlu kek olurdu evde ellerinize sağlık, dün de havuçlu kekinizi yaptım sonuç mükemmel yakında paylaşacağım,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekcim teşekkürler..Bizim zamanımızda Elvan gazozu vardı,kasyla alırdı babam...Yumurtalar keleple alınırdı..Sırf biz kek yapalım diye...seninde ellerine sağlık..sevindim beğenmenize,çünkü benim keklerimin çoğu kendiliğinden oluşan kekler..tarifler öyle çıkıyor..sevgiler..

      Sil
  7. Harika bir kek muhakkak deniyeceğim ,paylaşımlarınıza bayılıyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık canım

    iftar sonrası çayın yanında harika gider...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Nefis yumuşacık bir kek,tavsiye ederim..

      Sil
  9. MERHABA,

    TARIFDE BAHSETTIGINIZ FINCAN TURK KAHVESI FINCANI MI ACABA?

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic