İNEGÖL KÖFTE &İFTAR MENÜSÜ

Meşhur İnegöl Köfteyi kim sevmez...Her evde,büyük ,küçük herkesin severek yediği bu köfteyi ,bugün Nurlu Mutfakta hepberaber yapıyoruz...Hemen malzemeleri hazırlayın ,akşama iftarda  İnegöl Köfte var...


MALZEMELER
750 gr.dana kıyma
250 gr. kuzu kıyma
1 büyük boy soğan rendesi
1,5 tatlı kaşığı tuz
5 yemek kaşığı galeta unu
1 çay bardağı su
2 çay  kaşığı karbonat
1 yemek kaşığı limon suyu
YAPILIŞI
Kıymanızı su,tuz ve galeta unuyla iyice yoğurun..Üzerini kapatıp ,buzdolabında en az 12 saat dinlendirin..Dinlenen kıymanıza rendelenmiş soğanlarınızı  ve üzerine limon suyu sıkılmış karbonatı ekleyin,tekrar iyice yoğurun..Yine buzdolabında birkaç saat bekletin..Daha sonra istediğiniz şekili verin ve ister ızgarada ,ister teflon tavada pişirin..1 kilo kıymadan 70 civarında inegöl köfte çıkıyor..Fazla köfteleri buzlukta saklıyabilirsiniz..Sadece pişirmeden önce çözdürün,öyle pişirin..
 ******Bugünkü iftar menümüz, kremalı kabak çorbası, inegöl köfte,sebzeli bulgur pilavı ,pancarlı roka salatası ,nescafeli krem karamel ...
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..



26 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. ben limon sıkıldığını bilmiyordum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Evet,karbonatı koyarken üzerine limon sıkıyorum..daha güzel puf puf oluyor..

      Sil
  2. çok teşekkürediyorum, bende bayılırım köfteye, ellerinize sağlık. hayırlı cumalar dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Serpilcim..Sanada hayırlı cumalar..

      Sil
  3. Canım ellerine sağlık nefis olmuş,hayırlı cumalar sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkürler..sanada hayırlı cumalar..

      Sil
  4. Nurşencim ellerine sağlık, biz de de benzer menü vardı.
    Bu köfteler harika oluyor. Afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Pırılcım..seninde ellerine sağlık..sevgiler.

      Sil
  5. nefis görünüyor köfteler ellerine sağlık nurşen ablacım ..karbonatın üzerine limon sıkılmasını ilk kez senden öğreniyorum bundan sonra bende köftlerime koyucam limonlu karbonatı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim teşekkür ederim..Karbonatın üstüne limon sıkılacağını bende teyzemden öğrendim...Karbonatı hafifletiyor ve daha puf puf oluyor..sevgiler..

      Sil
  6. İnegöl köftesi ama Adana mutfağından çıkınca daha bir nefisssss görünüyor
    ellerine sağlık arkadaşım
    hayırlı ramazanlar dilerim.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev köftesi gibisi varmı...TEŞEKKÜR EDERİM..YILDIZCIM..SEVGİLERİMLE..

      Sil
  7. So delicious! Reminds me of Greek cuisine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Ellen..You are right,it seems like it..love nurşen

      Sil
  8. Thanks for being a part of the blog hop today this looks great!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Aslee..Wellcome to my blog..

      Sil
  9. Thank you for joining our blog hop. It worked!

    YanıtlaSil
  10. merhaba nurşen hanım,tatil dönüşü bloğumun başına yeni oturabildim güzel yorumunuz beni çok mutlu etti teşekkürediyorum, sitenizi tanımış olmaktanda mutluluk duydum ilk gelişimde inegöl köfteyle karşılaşmakta hoş oldu:)ellerinize sağlık, biz inegöllü olarak hiç evde yapmayı denemedik ama çok güzel yapmış olduğunuzu söyleyebilirim,afiyet olsun hayırlı ramazanlar sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERHABA ,HOŞGELDİNİZ BLOGUMA...TEŞEKKÜR EDİYORUM..SEVGİLERİMLE..

      Sil
  11. İnegol koftede galeta ununu hic denemedim,ben sadece karbonatli yaparim.bu kofteyi de mutlaka denemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence deneyin..Çok güzel oluyor..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  12. merhabalar öncelikle nazik ziyaretiniz için çok mutlu oldum.sizin güzel tariflerinize ulaşmak ve takip etmek için bende sizi izlemeye aldım.köfte ve sunumu harika olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MErhaba..hoşgeldiniz bloguma..güzel yorumunuza teşekkür ederim..görüşmek üzere..sevgilerimle..

      Sil
  13. Cok severim Inegol kofteyi. ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Bizde çok seviyoruz..sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic