KAVUN SORBET & İFTAR MENÜMÜZ

Sıcak yaz günlerinde ve mevyvaların en lezzetli olduğu bu günlerde,içinizi ferahlatacak,hem meyva,hemde dondurma yerine geçecek bir sorbeye ne dersiniz???Ben yok demedim,hemen denedim..Bu lezzetten kendimi mahrum etmedim..Hadi sizde hemen bu kolay ,müthiş lezzeti deneyin..Yalnız dikkat edin,hepsini siz yemeyin..!!!!!Misafirlerede kalsın..



MALZEMELER
1 kilo kavun
1 çay bardağı   şeker
1 çay bardağı  su
1 çay kaşığı vanilya
1 yemek kaşığı limon suyu
YAPILIŞI
  1. Kavunları doğrayın ve rondodan iyice çekin.
  2. Suyla şekeri beraber bir taşım (5 dakika) kaynatın ve soğutun..
  3. Çelik bir karıştırma kabına kavun,vanilya,limonsuyunu ve soğuyan şekerli suyunuzu alın,çelik bir kaşıkla iyice karıştırın.
  4. Karışımınızı kaşıkla beraber derin dondurucuya koyun,ara ara karıştırın.Yaklaşık 6 saat kadar sonra sorbeniz hazır..
  5. Sorbenizi ne  kadar çok karıştırısanız,o kadar güzel olur..Dikkat edin iyice kar haline gelince ikram edin..Sorbe ikram ederken beklemez,çok çabuk erir.Sorbenizi kabugu tüm sarı olan ufak kavun cinsinden yaparsanız daha kıvamlı ve güzel olur..Bu ölçüden 4 veya 5 kişilik sorbe çıkıyor..
  6. Ve sıra geldi ,iftar menümüze...Sorbeyi nelerin üzerine mi yedik?Köfteli terbiyeli çorba ,kabak beğendili tavuk sote ,vişne kompostosu,puf böreği ,enginar kalpli salata




AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

16 yorum:

  1. kavunu cok severım bu sekıldede cok sevıcegıme emınım soğuk soğuk ne güzel yenir en kısa zamanda denenicek ellerine sağlık nurşen ablacım ..bu arada menünuzde çok guzelmış:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim tavsiye ederim..Ben bir sorbe hastasıyım,dondurmadan daha çok sorbeyi terçih ediyorum..Kavunlu müthiş oldu..Zaten yemekten kendimi alamadım.sırada karpuz var..teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  2. Ellerine sağlık sorbe tam bu sıcaklara göre ferahlatıcı.
    Menüyü çok beğendim, akşama sizdeyiz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet buz gibi süper oluyor..Memnuniyetle bekliyoruz..sevgiler..

      Sil
  3. Iıımmmmm ellerine sağlık :)

    Mutfağa yeni giren çömez biri olarak burdaki tariflerden bol bol faydalanıcam.

    Çook teşekkürler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PELİNCİM HOŞGELDİN..HER ZAMAN BEKLİYORUM.SEVGİLERİMLE...

      Sil
  4. NURUM BENİM NE GÜZEL MENÜLER HAZIRLAMIŞSIN
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim...Bu menüler yüzünden kilo alıcağız zaten..sevgilerimle..

      Sil
  5. Bu sıcaklar da soğuk soğuk ne de güzel olur. Nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu sıcaklar başka türlü çekilmiyor..teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  6. tam bir yaz tarifi canım ben de önceden karpuz sorbesi denemiştim buzlu buzlu bu sıcaklarda iyi gidiyor. ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum sırada da karpuz var..Benim favori lezzetimdir,sorbe..Sıcaklarda başka türlü çekilmiyor zaten..Teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  7. You are so talented. I love your cooking!

    YanıtlaSil
  8. Sorbe,sıcaklarda süper olur.Menü çok güzel,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorbe sıcaklarda çok iyi geldi,hakikaten..buz gibi iftardan sonra içimizi ferahlattı..teşekkür ederim. sevgiler

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic