Köy Usulü Soslu Patlıcan Dolma..

Minicik patlıcan dolmaları sıra sıra dizilmişler,yenmeyi bekliyorlar..Haydi daha ne duruyorsunuz,tabağınızı alın gelin..Bitmeden yetişin....




MALZEMELER

300 gr.kuzu kıyma
1,5 kilo patlıcan (22 adet)
yarım demet maydanoz
2 tane soğan
3 tane domates
3  diş sarmısak
biraz nane
1 çay bardağı pirinç
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı nar ekşisi
tuz
karabiber
2 yemek kaşığı tereyağ
SOSU
4 diş sarmısak
1 limon suyu
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 yemek kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı kuru nane
YAPILIŞI
  1. Soğanlarınızı doğrayın,salça,karabiber,tuz ve nar ekşisiyle iyice ovun..
  2. Daha sonra soğanlı karışımınızın içine kıymayı,küçük doğradığınız domatesleri,ince kıydığınız ,sarmısak,maydanoz ve naneleri ekleyin tekrar karıştırın.
  3. En son pirinçlerinizi ve yağınızı ekleyin,tekrar karıştırın..Buzdolabına koyun ,biraz beklesin..Dolma içiniz hazır.....
  4. Patlıcanlarınızı oyun,tuzlu suda biraz bekletin.
  5. Daha sonra süzün ve hazırladığınız dolma içini patlıcanlara doldurun..Ağzına kadar doldurmayın,biraz boşluk kalsın..
  6. Dolmalarınızı tencerenize ağızları dik gelecek şekilde dizin,yarısına kadar su doldurun,dolmalarınızın üzerini bir tabak koyun ve kısık ateşte pişirin..
  7. Pişmesine yakın ,tabağı kaldırın,sosunuzu hazırlayın üzerine dökün,10 dakikada sosla pişsin..Pişince altını kapatın,dinlensin..
  8. Sosu içinde ,yağınızı ısıtın,rende sarmısakları içine koyun,biraz kavrulunca pul biber ,nane ve limon suyunu ekleyin..2 3 dakika kaynatın.. ...
NOT...Patlıcanlarınız ne kadar minik olursa dolmalarınız o kadar güzel olur..
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..


28 yorum:

  1. eline sağlık dolmalar çok güzel görünüyor iftara kadar sabredeceğiniz afiyet şifa olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..İftara bir tabak yolluyorum hemen..sevgiler..

      Sil
  2. Patlıcanlar organik görünüyor. Elinize sağlık, harika görünüyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,yazlıktaki bahçeden aldım..Süperlerdi,bayıldım..teşekkürler..

      Sil
  3. nurşen ablacım nefis görünüyor dolmaların ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Patlıcanlar manisa patlıcanı mı?Benzettim ama:)Nefis bir dolma olmuş,ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Adana patlıcanı bunlar..çok güzeller..organik,tazecik..teşekkür ederim..sevgilerimle..

      Sil
  5. misss... olmuş misss.. canım eline sağlık harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Arzucumm.Gel beraber yiyelim..sevgilerimle..

      Sil
  6. ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE..

      Sil
  7. görüntü harika eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. What a wonderful way to cook eggplants!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. THANK YOU ELLEN..THİS İS A DELİCİOUS TURKİSH MEAL,YOU MUST TRY THİS..

      Sil
  9. Bayılırım patlıcan dolmasına iyiki iftardan önce görmediiim:) ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Hemen tenceresiyle yapı sizede yollıyalım...yarınki iftara yetiişir..sevgiler..

      Sil
  10. canım bayılırım patlıcan dolmasına gelirken hem kuru hem taze aldım:))Elle
    rine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkürler...sevgiler...

      Sil
  11. oyy severimm ben bunlarıı..ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bizde seve seve yedik lokmalık patlıcanları..ufacık çok şirinler,dimi..teşekkürler..

      Sil
  12. Sare'yle ikiniz Adana patlıcanları ile döktürmüşünüz bugün. Onun armut kebabı senin dolman ben de bu patlıcanlardan istiyorum.Ellerinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen kargo yapalım kekikcim..sen iste yeter...teşekkürler ..sevgiler..

      Sil
  13. Merhaba..çok memnun oldum bu güzel blogla tanıştığıma.:)Maşallah çok genç görünüyorsunuz o yaşlarda çocuğunuz olduğuna inanamadım.Ne güzel tarifler var,resimleri,anlatımı,ayrıntısı herşey harika.zevkle izleyeceğim..ellerinize yüreğinize sağlık..Hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar bende çok memnun oldum,hoş geldiniz bloguma..Güzel yorumunuza çok teşekkürler..Erken yol alınca ,çocuklar böyle büyüyorlar..herzaman beklerim..sevgilerimle..

      Sil
  14. Merhaba Nursencim. İlk defa senin tarifinle kuru patlican dolmasi yaptim. Mukemmel oldu. Olculerin, verdigin patlican sayisina kadar tutuyor.Lezzet zaten muthis. Buradan denemek isteyenlere ve ziyaretcilerine duyurmak istedim. Ellerine,becerine,yuregine saglik canim. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık Arzucum,afiyetler olsun..Elimden geldiğince verdiğim tarif ve ölçülere çok dikkat ediyorum!!Güzel yorumun için ben teşekkür ederim..sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic