ŞEFTALİLİ KEK

Yazın habercisi kokulu şeftaliler ,tezgahlarda yerini çoktan aldı...Mis kokusuyla,muhteşem lezzetiyle, herkesin severek yediği bu meyvayı, mis gibi vanilyalı kokulu bir kekle birleştirdik..Sizlerin beğenisine sunduk...İftardan sonra,sahurda, çay saatlerinizde sofranızı, bir lezzet şölenine dönüştürecek bu hafif ,sağlıklı ,nefis keki  denemeye ne dersiniz????


MALZEMELER
3 yumurta
12 yemek kaşığı şeker
10 yemek kaşığı un
1 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı sıvı yağ veya 75 gr. tereyağ
2 tane vanilya
1 limon rendesi
1 kabartma tozu
3 tane  ortaboy şeftali
1,5 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı pudra şekeri

YAPILIŞI
  1. Yumurtaları şekerleve limon rendesiyle iyice çırpın..
  2. Yumurtalarınıza önce yoğurt,sonrada sıvı yağı (ben erimiş tereyağ kullandım )ekleyin.
  3. En son kek karışımınıza vanilyaları ,un ve kabartma tozunu ekleyin.
  4. Şeftalileri ince ince dilimleyin.
  5. Kekinizi, margarinle yağladığınız kelepçeli kalıbınıza koyun..Şeftalileri üzerine dikkatlice yanyana hiç boşluk kalmıyacak şekilde dizin.1,5 yemek kaşığı toz şekeri üzerine serpin..
  6. 170 derece fırında 35 dakika kadar pişirin.(.piştiğini anlamak için kürdan testi yapın..)
  7. Pişen kekinizi servis tabağınıza alın,üzerine pudra şekeri eleyin..

*****Kekinizin güzel kabarması  için ,bütün malzemenin oda ısısında olması gerekir..

AFİYET OLSUN..SEVGİLER..



26 yorum:

  1. ohh vanilyalı şeftali kokuları bana kadar geldi:)))
    harika olmuş canım ellerine emeklerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mis gibi vanilya ve şeftali kokulu bir kek...hemen yolluyorum..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  2. Nefis bir kek olmuş görüntü harika ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım...lezzette süperdi..sevgiler..

      Sil
  3. Sahur için yapmayı düşünüyorum tarifinizi, kek enfes görünüyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede deneyin çok hafif ,leziz bir meyvalı kek..Tam sahurluk..sevgiler..

      Sil
  4. Bayılırım şeftalili tatlılara,süper bir kek olmuş.ellerine sağlık.sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,şeftali keklere muhallebilere çok yakışıyor..çok keyifli bir meyva...teşekkür ederim..

      Sil
  5. Muhtesem olmus...bir de kahve yapsak...ohhh canim cekti:) Elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahveyi yap Juliacım ben keki kaptım,geliyorum....teşekkürler..

      Sil
  6. ORTAMDA, KEKTE HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açık havada ,bahçenin etkisi..kekime yansımış..teşekkürler..

      Sil
  7. senin bloğa iftar öncesi bakmamak lazım :)
    mide daha bi fazla gurulduyor :)
    nefis terbiyesi yapıyoruz sayende :)
    eline sağlık canım harika gözüküyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazanada blogları gezmek biraz zor oluyor...Nefsimizi tam terbiye ediyoruz..Teşekkür ederim..sevgilerimle..

      Sil
  8. Şeftalinin kokusu gerçekten de ne dayanılmazdır Yarabbim:) Keke eminim çok yakışmıştır. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mis gibi kokuyordu,birde vanilya kokusuyla birleşince ..dayanılmaz oldu..teşekkür ederim..sevgilerimle..

      Sil
  9. harika bir kek yapmışsın yine nurşen ablacım bu tarifinide deiniycem en kısa zamanda..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim teşekkürler..bencede dene ,çok hafif ,lezzetli bir kek oldu..sevgiler..

      Sil
  10. Oh my goodness! You are so talented. This looks delicious!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you for your beatiful compliments Ellen..you are wellcome..

      Sil
  11. Nurşencim,Niğde ve Bursa komşu olmamız imkansız gibi görünüyor:((((biz blog komşusu olarak kalacağız sanırım, kekin muhteşem görünüyor şeftali ile yapılan herşeye varım,komşuyuz ya ben sana pide getirdim senden de kekimi aldım gidiyorum,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekcim hoşgeldin...Teşekkür ederim...Pidene bayıldım..tabikide verdim gitti keki..Ben Adanada oturuyorum..Babam Niğdeli..Olsun ama bir gün bir yerde görüşürüz inşallah..sevgiler..

      Sil
  12. dilekcim bende ifatr öncesi bir daha bloguna bakmıyacağım.o kadar güzel gözüküyorki tarif edemem ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. nurşencim harika bir kek oldu,lezzetine diyecek yok,benm eski bir şeftalili kekim vardı,tarifini bulamadığım,bu daha güzel oldu,ellerine sağlık arkadaşım,öpüyorum...teşekkürler,yeni blog harika olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun canım,ellerinize sağlık..Çok hafif ve leziz bir kekti..Bizde çok sevmiştik,sizlerinde beğenmenize sevindim.sevgilerimle..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic