SUSAMLI KURABİYE

Miss gibi susam kokulu , çıtır çıtır bir kurabiyeye kim yok diyebilir kiii??İşte, sizi lezzetiyle mest edecek bir kurabiye tarifi..Yerken ağzınızda dağılacak ,çıtır susamlarıyla keyfinize keyif katacak ...

Çay sofralarınız için  ve kahvelerinizin yanına   ideal bir kurabiye..

MALZEMELER
250 gr. tereyağ
1,5 çay bardağı susam
6 yemek kaşığı pudra şekeri
2 yemk kaşığı tahin
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
YAPILIŞI

  1. Susamları tavada 10 dakika kadar kavurun.Kavrulunca içine dövülmüş cevizi döküp karıştırın,beraber soğusun..
  2. Yumuşak tereyağ,tahin, pudra şekeri ve vanilyayla iyice yoğurun..Bu karışıma susamlı karışımı ve kabartma tozuyla ,unu ekleyin,yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğurun.
  3. Yoğurulan hamuru buzdolabında 2 saat dinlendirin,daha sonra merdaneyle 3 cm.kalınlığında açın,istediğiniz kalıpla kesin.
  4. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin,175 derece ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar pişirin.
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..


24 yorum:

  1. buda süper görünüyor nurşen ablajım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..sevgilerimle..

      Sil
  2. Gerçektende yerken ağza gelmesi , tereyağla birleşmesi güzel bir uyum .Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susamla cevizin uyumu muhteşem deneyin derim..sevgilerimle..

      Sil
  3. Susamlı kurabiye ve haşhaşlı çok severim :) Ellerinzie sağlık Nurşen hanım, harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Simgecim sevgilerimle..

      Sil
  4. Ellerine sağlık Nurşen'cim susamı çok severim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kekikcim..sevgilerimle..

      Sil
  5. I love the taste of sesame seeds. These cookies are so pretty!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Ellen..It is a realy delicious cookie..

      Sil
  6. bayiliyorum tariflerine canim...
    haberin ola :-)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMELCİM ÇOK TEŞEKKÜRLER..SEVGİLER..

      Sil
  7. Ellerine sağlık Nurşencim, kokusunu aldım yemeye geliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KOMŞUCUM TEŞEKKÜRLER..HADİ GEL ÇAYI DEMLEDİM..

      Sil
  8. sevgili nursen .ilk önce özür dilemeliyim
    ben seni bir arkadasim daha var o zannettim ve farkindaysan sana seni özledim demistim onun ismide nursen .hakkini helal edesin .öyle benziyorsunki resimde :)

    sayfana ilk kez geldim ve güzellikler dolu bir sayfa buldum masAllah
    sevgilerimi dualarimi biraktim arkadasim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim..Hoşgeldiniz bloguma..Teşekkürler güzel sözleriniz için..herzaman beklerim..sevgilerimle..

      Sil
  9. blogunuzu bu gün keşfettim ve çok beğendim.sizde benim ziyaretime gelirseniz memnun olurum.sizi izliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloguma...tabiki gelirim..sevgilerimle..

      Sil
  10. merhaba ben geldim...
    takipteyim....
    elelrinize sağlık....
    harika görünüyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz...teşekkür ederim..sevgilerimle..

      Sil
  11. nurşen ablacım kurabiyeler çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. cok tsk.ederim arkadasim tarif icin

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic