Anneanne Kurabiyesi

Aslında halamın meşhur kurabiyeleri bunlar..Ne zaman ziyaretine gitsek,evinde  muhakkak bulunur..Eğer yoksa da hemen yapılır..Yemeye doyamazsınız..Eskilerin bayatlamayan,nefis vanilya kokulu,yumuşacık kurabiyesi..Onların ilk öğrendikleri  ve bizlerin büyürken yediğimiz kurabiyelerden...Hani unutamadığınız tatlar vardır ya,  onlardan..İşte, sizler için o meşhur nostaljik tarif.. Deneyin ,nostalji yaşayın..


 
MALZEMELER
250gr.yumuşak tereyağ
1 kahve fincanı zeytinyağ
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı pudra şekeri
1/ 2 su bardağı toz şeker
3 adet yumurta( beyazın biri üzerine)
2 vanilya
1 kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat +1 tatlı kaşığı limon suyu
aldığı kadar un
ÜZERİ İÇİN
1 kahve fincanı toz şeker
1 yumurta akı
 
YAPILIŞI
  1. İyice yumuşamış tereyağı,yumurtaları ,yoğurdu,sıvı yağı,vanilyayı ve şekerleri iyice karıştırın.
  2. Bu karışıma  kabartma tozu,limon sılıkmış karbonat ve azar azar elenmiş un ekleyin..Unu yumuşak ve pürüzsüz bir hamur olana kadar ekleyin..Unutmayın hamurunuz poaça hamurundan biraz daha yumuşak olacak..Unu fazla koyarsanız,kurabiyeleriniz sert olur..
  3. Hazırladığınız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın,avucunuzun içerisinde yuvarlayın..Önce yumurta akına sonrada şekere batırıp,yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin..Aralarını hafif aralık bırakın,kurabiyelerimiz kabaracak..
  4. 160 derece ısıtılmış fırında hafif kızarana kadar pişirin..
  5. Piştikten sonra soğuyunca kapalı bir kutuda muhafaza ederseniz uzun süre dayanır..
AFİYET OLSUN..SEVGİLER.
     
 

24 yorum:

  1. bloğuma hoşgeldiniz çok memnun oldum ne güzel tarifler ellerinize sağlık ilgiyle izleyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönülcüm bloguma hoşgeldin...Bende çok memnun oldum..her zaman beklerim..sevgiler.

      Sil
  2. Ah eskilerin o sade ama sıcak, mütevazı ama kaliteli şeyleri, ne çok şey ekliyoruz şimdilerde hayatımıza ve ne çok şey kaybediyoruz bu arada, annemin kurabiyesi bu, beni çocukluğuna götürdün, çok çok sağol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eliftcim eski tariflerin tadı bir başka,hiç bir zamanda eskimiyorlar bence..Herşeyin sadesi daha leziz bencede..sevgiler.

      Sil
  3. Herkesin böyle eskilerden kalan özel bir tarifi vardır ve o hiç unutulmaz aranır değil mi; bu paylaşımınız da onlardan biri çok hoş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben eski tarifleri çok seviyorum,büyüklerimden öğrendiğim tarifler çok kıymetli..teşekkürler..

      Sil
  4. eskiden birkaç çeşit kurabiye vardı şimdiki gibi çeşit çeşit değildi ama her biri ayrı güzel olurdu,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski kurabiyelerin tadı bir başka...Tek çeşitti ama bayılırdık..Annem bundan 35 40 sene önce küçük kaplarda kek yapardı..Muffin nedir bilmezken..onun tadı hala damağımda..onlar çok özel lezzetlerdi..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  5. Una ricetta buonissima e molto invitante!!!! Complimenti, un abbraccio e felice serata

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you very much for your beatiful compliments Paola..

      Sil
  6. ellerine sağlık Nurşen ablacım çok leziz görünüyorlar..bu kurabiyeleri annem biz çocukken çok yapardı nurşen ablacım nasıl severdim anlatamam ama çççoookk uzun zaman oldu yemeyeli..eskiden annem yapardı şimdi ben yapıp anneme götüriyim eminim çok hoşuna gider..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevilcim..Benimde halam yapar onun evinde yeriz..Ama bayramda babama yaptım,halamınki kadar olmasada beğendi...Eskilerin her lezzeti çok özel bence..sevgiler.

      Sil
  7. Ege'de de babaanne kurabiyesi deniyor bu kurabiyelere. Tadını hiç bir kurabiyeye değişmem. Çocukluk anılarının lezzeti var sanki bunlarda. Ellerine sağlık. Çok nefis olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim aslında halamın kurabiyesi bunlar..O kadar büyük bir sevgiyle yapıyor ki,sevgisi kurabiyeye yansıyor..BİZİMDE ÇOCUKLUĞUMUZ BUNLA GEÇTİ,O YÜZDEN FARKLI BİR LEZZETTİR BENİM İÇİN..TEŞEKKÜRLER..SEVGİLER.

      Sil
  8. Merhaba, blog unuzu çok beğendim ve "bu siteye katıl" butonundan takipçi oldum. Sizi de kendi blog umda takipçi olmaya beklerim :)

    http://momsblognote.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berilcim hoşgeldin bloguma...tabiki gelirim görüşmek üzere..sevgiler..

      Sil
  9. Canım ellerine sağlık nefis sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. hatirliyorum bu kurabiyeleri benimde teyzem cok yapardi afiyetle yerdik bizlerde. Eskilere goturdu beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatıralar ne kadar güzel dimi..nostaljik,unutulmaz lezzet bunlar..

      Sil
  11. KEŞKE ANNANEM HAYATTA OLSA İDİDE BEN ONUN ELİNDEN KURU EKMEK YEESE İDİM.
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK GÜ<ZEL GÖZÜKÜYOR

    YanıtlaSil
  12. haftaya kizimin dogumgunu partisi var.BU aksam tarifi denemek icin yapmistim.esim cok begendi.ne zamandir boyle guzel kurabiye yememistim.super oldu.cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık,beğenmenize sevindim..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic