DAMLA SAKIZLI FINDIKLI UN KURABİYESİ

İftardan sonra ,sahurda,çayınızın yanına minicik, mis gibi kokan damla sakızlı kurabiyeler eşlik etsin..Bu ağzınızda dağılan , minik kurabiyeleri yemeye doyamıyacaksınız.. Hadi hemen bir çay demleyin,alın kurabiye tabağınıda yanınıza,keyfinize keyif katın..



MALZEMELER
125 gr.oda ısısnda tereyağ(özellikle tereyağ)
2,5 kahve fincanı pudra sekeri
1 çay bardağı dövülmüş fındık
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 tane damla sakızı
1 yumurta beyazı
aldığı kadar un
üzeri için pudra şekeri
YAPILIŞI
  1. Oda ısısında tereyağı ve pudra şekerini beraber içice yoğurun.
  2. Damla sakızını havanda dövün.Yaklaşık 1 çay kaşığı olacak..
  3. Yoğurduğunuz tereyağlı karışıma önce sıvı yağı ekleyin,sonra damla sakızı,fındık ve yumurta beyazını ekleyin..
  4. En son malzemeleri iyice karıştırdıktan sonra azar azar un ekleyin ve yoğurun..Hamurunuz toparlanınca ,kulak memesi kıvamına gelince ,yoğurmayı birakın..Hamurunuzu buzdolabına koyun biraz dinlensin.10 dakika kadar..
  5. Daha sonra hamurdan minik parçalar koparın,elinizle yuvarlayın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin..
  6. 170 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişirin..Kurabiyeler kızarmayacak,sadece sertleşecek,dikkat edin.
  7. Fırında çıkan kurabiyelerinizin üzerine bolca pudra şekeri eleyin ve ikram edin..
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..


19 yorum:

  1. Kurabiyede nefis arka fonda nefis.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülcüm teşekkür ederim..Yazlık evimizin balkonu..sevgiler.

      Sil
  2. BLOGUNU TARİFLERİNİ SUNUMUNU HELE HELE UN KURABİYELERİNİN KONDUĞU SERVİS TABAĞINI AAAACAİP SEVDİM. ELLERİN KOLLARIN DERT GÖRMESİN CANIM.

    BENDE SENİ İADEYİ ZİYARETE GELDİM.SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYRICA SENDE BENİM İZLEYİCİM OL Kİ SIK SIK TARİFLERİNİ İZLEYEBİLEYİM...SEVGİLERİMLE..

      Sil
    2. Vuslatcım çok teşekkür ederim..ben senin takipcinim zaten sevgiler..

      Sil
  3. Ellerinize saglik,nefis olmus...super gorunuyor...sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Sadece damla sakızı ve tereyağ bile, bu kurabiyede reklama gerek bırakmaz:)) Nefffis canım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mis kokulu bir kurabiye oluyor..teşekkür ederim..

      Sil
  5. Oh my, I love recipes with gum drops. Mastic has such a special taste! Thank you for sharing this recipe!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks Ellen..really it is a special taste..alaso you can try my lokumlu kurabiye(turkish delight cookie) in my blog..It is also so special.

      Sil
  6. Damla sakızına bayılırım ama hiç aklıma gelmezdi sütlü tatlı haricinde kullanmak ama lezzet mutfağınıza kefilim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damla sakızı kurabiyelere çok yakışıyor..Hatta lokumlu bir kurabiye yapıyorum,o favori kurabiyem diyebilirim..bloga daha önce yazmıştım..Bu seferde un kurabiyesine koydum,çok yakıştı..tavsiye edilir..teşekkürler..sevgiler.

      Sil
  7. Ellerine sağlık.Damla sakızını ben de çok severim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kekikcim..Damla sakızı çok güzel bir malzeme,ama çoğu zaman sakız reçelini kullanıyorum..onuda tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  8. yaaa Alllah Allah uzun zamandır bakmamıştım yine döktürmüşsünnnn... süper bu akşam deneyeceğiz....slm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seldacım nerelerdesin,özlettin kendini...teşekkür ediyorum..senin için birdolu tarif biriktirdim..sırayla denersin heralde..sevgiler..

      Sil
  9. Merhaba Nursen Hanım,
    Bloğunuzu çok beğendim.Damla sakızlı kurabiye tarifinize de bayıldım. Ellerinize sağlık enfes görünüyorlar. Uzun zamandır yapmak istediğim kurabiyeydi. En kısa zamanda tarifinizle deniycem. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seldacım hoşgeldin bloguma...Teşekkür ederim,çok keyifli kurabiyelerdi..Tavsiye ederim..Sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic