KABAK ÇİNTME

En güzel ve hafif yaz yemeği..Ben yemeye doyamıyorum..Ya siz..???Yanında mis gibi kaymaklı yoğurduyla,bir de siz deneyin..Diet yapanlar için ideal bir yemek..Sağlıklı ,kalorisi az,leziz ve kolay..

MALZEMELER
  • 750 gr. kabak
  • 6 diş  sarmısak
  • 2 adet soğan
  • 1 adet büyükboy domates
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 adet acı yeşil biber
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 2 kesme şeker
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • YAPILIŞI
  • Kabaklarınızı iyice yıkayıp,ara ara soyun..Sonrada minicik küpler halinde çintin..
  • Soğanlarınızı,sarmısaklarınızı ,biberlerlerinizi ve domateslerinizi küçük küçük doğrayın..
  • Tencerenize sıvı yağınızı koyun,ısınınca soğanları ve sarmısakları içine ekleyin.Hafif kavrulunca önce salçanızı koyun,karıştırın,sonrada kabaklarınızı ve biberlerinizi ekleyin,kapağını kapatın ve 10 dakika kadar beraber kavrulsunlar..
  • Daha sonra da tuzunu , biberini,kesme şekeri ve domateslerini ekleyin ,tekrar kapağını kapatın.Yine 10 dakika böyle kavrulsunlar..10 dakika sonra 1 kahve fincanı sıcak su ekleyin ve altını kısın,20 dakika sonra kabak çintmeniz hazır...
  • Yanında yoğurtla servis edin..

31 yorum:

  1. Bu yemeği ne zaman görsem annem aklıma gelir bayılırdık tarlada çömlek içinde yapıp suyuna tandır ekmeği batırmaya:) paylaşımın için teşekkürler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde favori yemeklerimden..En büyük keyfim yanında acı yeşil biberle yufka ekmeğe sarıp yemek...rica ederim paylaşmak zevkti..

      Sil
  2. İlk kez duyuyorum kabak çintme yemeğini ama çok leziz ve dediğin gibide çok hafif bir yemek gibi görünüyor ..bir kabak sever olarak ben bu hafta bu yemeği deniyim..:)ellerine sağlık Nurşen ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim benim baş yemeğimdir,hem çok lezzetlidir hemde hafif bir yemek..Kabağın bu halini çok seveceksin eminim..sevgiler.

      Sil
  3. Canım bayılırım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. evde kabaklarım var ne yapsam diye düşünüyordum,fikir oldu biz sarımsaklı yoğurtla servis ediyoruz sanki daha da lezzetleniyor,ellerine sağlık.Kambe biberler çok güzel görünüyor değil mi?? yemesi de çok hoş o kadar etli ki kızartması muhteşem oluyor en iyisi biber mevsimi geçmeden siz bir Bursa gezisi yapın:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekcim arzuya göre bende sarmısaklı yoğurt yapıyorum ama kaymaklı yoğurtta çok yakışıyor..Valla ne yalan söyleyim biberlerini kıskandım..Bursaya mı gelsem acaba..sevgiler..

      Sil
  5. Akşama çinteceğim:)) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Aklım her ne kadar pembe kekte kalsa da yapınca ben hep hepsini yerim korkumdan tercihimi çintmeden yana kullanıyorum.Tarifi not aldım.İlk fırsatta pişireceğim.Güzel tarifler için çok teşekkürler.İyi ki varsın..Ellerine yüreğine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kek için kefil olamam,bizde aynı gün hepsini bitirdik..Çintmeyi çok seveceğinize eminim..Şimdiden afiyet olsun..sevgiler..

      Sil
    2. Valla muhteşem oldu.Az bile geldi.Ellerine yüreğine sağlık..Kabak görünce ilk yapılacaklardan..Porsiyonluk güveçlere bölüp akşamdan,sabah üstüne birer yumurta ile fırınlamayı düşünüyorum.Menemene de yakın güzel bir lezzeti var.Çok teşekkürler tarif için...

      Sil
    3. Canım ellerine sağlık,afiyetler olsun..Beğenmenize sevindim..Yumurtada iyi fikir,yakışır valla..bende bir çyle deneyim..sevgiler.

      Sil
  7. Merhaba,
    Ben Elif Edes Tapan blogunuzu çok beğendim ve hemen takipçiniz oldum. Sizi de kendi blog umda takipçi olmaya beklerim :)
    Çok sevgiler,

    http://mutlu-mutfak.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif hanım çok teşekkürler..Bloguma hoşgeldiniz..Seve seve gelirim..sevgiler..

      Sil
  8. Benim ilk öğrendiğim yemektir kendileri:) Ve sıkça yaptığımdan adım Kabakçı Simgeye çıktı :) Bayılırım dememe gerek yok sanırım! Ellerinize sağlık Nurşen ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabaktan güzel sebze var mı Simgecim..Her yemeği güzel...Bende kabakçıyım canım..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  9. Nefis görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Bayılırıım kabağa nefis olmuş canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Tam benlik olmuş bu yemek hem lezzetli hem sağlıklı ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Handancım..sevgiler.

      Sil
  13. I can't wait for our pumpkin season to begin next month so I can try this recipe! It looks delicious!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellen this meal from zucchini..not from pumpkin.you are using..you can try it now..thanks..

      Sil
  14. Ellerine sağlık canım. Kabağın her halini çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülaycım..Kabak benimde olmazsa olmazım:))

      Sil
  15. Tarifinizi denedim ve ailecek çok beğendik ve zaten kabak çintmesini çocukken anneannelerimiz çok yapardı şimdi bu gelenegi sizin tarifinizle devam ettiriyoruz.Teşekkürler emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic