Karamelli Muhallebi

 Akşam yemekten sonra canınız tatlı mı çekti??İşte size, Nurlu Mutfaktan yine nefis bir tarif...Hem sütlü,hem karamelli,hemde cevizli..Çok pratik ve çokta leziz...Hemen deneyin,akşam sofranızı şenlendirin..Bir kaseyle yetinmiyeceksiniz..


 
MALZEMELER
1 kilo süt
3 tepeleme yemek kaşığı pirinç unu
1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
6 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı vanilin
100 gr.margarin
KARAMEL İÇİN
6 yemek kaşığı şeker
ÜZERİ İÇİN
1kahve fincanı ceviz +3 yemek kaşığı şeker
YAPILIŞI
  1. Nişasta,pirinç unu ve şekeri karıştırın.Bu karışıma sütü yavaş yavaş ekleyin.Kısık ateşete muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
  2. Muhallebiniz pişince,içine margarin ve vanilini ekleyip,mixerle 10 dakika ekleyin.
  3. Karamel için 6 kaşık şekeri tavada kısık ateşte eritin.Rengi hafif kahverengi olunca altını kapatın ve donmadan hemen kaselerin dibine paylaştırın.Şekeri kontrollü eritin,hemen yanabilir,rengi çok koyu olrsa,tadı acı olur.(Onu kullanmayın,tekrar şeker eritin..)
  4. Karamellerin üzerine iyice çırptığınız muhallebileri paylaştırın.Ve buzdolabına koyup,iyice soğutun.
  5. Cevizli karamel için şekeri ve cevizi beraber bir tavaya alın,kısık ateşte şeker eriyip,rengi hafif kahverengi olana kadar karıştırın..Eriyince bir alüminyum folyo serin ve üzerine ince bir tabaka halinde dökün.Soğuduktan sonra elinizle parçalara ayırın ve havanda hafifçe dövün.
  6. Buzdolabında iyice soğumuş muhallebinizin üzerine, hazırladığınız cevizli krokanı paylaştırın ve ikram edin..
  7. Bu ölçüden 6 kase muhallebi çıkıyor,arzu ederseniz tek bir cam tabağada dkebilirsiniz..

17 yorum:

  1. KARAMEL DELİSİ BİRİ İÇİN İNANILMAZ BİR TARİF ELLERİNE SAĞLIK NURŞENCİM:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acayip lezzetli ve hafif bir muhallebi oluyor..Denemeni tavsiye ederim.teşekkürler..sevgiler.

      Sil
  2. Nurşen ablacım sizin ev nerde acaba ben bir uğrasam size ..karamelli çok güzel bir tatlı olmuş ellerine sağlık..bir kase aldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şekersin Sevil..Keşke aynı şehirde olsakta yaptıklarımızı paylaşşak..fikir versek ,ne güzel olurdu..teşekkür ederim sevgiler..

      Sil
  3. Una vera delizia!!! Bravissima, un abbraccio

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you PAOLA..You are welcome..

      Sil
  4. Karamel tadına bayılıyorum.Ellerine sağlık.Harika olmuş.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum,müthiş bir lezzet karamel..teşekkür ederim..

      Sil
  5. nurşencim; karamele hiç hayır demeyen biri olarak bir tabak aldım şuracıktan:)) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. Nasıl canım çekti anlatamam ellerine sağlık canım mutlu pazarlar sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen ikram edelim Deryacım..teşekkürler,sanada iyi pazarlar..

      Sil
  7. bloğunuzu bir süredir takip ediyorum, tariflerinizin güzelliği bir yana sizin naifliğiniz yansımış siteye hani bazı insanlara tanımadan ısınırsınız ya ben de öyle hissettim, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zarif yorumunuz için çok teşekkür ederim..Her zaman beklerim..Adınızı yazarsanız memnun olurum..sevgiler..

      Sil
  8. tarifi denedim fakat karameli kaselere dökünce dondu.muhallebiyi paylaştırdım üzerine. bi gece beklettim. servis yaparken ters çevirdim ama karamelin bi kısmı kasadede donmustu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine hanım,karamel zaten donacak ve muhallebnin dibinde ertesi gün hafif sulanacak ve karameli lezzet verecek.. Bir kısmının donması normal...Yani krem karamel tarzı..sevgiler..

      Sil
    2. teşekkür ederim.. o zaman yapabilmişim :)

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic