SUCUKLU HUMUS &İFTAR MENÜMÜZ

Orta doğudan mutfağımıza katılan humus ,bugünkü iftar soframızın baştacıydı..Tabak resmen kapanın elinde kaldı..Arapçada nohut anlamına gelen humus,nohut,tahin,zeytinyağı,limon ve baharatlarla hazırlanır..Kimi sofralarda sucuk,kimilerinde pastırmayla ,bazılarında da sade olarak sofraları süsler.. Bizimki sucuklu ve çam fıstıklıydı..Neyle mi yenik? Tabikide sıcacık ramazan pidesi..Hadi daha ne duruyorsunuz,doğru mutfağa..Akşama iftara, humus yapıyoruz...



MALZEMELER
2,5 su bardağı haşlanmış nohut
2 çay bardağı tahin
 2 veya 3 limon suyu
1 kahve fincanı zeytinyağ
4 diş sarmısak
1 çay kaşığı kimyon
2 çay kaşığı tuz
sucuk
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1çay  kaşığı kırmızı pul biber
1 yemek kaşığı çam fıstığı
YAPILIŞI
  1. Nohutlarınızı akşamdan ıslayın,sabah iyice haşlayın,kabuklarını soyun,haşlama suyundan bir bardak ayırın.
  2. Haşlanmış nohutlarınızı et dövme makinasında veya robotta iyice ezin.
  3. Hazırladığınız nohut ezmesini genişce bir kaba alın,tahini,zeytinyağını ve 2 limon suyunu ekleyin,iyice karıştırın..Sonrada iyice dövülmüş sarmısak ve baharatalarınızı ekleyin.
  4. Humusunuzun kıvamı koyu olduysa ,nohutu haşlarken ayırdığığınız sıcak sudan biraz ekleyin..Kıvamı koyu bir kek kıvamı gibi olacak..
  5. Humusunuzun tadına bakın,ekşi miktarı azsa son kalan limonuda ekleyin..Aslında herkesin  ağız lezzeti ayrıdır, onun için ekşi miktarı ve uzunu kendinize göre ayarlayın..,
  6. Daha sonra humusu servis edeceğiniz servis tabağına alın,kırmızı biberle süsleyin.Sucuklarınızı ince ince doğrayın,2 kaşık zeytintağında,fıstıklarıda ekliyerek pişirin.Yok ben tereyağ lezzeti isterim derseniz,zeytinyağını biraz azaltıp biraz tereyağ koyabilirsiniz...Sadece sıcak sıcak humusunuzun üzerine dökün,ikram edin.Bu işlemi tam ikram etmeden biraz önce yapmalısınız..Humusunuzu sabah yapıp,buzdolabında saklıyabilirsiniz..Sadece yemeden önce ısıs oda sıcaklığına gelsin ve sosunu son dakika dökün..
  7. Humusumuzun yanında iftar menümüzde ne mi vardı??Kremali domates çorbasi ,sini köftesi ,zeytinyağlı barbunya,ızgara hellimli sebzeli salata ,badempare .....







barbunya


AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

22 yorum:

  1. Humusu ve menüyü çok beğendim.
    Humus en sevdiğim yiyeceklerdendir.
    Ellerine sağlık, sucuk ile de vazgeçilmez olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Pırılcım..sanada yaparız o zaman ..sevgiler..

      Sil
  2. Pastırmalı yedim ama sucukla denememiştim.Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim bence bir dene nefis oladu,tavsiye ederim..sevgiler.

      Sil
  3. humusuda pastırmayıda çok severim..ama hiç pastırmalı humus yememiştim..ikisi birlikte harika bir lezzet olmuştur eminim..menüde harika olmuş ellerine emeğine sağlık Nurşen ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevilcim ,bana kalırsa bir dene..seninde,eşininde bayılacağına eminim..sevgiler canım..

      Sil
  4. humus yapmadım daha önce ama sizin tarifinizle başlayacağım sanırım.
    görüntü muhteşem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen deneyin çok kolay ama çok lezzetlidir..sevgiler..

      Sil
  5. Humusu severim sini köftesinede bayılırım:))ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım..ikisi birbirine çok yakışıyor..

      Sil
  6. ayyy ayy ayyyy iadeyi ziyarete geldim ne iyi ettim. Bende sizin blogunuza bayıldım. Ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz sefalar getirdiniz..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  7. herşey nefis görünüyor,eline sağlık,bereketli iftarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Hepimize birden inşallah..sevgiler..

      Sil
  8. This looks so good. These dishes are becoming more and more popular in Canada!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks Ellen..These are our most popular dishes..We love hummus too much..Did you try before..?

      Sil
  9. Humusu yapmıştım ama böyle sucuk ve fıstık eşliğinde denememiştim. Menü ise süper, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Fıstığı sadede yapsam koyuyorum..çok yakışıyor humusa..ee sucukluda süper..bence deneyin,pişman olmıcaksınız..sevgiler..

      Sil
  10. bayılırım humusa.. aslında yemekte çok ekmek yemem ama humusla ne kadar ekmek yediğimin farkında bile olmam ben: ) yanında da acı süs biberi turşusu süper olur... ellerine sağlık.. hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemincim güya bende dikkat etmeye çalışıyordum,ama humusla sıcak pide bitirdi beni..teşekkürler..sanada hayırlı ramazanlar..

      Sil
  11. öncelikle bloguma ziyaret ve güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim
    hemen iadeye geldim ve izleyiciniz oldum ...tok karnına bile aklım başımdan gitti :) nasıl güzel lezzetler görüntüler,ellerinize sağlık .sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşracım hoşgeldin bloguma...Güzel yorumların ve ilgin için çok teşekkürler..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic