Yoğurtlu Karışık Kızartma

Yaz aylarının vazgeçilmez lezzeti kızartmalar..Her öğün sabah ,öğlen,akşam yenen,her evin favori lezzeti..Sevmeyeni olmayan bu lezzeti bugün akşam  son dakika canımız çekti ,hiç üşenmedik, iftar sofrası için  hemen yaptık ve sizlerin beğenisine sunduk..Hadi sizde üşenmeyin..

MALZEMELER

6 adet topak patlıcan
3 adet patates
6 tane charliston biber
2 adet kabak
1 kase süzme yoğurt
2 diş sarmısak
acı pulbiber
nane
tuz
2 yemek kaşığı zeytinyağ
YAPILIŞI
  1. Patlıcanları alacalı soyun,parmak kalınlığında dilimleyin,tuzlu suya ıslayın..
  2. Patatesleri,biberleri ve kabaklarıda parmak şeklinde dilimleyin.
  3. Süzme yoğurdu çok az suyla özeyin,dövülmüş sarmısaklarla ve tuzla karıştırın.
  4. Hazırladığınız sebzeleri sırayla kızartın..Önce patates,sonra kabak,sonra patlıcan ,en son biber..Yağımızın temiz kalması için bu sırayı uyguluyoruz..
  5. Kızartığınız sebzeleri servis tabağına alın,sıcakken hazırladığınız yoğurtdu üzerine dökün.En sonda zeytinyağı hafif ısıtın,biber ve naneyi ekleyin,yoğurdun üzerine dökün..
  6. Arzu ederseniz yağlı sosu ,domateslede yapabilirsiniz,ama sadece yağla daha leziz oluyor..
  7. Eğer yok ben yağda kızartma yemem derseniz,sebzeleri hafif yağlayıp,fırında yağlı kağıdın üzerinde pişirebilirsiniz..Benim tercihim bir kerede olsa,tadıyla yağda kızartma...
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

14 yorum:

  1. Çok severiiiim:)) nefis görünüyor kızartma elimi uzatıp tabağı alasım geldi:))ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bende bayılıyorum..kızarmaya..ama çok fazla yiyemiyorum..arada bir kaçamak yapıyorum..çoğunlukla fırında yapmaya çalışıyorum..tabağı verdim,gitti..ee artık bende kendime tekrar kızartırım..sevgiler..

      Sil
    2. bende fırında yapıyorum ama kızartmanın yerini asla tutmaz.napalım arada kaçamak
      yapıp hakkıyla lezzetiyle yiyelim :)))

      Sil
    3. Evet arada kaçamak dahada bir lezzetli oluyor..

      Sil
  2. benim favori yemeğimdir.dediğiniz gibi günün her saati yiyebilirim.. canım çekti dolapta bütün malzemeler var kalkıp yapsam mı? acaba.... ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HADİ ÜŞENME HEMEN YAP BENCE..ÇOK GÜZEL OLUYOR..YAZARKEN BİLE AĞZIM SULANDI..TEŞEKKÜRLER..SEVGİLER..

      Sil
  3. merhaba nurşen hanımcım iadei ziyarete geldim, çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için çok mutlu oldum:)bende sizi zevkle takip edeceğim; güzel paylaşımlarla görüşmek üzere bu arada kızartma harika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suzan hanımcım hoş geldiniz bloguma,çok memnun oldum..herzaman beklerim..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  4. I love dishes with eggplant, but my husband doesn't. Every time he's out of town, my daughters and I make a dish with eggplants. Thank you for sharing this recipe so we can enjoy it in my home too.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you Ellen..we all love eggplant at our house...this recipe is soo delicious for eggplant lovers..but if your husband doesnt like eggplant,you can take off from this meal..you can put other vegetabes in the meal..love nurşen

      Sil
  5. ellerine sağlık canım..nefiss görünüyor..sevgiler..hayırlı günler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoşcum çok teşekkürler..sevgiler

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Bencede bazı lezzetler vazgeçilmez,tadıyla yemek lazım..ama arada bir tabiiki..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic