İNCİRLİ CEVİZLİ RULOLAR

Bugün çayınıza, Nurlu Mutfak"tan çıkan mis gibi kıyır kıyır nefis bir kurabiye eşlik ediyor..İncirin müthiş tadını, cevizin lezzeti  destekliyor......Üzerine dolanan leziz  hamurda, lezzetine lezzet katıyor..Ve bu nefis tat sizlerle buluşuyor...

MALZEMELER
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
125 gr.tereyağ
2 tatlı kaşığı şeker
1 vanilya
1  çay kaşığı kabartma tozu
aldığı kadar un

İÇ HARCI
20 veya 25 tane kuru incir
2,5 çay bardağı süt
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
biraz tarçın
ÜZERİ İÇİN
pudra şekeri

YAPILIŞI
  1. Tereyağ eritin,ılısın..Ilık tereyağın içine yoğurdu,sıvıyağı,şekeri,vanilyayı ekleyin,iyice karıştırın.
  2. Tereyağlı karışıma kabartma tozu ve azar azar un ekleyin..Yumuşak bir hamur olana kadar yoğurun..Hazırladığınız hamuru buzdolabında 2 saat dinlendirin..
  3. Hamurunuz dinlenirken, incirlerinizi küçük küçük doğrayın,üzerine sütü ve şekeri dökün..1 saat bekletin..Daha sonra ocağa koyun kısık ateşte incirler yumuşayıncaya kadar pişirin..Dikkat edin yanmasın..İncirler hafif soğuyunca cevizi ve tarçını içine koyun,karıştırın..İçiniz hazır..
  4. Dinlenen hamurunuzu 4 parçaya ayırın.Her parçayı merdaneyle 3 4 cm.lik kalınlıkta bir daire olacak şekilde açın,16 tane üçgen oluşturacak şekilde kesin.Ben küçük olsun diye 16 ya bölüyorum ,siz arzu ederseniz üçgenlerin büyüklüğünü istediğiniz gibi ayarlıyabilirsiniz..
  5. Her üçgenin geniş ucuna incirli içten biraz koyarak rulo halinde sarın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.
  6. 170 derece fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin..Pişen kurabiyelerinizin üzerine bolca pudra şekeri serpin ve ikram edin.
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

26 yorum:

  1. İşte budur şimdi Adana'da olsam kesin soluğu sende almıştım canım:))Ellerine sağlık bayılırım,mutlu hafta sonları,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah oda olacak Deryacım..Teşekkür ederim..sevgiler.

      Sil
  2. ÇAYI KOY ARKADAŞIM GELİYORUUUUUUUUUUUUM
    ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi koydum bekliyorum...:)))))teşekkürler..

      Sil
  3. ay ay ay harika olmuş çayla birlikte süper olur ellerine sağlık nursenciğm iyi hafta sonları sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim teşekkür ederim..Haftasonu çayımızın yanına eşlik edecekler..sevgiler..

      Sil
  4. Harika görünüyorlar,iç harcı olan kurabiyeleri çok seviyorum bayıldım!ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok daha lezetli oluyorlar...teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  5. mımmm nefesss görünüyor.çok imrendimçellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım..sevgiler..

      Sil
  6. Benzerini elmalı ve ayvalı yapıyorum,incirli olması da iyi fikirmiş.Nefis gözüküyor.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öylede yapıyorum,ama incirli çok değişik ve güzel oldu..teşekkürler..sevgiler.

      Sil
  7. vallahi şuradan uzanıp bir tane kapasım geldi nurşencim. incir kullanma fikride ilginç kesinlikle denicem. ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncirle hamurun uyumu muhteşemdi..Arzucum..Keyifli bir lezzetti..sevgiler

      Sil
  8. İncirli harika bir fikir! Teşekkürleeeeer ,sevgiler!

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş. ellerinize sağlık.
    Nursevin'ce Lezzetler

    YanıtlaSil
  10. canım benim hızına yetişemiyorum, bu tarifi deneyeceğim diyorum denemeden yenisi geliyor ay bu da , bu da derken öyleeeee bakakalıyorum harika görünüyorlar eline emeğine sağlık,Derya-Emel ve ben Bursalılar olarak baskına geliyoruz.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekcim hadi bekliyorum,memnuniyetle...Güzel yorumun için teşekkürler..sevgiler.

      Sil
  11. Ellerine sağlık. İncire bayılırım. her zaman ki gibi nefis bir tarif:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kekikcim...sevgiler.

      Sil
  12. Nurşenciğim ellerine sağlık Çok değişik ilkkez okudum böyle bir lezzetin tarini gerçi sen ne yaparsan güzel yaparsın tariflerin çok güzel ellerine sağlık.

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kurabiyenin hep elmalı ve ayvalısını yapıyordum..Hamuru çok sevdiğimden içine değişik ne koyabilirim derken,inciri keşfettim..Çok yakıştı.tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  13. incir ve ceviz bir arada,eminim nefis olmuştur,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yakıştılar birbirlerine...teşekkür..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic