LABNELİ POAÇA

Poaçalar çay saatlerinin vazgeçilmezidir..Kahvatıda,öğlen,akşam üzeri,akşam çayımızın yanında her saat zevkle yenir..İşte size Nurlu Mutfaktan çıkan nefis bir poaça tarifi daha...Haydi hemen hazırlayın ,çocuklarınız okuldan gelmeden pişirin ve bu nefis poaçalarla süpriz yapın..


MALZEMELER
200.gr. pınar labne
125 gr. tereyağ
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
4 kesme şeker
1,5 çay kaşığı tuz
1 kabarmatozu
2 yumurta
aldığı kadar un
İÇ HARCI
200 gr.beyaz peynir
maydanoz
çekirdek içi (üzerine)
 
YAPILIŞI
  1. Tereyağ,labne,sıvıyağ,süt,kesme şekeri ve bir yumurtanın tümünü, ikincisinin de beyazınıda koyarak iyice karıştırın.Karışıma tuz,kabartma tozu ve azar azar un ekliyerek yumuşak,pürüzsüz bir hamur elde edin..Hazırladığınız hamuru buzdolabında 1 saat dinlendirin.Bu arada peynir ve maydanozla poaçanızın içini hazırlayın.Dinlenen hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve avucunuzun içinde açıp,peynirli içten koyun.Üzerine ayırdığınız yumurta sarısını sürün ve çekirdek içini serpin.170 derece hafif ısıtılmış fırında iyice kızarana kadar pişirin.. 
          
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

24 yorum:

  1. Ellerine saglik canim aycicekli nefis .afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülcancım teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  2. Labneli poğaça nefis oluyor yumuşacık mis gibi ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli bir poaça hamuru hakikaten..teşekkür ederim..sevgiler.

      Sil
  3. Hiç lanmeli poğaça denemedim artık denemenin zamanı geldi sanırım nefis görünüyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hemen denemelisiniz,nefis bir lezzet..teşekkürler..

      Sil
  4. Bayılırım peynirli poğaçaya, sıcak sıcak yutmaya, hele de labneli, kremalı gibi olur, ohh, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tepsinin yarısını ben yedim heralde,sıcakken..Kendimi alamadım yemekten..

      Sil
  5. Harika olmuşlar ,ayçiçekleri de ayrı bir güzellik katmış...eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayçicekleri ayrı bir lezzet verdi poaçama..teşekkürler.

      Sil
  6. Merhaba Nurşen hanım....bende bu poğaçayı çok merak ettim sürekli görüyorum bloglarda benim labneler sipariş cheesecakelere gidince :)))
    kızım şu çekirdek içlerine bayılıyo yapıp onu sevindireyim elinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kızınız hem poaçaya hemde çekirdeklere bayılacak..Şimdiden ellerinize sağlık..

      Sil
  7. Nurşen ablacım seni de ,bu güzel tariflerini özlemiştim..nefis görünüyor poğaçaların ..son zamanlarda çekirdekli yiyeceklere ayrı bir ilgi duyuyorum..ellerine sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim bende seni çok özledim..Teşekkürler..Bende bayılıyorum bu çekirdek içlerine..teşekkürler.

      Sil
  8. Ellerinize sağlık, çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hoşgeldiniz bloguma..

      Sil
  9. Canım ellerine sağlık nefis olmuş poğaçalar sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  10. Nurşencim poğaçalar nefis görünüyor, ellerine sağlık.. Bu arada bademli çikolatalı keki denedim, nefis oldu. Tarif için teşekkürler. Sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim teşekkürler..Rica ederim beğenmene sevindim,gerçekten nefis bir kekti..sevgiler..

      Sil
  11. Harika gorunuyor en kisa zaman da denicem ellerine saglik Nesrin Farsak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nesrin hanım..Çok lezzetli bir poaça..sevgiler..

      Sil
  12. Ben maydanoz ve aycekirdegi koymadim. Cocuklarim sade istediler. Harika oldu. Yumusacik nefisssss. Nusin💐🌸🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun,Nuşincim..Kızların sevmesine sevindim..ellerine sağlık..rica ederim,büyük zevkti..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic