PRATİK BOL ÇİKOLATALI SUFLE

Çikolatalı suflenin en pratik hali...Home tv.de şef Emeril yaptı,bende hemen bu pratik ,muhteşem tarifi uyguladım..Kolay mı kolay,leziz mi leziz...Birde  hafif,un ve yağ yok..Sadece bol çikolatalı...MIMMM.... nefis..Üstelik sufleniz tam 25 dakikada sofrada..



 
MALZEMELER
6 yumurta beyazı
2 yumurta sarısı
6 tatlı kaşığı şeker
120 gr.bitter çikolata
4 adet sufle kabı
margarin ve şeker (kalıplar için)
ÜZERİ İÇİN
120 gr.bitter çikolata
4 yemek kaşığı krema
pudra şekeri
YAPILIŞI
  1. Yumurta beyazlarını iyice katılaşana kadar çırpın,yaklaşık 5 dakika..Yumurtaların oda sıcaklığında olmasına dikkat edin.
  2. Çikolatayı geniş bir kapta benmari usulu eritin.Eriyen çikolatanın içine yumurta sarılarını ekleyip iyice karıştırın ve 6 tatlı kaşığı şekeri kaşık kaşık yedirerek ekleyin..Hafif koyulaşacak merak etmeyin..
  3. Çikolatalı karışıma çırptığınız yumurta beyazlarını 3 seferde yedirin..Tahta kaşık kullanın, yumurtaları söndürmemeye gayret edin.
  4. Suflae kaplarınızı yumuşak margarinle yağlayın ve içlerine toz şeker serpin.
  5. Hazırladığınız sufle kremasını ,sufle kaplarına paylaştırın.
  6. Fırınınızı 190 derecede ısıtın ve suflelerinizi içine koyun,13  - 15 dakika kadar pişirin.
  7. Sufleleriniz pişerken ,öteki çikolatayıda benmari usulu eritin,eriyince kremayı ekleyin,iyice yedirin.
  8. Suflelerinizi fırından alınca,herbirinin üzerine 2 -3 kaşık çikolatalı karışımdan dökün,hatta kaşıkla içine batırarak koyun ve üzerine pudra şekeri serpin.Sonrada sıcakken afiyetle yiyin..
  9. Suflemiz, diğer suflelere göre malzemeleriyle ve sunumuyla daha farklı..Ve oldukça pratik.Deneyin çok beğeneceksiniz.
 

 

36 yorum:

  1. sonra da afiyetle yiyelim;ellerine saglik gercekten pratik,denemeli.....sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla biz suş işledik gece gece yaptık ve afiyetle yedik.teşekkür ederim ,sevgiler..

      Sil
  2. Çok güzel olmuşlar,ellerıne sasglık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. nrşen hanımcım gerçekten çok pratik hemen deneyeceğim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Muhakkak deniycem fırındaki halleri beni benden aldı doğrusu,ellerine sağlık Nurşencim..Mutlu Haftalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddetle tavsiye edilir..çok keyifle yedik..sevgiler..

      Sil
  6. Ne guzel de kabarmis ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  7. canım nurum benim oğlum bayılır bu sufleye aldım :))))
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen yapın oğluşa o zaman..bende dün yiğenime yaptım,oda çok seviyor..sevgiler.

      Sil
  8. Nurşen ablacım naptın yaa:) Bu nasıl da güzel görünüyor. Ellerine sağlık,sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Simgecim yaptık ve yedik...süperdi ,tevsiye edilir..sevgiler..

      Sil
  9. Sevgili nurşen akşam saatlerinde bakınca yutkunmadan edemedim emeril amcamı bende çok izlerim home tv de zaten başka kanal izlemiyorum kii buna rastlamamışım en kısa zamanda denemek var bu tarifi..kocaman sevgler şimdi yine fotolara bakmaya giyorurummm napıyııımmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükrancım bende bayılıyorum Home tv.ye..ne seyretsem yapmak istiyorum..Bunuda geçen hafta seyretmistim,un ve yağ olmadan hazırlanması ve üzerine çikolata sos konması çok orjinalime gitmişti..denedim,gerçekten mütişti..denemek lazım..sevgiler..

      Sil
  10. Canım suflen harika olmuş yine bolll çikolatalı:)))Ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkürler..Evett bol bol çikolata...

      Sil
  11. Şöyle yakınlara filan taşınsam,komşuda pişer bize de düşer,komşu hakkı vb. kategorilerinden yararlanabilir miyim?Valla süper olmuş..Ellerine yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede taşının bizde komşu hakkı çoktur..Memnun kalırsınız,pişirdiklerim hepimize yeter..teşekkürler.sevgiler..

      Sil
  12. kimseye soylemedım dıyette oldugumu bır tek sana soyluyorum =)))ben dıyetteyken yapma bole cıkolatalı seyler ....canım çekiyor....
    ellerine sağlık enfessss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam söz,ben dietin bitince sana yaparım..zaten bu güzel olmamıştı:))))sevgiler..

      Sil
  13. Nefissss.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. görünce canım istedi mmm nefis ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sehrinazcım teşekkür ederim..Hemen dene bence..

      Sil
  15. nursenciğim çok güzel olmuş ellerine sağlık . Bir şey sormak istiyorum bu ölçülerle kaç tane çıktı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim benim kaplarımdan 4 tane çıktı..ama benimkiler tek kişilik güveç kaplarıydı,senin kalıpların daha küçükse ondan 5 veya 6 olur sanırım..emeril amcam 6 kaba yetiştirmişti...

      Sil
  16. Biz bu akşam denedik. çok lezzetli fakat fırından çıkınca çok az söndü. Sönmemesi için neye dikkat etmemiz gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde sufle fırından çıkınca birazcık söner..Acaba sizin fırının pişirme süresimi az geldi??Fırınların pişirmesi çoğu zaman değişiyor??

      Sil
  17. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Hiç güzel olmadı beğenmediler:(

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic