10 Eylül 2012 Pazartesi

Tavuklu Kınalı( Alaca) Bamya

Alaçatı pazarından dayanamayıp aldığım ve Adanaya getirdiğim alaca Alaçatı bamyalarını hemen pişirdim..Süper oldular..Neli mi yaptım...??Bu sefer tavuk göğsüyle ve turunç suyuyla...Birazda nar ekşisi ekledim...Tadına doyulmadı..Tazecik bamyalarımın ocağa konmasıyla pişmesi 20 dakika sürdü,inanamadım..


Nasıl güzeller değil mi?Rengine bayıldım,ama pişince pek belli olmuyor..
Lezzetide süperdi..Yumuşacık bir bamyaydı..

Tabiki bamyanın yanınada şehriyeli pirinç pilavı..

 
MALZEMELER
 
500 gr.bamya
300 gr. tavuk göğüs kuşbaşı
1 iri boy soğan
4 adet domates
8 diş sarmısak
1 yemek kaşığ zeytinyağ
50 gr.margarin
1 yemek kaşığı biber salçası
1,5 çay kaşığı tuz
1,5 çay kaşığı karabiber
2 yemek kaşığı turunç suyu 
1 yemek kaşığ nar ekşisi
1 çay bardağı haşlanmış nohut
YAPILIŞI
  1. Tavuklarınızı yıkayıp,limonlu suya ıslayın...
  2. Bamyalarınızı ayıklayıp,limonlu suyada yıkayıp,kurutun..
  3. Soğanlarınızı ve domateslerinizi yemeklik doğrayın..
  4. Tencerenize önce yağlarınızı koyun ,iyice ısınınca süzülmüş tavuk kuşbaşılarınızı ekleyin.İyice kavrulunca soğanlarını,sonrada salçanızı ekleyin..Daha sonrada nohut ,domatesleriniz ve baharatlarını koyun,hafif kavrulunca kuruyan bamyalarınızı ekleyin..
  5. En son yemeğinize 2 su bardağı sıcak su ekleyin,kaynayınca,turunç ekşinizi ve nar ekşinizi koyun ,pişmeye bırakın.Pişincede afiyele yiyin..
  6. Turunç ekşisini ben kıştan hazırlamıştım,siz yapmadıysanız marketlerde hazır satılıyor..
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

     
     
     
 
 

 

16 yorum:

  1. Bayılırım bamya yemeğine ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum..ama evde tek ben sevince çok sık pişiremiyorum..teşekkürler..

      Sil
  2. ELLERİNE SAĞLIK,NEFİS GÖRÜNÜYOR.SELAMLAR:)

    YanıtlaSil
  3. en sevdiğim yaz sebzelerinde.. ellerine sağlık: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemincim teşekkürler..sevgiler.

      Sil
  4. Mmmm harika görünüyorlar, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Canım benim bamya nefis olmuş ellerine sağlık.İnşallah bir daha Adana'ya geldiğimde tanışırız.Bu arada seni izlemeye almamışım hemem alıyorum:)))
    Sende beni alırsan hiçbir lezzeti atlamayız:)))Öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallsh gelince ararsan sevinirim..Deryacım..Ben seni izliyorum zaten..teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  6. Çok severim bamyayı,nefis görünüyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bamya sevilmezmi hiç...teşekkür ederim..

      Sil
  7. ellerinize sağlık nurşen hanımcım sizin yemeklerinizi çok özledim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde seni özledik canım..hoşgeldin...

      Sil
  8. İzmir'de kınalı bamya diye satılır.Ellerine sağlık nefis. Koruk ekşisi ile pişiririz biz de ama turunç ekşisini de çok severim. Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim bende bulduğum zaman koruk ekşisiyle pişiriyorum,ama bu sefer olmayınca kıştan kaynattığım turunç suyunu kullandım,oada çok yakıştı..İsmini hemen değiştiriyorum..Bizim buralarda yok,zaten onu İzmirden getirdim..sevgiler..

      Sil