Beyaz Çikolatalı Vişneli kek

Eylül ayı bitmek üzere ama babamın bahçesinde hala dalında taze vişneler var..EEE bende dururmuyum,hemen değerlendirdim..Tazecik vişnelerle beyaz çikolatayı birleştirdim,nefis bir kek yaptım..Ortaya leziz,yumuşacık,ağızda eriyen bir kek çıktı..


MALZEMELER
100 gr.tereyağ veya margarin
200 ml.krema
4 yumurta
2 su bardağı şeker
2 paket vanilya
1/2 kahve fincanı süt
1/2 kahve fincanı vişne suyu
1 kase ayıklanmış vişne
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
100 gr. doğranmış beyaz çikolata
ÜZERİ İÇİN
pudra şekeri
vişne
YAPILIŞI
  1. Oda sıcaklığındaki tereyağ,vanilya ve şekeri iyice krema kıvamına gelene kadar çırpın,sonra içine yumurtaları teker teker ekleyin..
  2. İyice çırptığınız karışıma sonra sırayla krema,süt ve vişne suyunu ekleyin..
  3. Daha sonra elediğiniz un ve kabartma tozunu kek karışımınıza ekleyin.En sondadoğranmış beyaz çikolata ve unlanmış vişneleriniz ekleyin.
  4. Büyük dikdörtgen payrexi margarinle yağlayın ve unlayın,kek karışımınızı içine dökün..175 derece ısıtılmış fırında 1 saate yakın pişirin..
  5. Kekinizin pişip pişmediğini kürdanla kontrol edin..Pişince fırından çıkarın,hafif soğuyunca dilimleyin,sonrada üzerine hafif pudra şekeri serpip,vişne koyun.
  6. Bizim bahçede hala taze vişnemiz vardı,ben onlardan yaptım,ama siz dondurulmuş vişne kullanabilirsiniz..Vişneyeyi ayıklarken çıkan suyuda kullanabilirsiniz..Unutmayın kek malzemeleriniz oda sıcaklığında olmalı...
AFİYET OLSUN..SEVGİLER
 

24 yorum:

  1. Nefis görünüyor bu kek, vişne ve çikolataya bayılırım.Çok canım çekti, hemen yapmak lazım.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcucum bende çikolata ve vişne beraberliğine bayılıyorum..Hep bitterle yapardım,bu sefer beyaz çikolata koydum..Çok yakıştı..tavsiye ederim..sevgiler

      Sil
  2. tariflerinize bayılıyorum mutlaka bunu da deneyeceğim ellerinize sağlık nefisss,sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdecim içten yorumun için çok teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım kek nefis görünüyor bir dilim aldım:)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feda olsun arkadaşım..sevgiler..

      Sil
  4. Canım benim maşallah sana kek nefis ellerine sağlık bir dilim aldım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkürler..Afiyetler olsun,sevgiler..

      Sil
  5. Hem beyaz çikolata, hem vişne, harika olmalı, tam benlik. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok hoş bir beraberlikleri oldu,teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  6. ımmm vişneli tatları severim
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handecim teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  7. Eline sağlık heleki dalından vişneleri almak ne güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en büyük zevk o zaten,canım babam saklamış..Bende değerlendirdim..sevgiler..

      Sil
  8. Harika bir tarif bunu mutlaka denemem lazım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kekikcim,sevgiler..tavsiye edilir..

      Sil
  9. güzel arkadaşım bende kızımla çay içiyorum vişneli parfe yiyoruz.
    ne şanslısın ben buzluğa koydum sen dalından koparıp yaptın.
    ellerine sağlık canım lezzeti bana kadar geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel keyfiniz bol olsun..Evet babamın sayesinde hala bu mevsimde bile dalından taze vişne yiyebiliyoruz..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  10. YAA bu bize yapılırmı şimdi, taze vişne!Biz pazarda bile zor buluyoruz bırakın tazesiniki çok severim vişneyi.Ağzım sulandı şu an o derece yani:)Ellerinize sağlık eminim harika olmuştur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım babam olmasa bizimde elimize tazesi zor geçer ama..onun sayesinde hala taze vişnemiz var,hatta son postada gelecek hafta geliyor..ondan ne yapacağımı şimdiden düşünüyorum..belkide vişneli bir tart..teşekkürler.sevgiler.

      Sil
  11. kek var kek var ama bölesi müthiş görünüyor ya :)
    ellerine sağlık canım birde taze vişne demez misin ayy mest oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,taze vişneyi bulunca hemen değerlendirdim..sevgiler..

      Sil
  12. cok hos olmusa benziyor
    ellerine saglik
    :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim,yumuşacık çok lezzetli bir kekti...sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic