BAKLAVALIK YUFKAYLA FISTIKLI KOLAY MUSKA BAKLAVA


Bayram tatlılarına yine nefis ve pratik bir tatlıyla devam ediyoruz..Bu seferde baklavalık yufkadan Antep fıstıklı,tereyağlı nefis muskalar hazırladık..Şerbetle tatlandırdık,çok lezzetli  muska tatlılarımız oldu..Pratikliğine ve lezizliğine şaşıracaksınız..Yarım saatte bayram tatlınız hazır..Hemde çok pratik ve şık.Bir gün önceden hazırlayın,bayram sabahı sıcak sıcak pişirin ve şerbetini dökün....Keyifle ikram edin..Bayramda tatlısız kalmayın..






MALZEMELER
15 adet baklava yufası
1 kase dövülmüş fıstık
2 yemek kaşığı şeker
125 gr.tereyağ
2 yemek kaşığı sıvıyağ
ŞERBETİ
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu
YAPILIŞI

  • Önce şerbetinizi hazırlayın.Şeker ve suyunuzu yaklaşık 10 dakika kadar kaynatın,daha sonra limon suyunu ekleyin ve 5 dakika kadar daha kaynatın..Sonrada soğumaya bırakın.
  • Fıstıklarınızla,2 yemek kaşığı şekeri karıştırın.
  • Tereyağınızı eritin,sıvıyağla karıştırın.Yufkalarınızı üçerli gruplar halinde ayrın.Üçer kat aralarını yağlıyarak üst üste koyun.Her katı iyice yağlayın,korkmayın.Daha sonra hazırladığınız bu yufka katlarını uzunlamasına 4 veya 5 bölün,arzu ettiğiniz büyüklüğe göre.Uzun uzun üç parmak kalınlığında şeritleriniz olacak..
  • Daha sonra bu uzun parçaların üzerine hazırladığınız fıstıklı içten serpin.Sonrada her parçayı muska şeklinde katlayın..Bütün üç katlı hazırlanmış yufkaları bu şekilde hazırlayın.
  • Bütün yufkaları hazırladıktan sonra yağlanmış tepsiye hepsini dizin ve üzerlerini fırçayla tekrar yağlayın.170 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin.
  • Pişen muskaların üzerine soğuk şerbeti yavaş yavaş dökün ve fıstıkla süsleyin..

  • AFİYET OLSUN..İYİ BAYRAMLAR ..
****Arkadaşım DERYAYLA LEZZETLER ,YEMEK GURMESİ yle beraber çok güzel bir çekiliş düzenlemişler..Katılmak isterseniz bir tık la gerekli açıklamaları okuyabilirsiniz..Şimdiden herkese bol şans..Tabiki banada... 




21 yorum:

  1. Aaa tevafuğun bu kadarı, bugun benzer lezzetler paylaşmışız sizinle, ne mutlu Ya Rabbi. Kalplerimiz birmiş demek ki.

    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili gisi bende dün 2 çeşit yaptım ,ama muska bugüne kaldı..Kalp kalbe karşıymış,seninde ellerine sağlık..sevgiler.

      Sil
  2. Ellerine sağlık Nurşen'cim. Bayramın kutlu olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kekikcim.:))sevgiler..

      Sil
  3. iyiki var baklavalık yufka ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Deryacım mutfaktaki mucizelerden biri bence,doğru kullandınmı nefis lezzetler çıkıyor ortaya...sevgiler..İyi bayramlar..

      Sil
  4. Ellerine sağlık tam bayramlık bir tatlı olmuş.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,sizlerede hayırlı bayramlar..

      Sil
  5. I love baklava! Yum! Thanks for stopping by. You have a nice blog too.
    Sherry

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks Sherry,wellcome to my blog..

      Sil
  6. hazır baklavalık bu yufkaları cok sevıyorum :)..bayramlık harika bir tatlı olmuş nurşen ablacım ..ellerine sağlık...hayırlı bol gülümsemeli mutlu bayramlar diliyorum..çok öpüyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim baklavalık yufka süper bir malzeme canım,tatlılar süper oluyor,hemde çok pratik..sanada güzel bayramlar canım..

      Sil
  7. Ellerinize sağlık. Okurken ben bile yapabilirim diye düşündüm. Denemek istiyorum. Paylaştığınız için teşekkürler. Mutlu ve huzurlu bir bayram dilerim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım inanki sende baklavlık yufkayla süper tatlılar yapabilirsin,hem garanti ,hemde pratik..Hemen denemelisin..sevgiler,iyi bayramlar..

      Sil
  8. NURUM ELLERİNE SAĞLIK.
    BÜTÜN TATLILARDAN BİR TABAK YAPTIM AKŞAM TERİM.
    HAYIRLI BAYRAMLAR.
    BİRDE BİR ŞEY SORACAM
    YUFKALARDA HANGİ MARKAYI KULLANIYORSUN.
    ANTALYADADA BULUNURMU HER MARKA İYİ OLMUYOR:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım,ben aslında Yuka diye bir marka var,onu kullanıyordum ama şimdi bulunmuyor..Şimdi başka kullanıyorum,sadece tazeliğine dikkat ederseniz,hepsi güzel aslında..Antalyada da bulabilirsiniz tabiki..Genelde büyük marketlerde satılıyor,çok güzel bir ürün..Sadece kullanırken yağdan kaçmayın..Bol yağı kaldırıyor..Hayırlı ve güzel bayramlar diliyorum..Sevgiler..

      Sil
  9. Canım benim blogta sağ üst köşede olan resmi sende bloğuna sağ üst köşeye eklermisin katılımını onaylamam için gerekiyor:)))Mutlu bayramlar öpüyorum...

    YanıtlaSil
  10. Bu nefissss olmuş ellerine sağlık...
    Bu güzel tatlıyı düşünebilirim hem pratik hem de görüntü ye beni dedirtiyor...
    Sevgilerimle Nurşencim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim bence hiç düşünme bence hemen yap.Bu tatlıyı yaparken ortaya bu kadar nefis bir lezzet çıkacağını hiç düşünmemiştim.Şu anda kime tarifini verdiysem favori tatlısı..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  11. mükemmel bir tatlı denedim ve favori tatlım yapması çok kolay tadı mükemmel hiç düşünmeden mutlaka deneyin teşekkürler iyiki varsınız .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,bende çok keyifle yapıyorum.Çok ta seviliyor..Ben teşekkür ederim,iyiki sizler de varsınız,beni teşvik ediyorsunuz..sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic