Karamelli Elmalı Muffin

Yine bir usta şef Eric Lanlard reçetesi...Yine muhteşem bir lezzet..Mis gibi tarçın kokulu,karamelli elmalı muffin..Fırından çıkınca ,soğumasını bekleyemiyeceksiniz..Bu nefis lezzete bayılacaksınız..



 
Home tv.yi izlerken Eric Lanlard"ın yaptığı bu nefis elmalı muffinlara bayıldım..Hemen not aldım ve denedim..Yanılmamıştım,sonuç yine süperdi..Hemen deneyin,bu nefis lezzetti sizde tadın..


MALZEMELER
100 gr.tereyağ
100 gr.şeker
125 ml.süt
2 yumurta
1 çay kaşığı vanilin
275 gr.un
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın
ARASI İÇİN
2 adet kırmızı elma
2 yemek kaşığı kahverengi şeker
2 yemek kaşığı su
2 çay kaşığı tarçın
YAPILIŞI
  1. Elmaları soyup,küçük küçük doğrayın.Bir tavaya elmaları,şekeri ve suyu koyun,iyice karamelleşinceye kadar pişirin.Koyulaşmaya başlayınca tarçınıda ekleyin ve altını kapatın,soğusun..
  2. Muffin için tereyağ ve şekeri krema kıvamında çırpın.Daha sonra yumurtaları ve vanilini ekleyin..
  3. Unu,tarçını  ve kabartma tozunu eleyip,muffin karışımınıza ekleyin.En sonda sütünüzü ekleyin.
  4. Daha sonrada muffin kalıbınıza muffin kağıtlarınızı ,dizin.Muffin karışımınızdan içlerine birer dolu kaşık koyun,sonrada bir tatlı kaşığı elmalı karışımdan koyun,sonra tekrar üzerine muffin karışımından dolu bir kaşık koyun,üzerine tekrar biraz elmalı karışımdan koyun.Hafif tarçın serpip,170 derce ısıtılmış fırında 35 dakika kadar pişirin.
  5. Pişip pişmediğini kürdanla kontrol edin.Bu tariften tam 14 tane muffin çıkıyor..
AFİYET OLSUN..SEVGİLER.

31 yorum:

  1. Muffin nefis görünüyor arkadaşım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM,SEVGİLER..

      Sil
  2. Hayirli aksamlar canim ellerine emklerine saglik .Bu aksam bende muffings yaptim yarin icin .Tarifin güzel degisik .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜLCANCIM TEŞEKKÜRLER,ÇOK LEZZETLİ BİR MUFFİN ..DENEMENİ TAVSİYE EDERİM..SENİNDE ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER..

      Sil
  3. Canım günaydın sabah sabah hiç iyi olmadı bu nefis muffinleri görmem:)))Elle
    rine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DERYACIM GEL BERABER YİYELİM.TEŞEKKÜRLER ARKADAŞIM.

      Sil
  4. Mufinlere bayıldım ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Haticecim..sevgiler..

      Sil
  5. Günaydın, ellerinize,emeğinize sağlık. Çok leziz ve nefis görünüyor. Ayrıca çokda iştah açıcı.

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fuat bey,gerçekten nefis olmuşlardı..

      Sil
  6. Diyetim devam etsede kizlarima mutlaka yapicam canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızlarınızın bayılacağına eminim,çok güzellerdi..Benim oğlumda çok sevdi..

      Sil
    2. tamam canim senin oglanlar bayildiysa ozaman benim kizlarda cok sevicektir demektir

      Sil
  7. Tadi zaten harikadir suphem yok ama puantiyeli muffin kagitlarina bayildim, cok nurlu tarzi cok suslu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olgucum çok teşekkür ederim..Diğer muffin kağıtlarımı görmelisin,bu sene ..süperler..nurlu tarzı hepsi:)))

      Sil
  8. elmalı herşeyi severim
    muffinler nefis görünüyor
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,gerçekten çok lezizlerdi..sevgiler..

      Sil
  9. Elmalı tariflere bayılıyorum.Tarçınla elmanın kokusu beni mest ediyor. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim benimde favori meyvalarımdan elma..EE Birde Niğdeli olunca,elmalı tarifleri daha çok seviyorsun..Teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  10. Nurşen hanım görüntü ne güzel bende kızıma beslenmesine muffin yaptım pazartesi bu kalıbı çıkarrtım önce bu nasıl şey dedim ya ikeadan arkadaşa aldırmıştım ama sizinkileri görünce demek şekil böyle olurmuş bu tarif aldım harika bütün kış yapılır...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kalıp çok güzel ama kağıylarınıda almak lazım..İçinin kağıtları aynı uzunlukta çünkü..Mümkünse kağıtlarınıda aldırın..muffinlarıda çok seveceğinize eminim..sevgilerr..

      Sil
  11. Ne kadar güzel şeyler var içinde bayıldım. Ellerinize sağlık bende takipteyim, Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Damla hanım ..Hoşgeldiniz bloguma..sevgiler..

      Sil
  12. merhaba kekiniz çok hoş görünüyor bende denemek istiyorum ama un miktarını belirtmemişsiniz ne kadar un koymamız gerekiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serapcım kusura bakma,hemen düzelttim..Bazen acele yazınca oluyor,neyseki anlayışlı okurlar varda düzeltebiliyoruz..sevgiler,kolay gelsin..

      Sil
  13. Merhabalar, tarifiniz internette tek öncelikle bunu söylemek isterim. iki kez denedim içine biraz da ceviz koydum çok yakıştı ve mükemmel oldu. Size bir sorum olacak. Genellikle kek yaparken önce yumurta ve şekeri çırparız sonra yağı sütü vs.ekleriz ve en son da kuru malzemeleri. Sizde bu sıra alt üst oluyor :) bir sebebi var mı? Soruyorum çünkü sütten önce unu koyduğunuz zaman kurabiye hamuru gibi sert oluyor. Ben iki seferde de sütü unla aynı zamanda eklemek zorunda kaldım. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,eminim ceviz çok yakışmıştır..Bu tarif her şeyiyle orijinal Eric Lenlardın..Home Tv de yaparken seyrettim ve tam reçeteyle onun yaptığı gibi yaptım..Undan sonra sütü ekledi,bende öyle yaptım..Çok güzel oldu,ama sen sütü beraber koyuyorsan ve güzel kabarıyorsa sorun yok demektir..Sevgiler..

      Sil
  14. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic