NARLI TABULE(MAYDANOZ SALATASI)

Lübnan yemekleri ,dünya mutfakları arasında favorilerimden biri.. Leziz Lübnan mutfağının en hafif ve lezzetli salatalarından tabule, şimdi en lezzetli tarifiyle Nurlu Mutfakta...Bu güzel tarifte en sağlıklı sebzelerimizden maydanoz ,  vitaminle dolu narlarla buluştu..Sonrada salata olarak sofralarımızı süsledi...Sizlerin beğenisine sunuldu..




MALZEMELER
2 deste maydanoz
1 kahve fincanı iri kıyılmış ceviz
7 dal yeşil soğan
1 domates (sert olacak)
1 tane kırmızı biber
1 salatalık
1/ 2 deste ince kıyılmış nane
1 kahve fincanı ince bulgur
1 çay bardağı ayıklanmış nar
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kırmızı pul biber
SOSU
4 yemek kaşığı zeytinyağı
3 yemek kaşığı nar ekşisi
1-2 yemek kaşığı turunç suyu
YAPILIŞI


Maydanozlarınızı  ve yeşil soğanlarınızı ince ince kıyın.Kırmızı biberlerinizi ,salatalıklarınızı ve domatesinizide küçük küçük doğrayın.Bulgurunuzu biraz sıcak suyla ıslayın.Islattığınız bulgurunuza kimyon; tuz ve kırmızı biberinizi ekleyip iyice karıştırın.Bulgurunuzla maydanozlarınızı; nanelerinizi'; doğradığınız biber,salatalık ve domatesi karıştırıp kabınıza alın.Sosunuzu hazırlayıp salatanızın üstüne dökün.En üstünü narla ve cevizlerle süsleyin.


AFİYET OLSUN....Sevgiler.

28 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık nefis olmuş salatan sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkürler..Sevgiler.

      Sil
  2. Hmmm nefis görünüyor,değişik bir salata ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,çok lezzetli oluyor..sevgiler.

      Sil
  3. Soframı renklendirmek için enteresan tarifler ararken sitenizi gördüm, gerçekten çok başarılısınız. Devamlı takipçiniz olacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşkkür ederim,sofranızı renklendirecek çok tarifim var..takipte kalın..sevgiler.

      Sil
  4. Ellerine sağlık. Kısıra alternatif bir salata tabule. Narlar da çok yakışmış. Çaya geleyim mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Kekikcim,kısıra yakın bir lezzet..Ben çok yapıyorum bu salatayı,çok keyifli ve lezzetli oluyor..Hadi bekliyorum,çok memnun olurum..sevgiler.

      Sil
  5. ellerine sağlık nurşen ablacığım
    çok güzel görünüyor
    nara zaten bayılırım.
    mutlaka denicem bu tarifi
    birde her nekadar masayı tam göremesekte kenarından köşesinden gördüğüm kadarıyla harika olduğu belli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim çok teşekkürler..Deneyince çok beğeneceksin..Bizim evin favori salatası..sevgiler.

      Sil
  6. Denemek istediğim bir tarifdi bi türlü kısmet olmadı eminim çok lezzetlidir ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizm evde sık sık yapılır,çok sağlıklı ve hafif..tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  7. harika görünüyor ağzımın suyu aktı kayınpederimin narları olunca gönderecekler o zaman yaparım artık bende lübnan mutfağını severim bugünkü tarifimde ordan olacak...ama tabaklar çok şık Nurşen abla benim rahmetli babam afyonluydu orda maydonoz yemeği yaparlar harika olur kıyma ve maydonoz süperdir...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lübnan mutfağına bayılıyorum..tam bana göre..Teşekkür ederim..Bir ara maydanoz yemeğinin tarifini yayınlarsan sevinirim,çok merak ettim..sevgiler..

      Sil
  8. bir kez yemiştim ve beğenmiştim ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir salatadır,tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  9. Eminim lezzeti harikadır, senin gibi hamarat bir hatundan başka birşey beklenemez zaten...ama ben o yemek takımına bittim. Servis kasesi yok mu bayıldım. Sevdiklerinle daha nice güzel sofraların olsun Nursen abla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembeci güzel yorumun için teşekkür ederim..Servis kaseleride tabaklarıda var..Yemek takımı,bende çok severek kullanıyorum..sevgiler..

      Sil
  10. Ellerinize sağlık. Çok lezzetli görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..saygılar..

      Sil
  11. canım ellerine sağlık bol malzemeli oldukça sağlıklı bir seçenek afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum çok sağlıklı ve lezzetli oluyor..Büyük bir keyifle yapıyorum ve yiyoruz..

      Sil
  12. Ellerine sağlık nefis görünüyor hiç yemedim merak ettim doğrusu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç yemediyseniz tavsiye ederim,her yemeğin yanına yakışan çok sağlıklı bir lezzet..

      Sil
  13. Merhabalar Nurşen hanım ben tabaklarınıza ve servis tabaklarınızın altına koyduğunuz suplelerinize bayıldım nerden ldığınızı yazar mısınız çok teşekkürler hoşcakalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Füsün hanım,tabaklarımı ben İngiltereden almıştım..Royal Albertin takımı..Ama buradada bağzı mağzalarda satılıyor artık..Özellilkle jumbo mağzalarında..Suplalarımıda ev dekarasyonu satan bir Mağzadan almıştım Adanadan..Ama çok oldu,bir kere geldi..Bir daha getirmediler..sevgiler..

      Sil
  14. çok güzel ve hoş tadı var öğrenciyim çok doyurucu oldu :D elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,öğrencilere yardımcı oluyorsam ne mutlu bana..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic