PRATİK KIYMALI SAC BÖREĞİ

Canınız sac böreğimi çekti??Hiç üzülmeyin çok zor diye,evde kolay bir şekilde yapabilirsiniz..Peki nasıl mı??İşte size çok pratik bir tarif..Ve her evde bulunabilecek pratik malzemelerden oluşan bir malzeme listesi..Hemen hamurunuzu hazırlayın,böreklerinizi yapın ve pişirin..Sonrada afiyetle yiyin..


MALZEMELER
4 su bardağı un
2 çay kaşığı tuz
aldığı kadar su
İÇ HARÇI
300 gr.yağsız kıyma
2 adet soğan
tuz
karabiber
kırmızı pul biber
2 yemek kaşığı su
YAPILIŞI
 
  • Hamuru için un,tuz ve yeteri kadar unu bir kaba alın ve yumuşak,pürüzsüz  bir hamur yoğurun.1 saat kadar dinlendirin.Bu arada soğanlarınızı küçük küçük doğrayın,kıyma,su ve yeteri kadar baharatla beraber iyice yoğurun.Sonrada dinlenen hamurunuzu 4 bezeye ayırın,merdaneyle 3 cm.kalınlığında açın ,çaydanlık kapağıyla yuvarlaklar kesin,içlerine kıymalı harçtan koyup d şeklinde kapatın ,kenarlarını elinizle iyice kapatın ve kısık ateşte teflon tavada iki tarafınıda iyice pişirin.Arzuya göre  piştikten sonra üzerini tereyağla biraz yağlıyabilirsiniz..Daha sonra sıcak sıcak servis edin..
  • AFİYET OLSUN..SEVGİLER..
 
 
 

8 yorum:

  1. Canım hayırlı cumalar ellerine sağlık çok severim şimdi çayımın olsa harika olurdu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım sanada hayırlı cumalar.. Teşekkür ederim arkadaşım,tabağyla yollıyabilsem keşke...sevgiler..

      Sil
  2. Ayy nesıl güzel gözüküyor haftasonu deneyeceğim.Bu ameliyattan sonra hiç bişey yyyemez oldum açlıktan ölüyorum ama bu yumuşak olur rahat yerim herhalde...aldım bitrane...yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm ya çok geçmiş olsun tekrardan..Yumuşak yumuşak yee..sevgiler..

      Sil
  3. Ahh, aahh. Adana'ya ilk gelişlerimden birinde, gölün kenarında bir çay bahçesinde (o zamanlar vardı valla ve ben çok sevmiştim) akıtma yemiştim hayatımda ilk defa. Hatta sonra İstanbul'a dönüşümde de denemiştim. Onun tadı, kokusu geldi birden burnuma. Bir ara yapsana Nurşencim, senin tarifinle ben de denesem yıllar sonra bir defa daha? Sen çok güzel anlatıyorsun, bayılıyorum, ne yalan söyleyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah senin için birde akıtma yapım,teşekkür ederim canım..seni bir daha misafir edelim Adanada sevgiler..

      Sil
  4. Hayırlı cumalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı bir görüntüsü var. İzniniz olursa iki adet alıyorum.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabikide afiyetler olsun..Saygılar..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic