AYVALI ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ


Sağlıklı sebzelerimizden kereviz ,şimdide süper bir kış meyvası olan ayvayla ve portakalla lezzetlendi..Muhteşem bir tat olarak sofralarımızda yer buldu..Hiç kereviz sevmeyenin bile çok beğeneceği ,bu tarifle kereviz sofralarınızdan hiç eksik olmayacak..Bu keyifli zeytinyağlıyı deneyin,vazgeçemiyeceksiniz..Sebzeyle meyvanın uyumuna bayılacaksınız..



MALZEMELER
4 tane ortaboy kereviz
2 tane ayva
1 tane büyük soğan
2 tane havuç
1 bardak portakal suyu
1 çay bardağı sıcak su
1,5 yemek kaşığı şeker
2 çay kaşığı tuz
3 yemek kaşığı dolusu zeytinyağ
dereotu
YAPILIŞI
  1. Kerevizleri ve ayvaları soyun ve iyice limonla ovun.Daha sonra limonlu suyun içerisine ince elma dilimi gibi,dilim dilim doğrayın.Arzu ederseniz halka halkada doğrayabilirsiniz..
  2. Havuçlarınızı kalın kibrit çöpü boyutunda,soğanıda dörde bölüp halka halka doğrayın..
  3. Yayvan bir tencerenin içine zeytinyağınızı koyun,hafif ısınınca üzerine soğanları yayın,sonrada kereviz ve ayvaları verevine dizin.Aralarına havuçları dizin.Sonrada üzerine şeker ve tuzunuzu serpin,kısık ateşete 10 dakika böylece pişirin.
  4. 10 dakika sonra portakal suyunu ve sıcak suyu dökün ,15 dakika kadar daha pişirin.Arada kontrol edin ayvalar ve kerevizler  yumşamışsa pişmistir..Altını kapatın ve tenceresinde soğumaya bırakın.
  5. Soğuduktan sonra geniş yuvarlak bir tabağa ters çevirin ve üzerini dereotuyla süsleyin.Hafif ılık olarak servis edin.
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..


21 yorum:

  1. canım ellerine sağlık ayva ne yakışmıştır şimdi o kerevize.. afiyetler olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum teşekkürler,ayvayla kerevizin uyumu muhteşem..

      Sil
  2. Ahh şu kerevizle aramı bir düzeltebilsem.
    Portakallısını yeni yeni yemeye başladım.
    Fakat ayvalısınıda merak ettim.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden bende yemezdim kerevizi..ama şimdi zeytinyağlısını ve salatasını çok severek yiyorum..Ayvayla denmelisin,süper bir lezzet oluyor..teşekkür ederim..

      Sil
  3. Ayvayı yemeklerde hiç denemedim ama bu tarifle heveslendim,kereviz aldığımda bu tarifle pişiricem,eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayvayı yemeklerde çok kullanıyorum..Et yemeklerinede çok yakışıyor,ama kerevizle mutlaka denemelisiniz..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  4. zeytinyağlı kerevize bayılırım portakallı kerevizi denemiştim ama ayvalı hiç yemedim eminim görüntüsü kadar tadıda süperdir
    ellerine sağlık nurşen ablacığım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayvalısını şiddetle tavsiye ederim,pişirirken birazda dibini tutur bide..Nefis bir lezzet Zeynepcim..sevgiler.

      Sil
  5. Sevgili Nurşen, kerevizi portakallı severim zaten ama ayvalı denememiştim. İlk yaptığımda mutlaka ekleyeceğim. Ayvayı çok severim zaten.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam ayva mevsimindeyiz,kereviz ve ayvanın uyumu süper..Birde portakal suyuyla pişerse nefis oluyor..Şimdiden ellerine sağlık..sevgiler..

      Sil
  6. Nurşencim ayva ve kereviz zeytinyağlıda nefis olmuş.
    Bu kombinasyonu denemek için sabırsızlanıyorum.
    Yine harikalar yaratmışsın becerikli arkadaşım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekür ederim Pırılcım,deneyince çok seveceğinizi tahmin ediyorum..sevgiler.

      Sil
  7. eline sağlık canım
    kerevizin çiğ hali daha çok cezbediyor beni :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salatasını bende çok seviyorum,ama bunuda denemelisin..Farklı bir lezzet..sevgiler..

      Sil
  8. Canım nefis görünüyor ayva çok yakışmış ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deryacım,çok lezzetli farklı bir zeytinyağlı..sevgiler..

      Sil
  9. Bende ayvayla çok pişiririm, çokta yakışıyor.Elinize sağlık, bu sezon henüz kereviz pişirmemiştim.Başlayayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bu sezon ilk başladım..Bizim evde çok severek yiyoruz,ayvayla dahada bir başka lezzet oluyor..

      Sil
  10. kerevizle çok arası olmayan biri olarak, görüntüye bayıldım. Mutlaka deneyeceğim ;)
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerevizi sevmeyene bile çok sevdiriyor bu tarif,bence bir deneyin.pişman olmıyacaksınız..

      Sil
  11. Kerevize bayılırım bide yaptığınız gibi içinde dereotu olursa tadı daha bir güzel olur ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic