TUZLU HARF KURABİYELER


Kıyır kıyır,lezzetli,ağızda eriyen nefis kurabiyeler yapmak istiyorsanız,işte Nurlumutfakta``dan sizlere nefis bir tarif..

Nefis bir atıştırmalık,çerez gibi ....
Yemekten kendinizi alamıyacaksınız..

MALZEMELER
250 gr.teremyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1,5 tatlı kaşığı mahlep
3 yemek kaşığı elma sirkesi
1 yumurta sarısı
1,5 çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
2 çay kaşığı kabartma tozu
aldığı kadar un
ÜZERİ İÇİN
susam
yumurta beyazı
YAPILIŞI
  • Margarin,sıvıyağ,yumurta sarısı,tuz,şeker,mahlep,elma sirkesi ,k.tozu ve aldığı kadar unla ,pürüzsüz yumuşak bir hamur yoğurun..Hazırladığınız hamuru buzdolabında bir  kaç saat dinlendirin.Daha sonra merdaneyle hanurunuzu açın ve arzu ettiğiniz kalıpla kesin.Üzerine çırpılmış yumurta akı sürün ve susam serpin.Sonrada önceden ısıtılmış fırında,kızarana kadar pişirin.

  • AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

18 yorum:

  1. harika olmuş ellerine sağlık:) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Harika bir fikir.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım....lezzetide süper .sevgiler..

      Sil
  3. Nurşen ablacım ellerine sağlık da neden Y harfi yaptın merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simgecim yiğenim Yağızın doğumgünü için yaptım,o yüzden Y harfi oldum..teşekkürler..

      Sil
  4. Ellerine sağlık Nurşen'cim. Çayın yanına tuzlu kurabiyeleri çok seviyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kekikcim...Ben de çok seviyorum ,çayın yanına çok yakışıyor..

      Sil
  5. Canım Teremyağı bende çok kullanırım vankurtaranım olur ellerine sağlık kıyır kıyır olmuş kurabiyeler sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım tereyağ gereken çoğu yerde teremyağ kullanıyorum bende,çok lezzetli bir margarin..Teşekkür ederim..

      Sil
  6. ellerine sağlık nurşen ablacığım

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık canım

    ben küçükken annem kurabiyelere S şeklini verirdi...

    bende anneme derdim ki Anne Ç kurabiyesi yapsana :)

    o günler geldi aklıma şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluk anılarımız ne güzel..Bende yiğenim için yaptım,çok hoşlarına gidiyor..Teşekkür ederim..sevgiler.

      Sil
  8. Una ricetta fantastica e molto originale!!!! Complimenti, un abbraccio e buona serata

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Paola..you are wellcome..

      Sil
  9. Harika bir fikir ben eve arkadaşlarımı çağarıp böyle bir şey sunsam bize eğlence çıkardı heralde herkes kendi harfini yemeye çalışırdı:)) çok teşekkürler Nursencim harika bir proje olmuş,yani bu projeden bende yararlanıcam hemen gidip kalıplar almam gerek öpüyorum seni çoook maharetlim benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede büyüklerinde çok hoşuna gidiyor,bu harfler..Çok keyifli bir kurabiye..Fikir verebilmişsem ne mutlu bana..Güzel yorumuna çok teşekkürler.sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic