MAYONEZLİ KEREVİZ SALATASI

Kışın vitaminli sebzesi kerevizlerin şimdi en güzel zamanı..Bizde bu güzel sebzenin çeşit çeşit  tariflerini deniyoruz..Kimi zaman zeytinyağlısını,kimi zaman etlisini,bazende salatasını yapıyoruz..İşte bugünde yine güzel bir salatasını yaptık ve sizlere sunduk..Yapımı ve malzemeleri çok pratik...Deneyin çok seveceksiz..


MALZEMELER
1 kilo kereviz
1 bağ dereotu
1,5 su bardağı mayonez 
1,5 çay bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı sirke
1,5 tatlı kaşığı hardal
2 çay kaşığı tuz
YAPILIŞI
  • Kerevizleri soyup,küp küp doğrayın ve limonlu suya ıslayın.Büyükce bir tencerede suyu kaynatın,içine biraz tuz atın,sonrada küp küp doğranmış kerevizleri ekleyin.10 dakika kadar haşlayın,çok ezilmemesine dikkat edin.Birazcık yumuşasa yeterli.Daha sonra iyice süzün.Başka bir kapta yoğurt,mayonez,hardal,tuz , sirkeyi  ve ince kıyılmış dereotunu karıştırın.İçine soğumuş olan kerevizlerinizi ekleyin.Hepsini iyice karıştırın ve servis tabağınıza alın,üzerini dereotuyla süsleyin.Hazırladığınız salatanızı buzdolabında soğuttuktan sonra ikram edin.
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

20 yorum:

  1. nefis bir salata olduğuna eminim Nurşen ablacım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezizi bir salata Sevilcim,tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  2. reflü olmadan önce kışın her hafta yapardım...
    ama şimdi yasaklar arasında malesef...
    eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun,reflüye kerevizmi iyi gelmiyor..

      Sil
  3. ellerine sağlık nurşen ablacığım
    yoğurtlu mayonezli kereviz salatası yapıyordum ama bu çok daha farklı mutlaka denicem
    iyi akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çiğden yapıyordum,ama arkadaşımdan aldığım bu tarif hafif haşlanmış.Bu da çok güzel oluyor..Tavsiye ederim,sevgiler.

      Sil
  4. gerçekten çok lezzetli gorunuyor, bana guzel mi guzel fikirler vermis oldunuz
    ve bunun için size çok tessekur ederim elleriniz dert gormesin
    tekrar yeni post yapmanizi beklicem : )
    hayirli geceler
    ps: bende size seve svee bloguma beklerim

    bisous bisous
    www.fraise-framboise.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloguma..rica ederim,beğenmenize çok sevindim..tabiki ziyaretinize gelirim..tekrar beklerim ..sevgiler..

      Sil
  5. haşlanmış olması daha güzel galiba,bende çiğden rendeleyip yapıyordum,eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdende yapıyorum,portakalla ikram ediyorum..oda çok güzel oluyor..Ama buda hafif pişmiş,çiğ yiyemiyenler için ideal..

      Sil
  6. Harika bir salata olmuş. Küp şeklinde olunca daha güzel tane tane görünüyor.
    Yiyenler çok şanslı !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Pırılcım..sevgiler..

      Sil
  7. Nurşen'cim bayılırım kerevize salatan çok şık ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok severek yiyorum ve misafirlerime sunuyorum..Teşekkür ederim,Deryacım..

      Sil
  8. Sevgili Nurşen, çok severim kerevizi.
    Salatasını da portakallısını da severek yerim.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Gercektende cok kolay gibi, biz daha cok saplarini cig olarak yiyoruz ama bunuda deneyim, biraz degisiklik yapayim kereviz sevdamiza:)) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beğeneceğinizi zannediyorum,kereviz seviyorsanız mutlaka deneyin derim...sevgiler

      Sil
  10. Evde 1 kilo kereviz var. bu sefer yemeğini yapmak istemedim. Bu tarif harika. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,seveceğinizi tahmin ediyorum..Çok lezzetli oluyor..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic