1 Kasım 2012

PIRASALI AÇMA BÖREK


Kat kat ,kıyır kıyır bir börek..İçinde leziz pırasa ve beyaz peynir..Yanınada mis gibi bir bardak demli çay..EEE daha ne olsun..

Bu leziz böreği hemen hazırlayın,sofralarınızı şenlendirin..



 
 
MALZEMELER
1 çay bardağı sıvıyağ
1 kahve fincanı sirke
1/2 su bardağı su
1/2 su bardağı süt
1 yumurta
1 çay kaşığı tuz
aldığı kadar un
İÇ HARCI
2 demet pırasa
1 soğan
1,5 çay kaşığı tuz
3 çay kaşığı karabiber
2 tatlı kaşığı kırmızı biber
250 gr. inek peyniri
arası için 250 gr.tereyağ
açmak için nişasta
YAPILIŞI
  1. Sıvıyağ,sirke,su,süt, yumurta ,tuz ve aldığı kadar unla yumuşak bir hamur yoğurun..Yarım saat dinlendirin.
  2. Hamurunuzu  30 adet bezeye ayırın.Bezeleri tabak büyüklüğünde nişastayla açın ve aralarını erimiş tereyağla yağlayın.15 er,15 er ayırın,üst üste koyun..Buzdolabına koyun,üzerini örtün ve 1 saat dinlendirin.
  3. Hamurlar dinlenirken pırasalarınızı  ve soğanınızı ince ince doğrayın,tavada 2 kaşık sıvıyağla hafifce kavurun.Kavrulan pırasalarınızı soğutun ve içine peynir,tuz,kırmızı biber ve karabiberinizi ekleyin..
  4. Daha sonra yuvarlak bir tepsiyi tereyağla yağlayın .Dolapta dinlenen hamurunuzu içcecik nişastayla tepsi büyüklüğünde açın ve tepsiye dikkatlice yayın.Sonrada soğumuş olan iç harcınızı koyun.Üzerine diğer 15 kat hamurunuzu nişastayla açın ve üzerine yayın.Dikkatlice dilimleyin ve en üzerine erimiş tereyağ sürün.
  5. 170 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin.
AFİYET OLSUN..SEVGİLER..
 

38 yorum:

  1. Günaydın, ellerinize, emeğinize sağlık. Ne kadar güzel ve leziz görünüyor.Lezzetide harika olmuştur.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fuat bey ,nefis bir börek oldu..

      Sil
  2. Canım bayılırım pırasalı böreğe,eeeee birde el açması olursa tadından yenmez ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum Deryacım pırasalı lezzetleri..El açması böreğede çok yakıştı..Hadi gel bir tepsi yapalım da beraber yiyelim..

      Sil
  3. Nursennnnn şu bir tepsisini bana yolla bacım ancak doyarim :))))

    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylacım tepsinin biri yolda....teşekkür ederim.

      Sil
  4. Ohh miss olmuş mis, böreği çocukluğumdan beri çok severim.Pırasalısına da bayılırım.Nefis olmuş,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Burcucum,pırasa böreğe çok yakışıyor..

      Sil
  5. pırasalı böreğe bayılırım çok güzel olmuş nursenciğim ellerine sağlık sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim teşekkür ederim,nefis olmuştu söylemesi ayıp..

      Sil
  6. aaaaaaayyyyy;) bu blog sayfasında nereye bakacagımı şaşırdım;) ellerinize saglık...;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halecim hoşgeldin canım..çok teşekkür ederim..sevgiler.

      Sil
  7. Sevgili Nurşen, ne kadar da lezzetli görünüyor. Pırasalı böreğe bayılırım. Gerçi hamur açamam ama belki hazır yufka ile deneyebilirim.
    Bu arada en beceriksiz bloger ödülü varsa, talibim :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazır yufkada olur,hemde nefis olur..Kendine haksızlık etme..

      Sil
  8. Elelrine sağlık canım.
    enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  9. Nefis olmuş harika görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancım teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  10. Dediğin gibi bu börek ve çay daha ne olsun. Ellerine sağlık. Nefis ötesi.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim börek ve çaya bekliyorum..sevgiler..

      Sil
  11. Eger cok uzak olmasak ben kesin gelmistim:) Bayilirim pirasali borege..ama hicte yapmadim galiba tenbelmiyim neyim :( Nefis gozukuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,pırasalı mğthiş olmuştu..Şiddetle tavsiye ederim,üşenme yap bence..

      Sil
  12. Pırasalı börek denemedim ancak çok görüyorum. Tarif denemeye değer. Börek enfes görünüyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pırasa böreğe çok yakışıyor,mutlaka denemelisiniz..teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  13. Pırasalı börek ve çay. Klasik ve çok sevilen ikili.
    Böreğin nefis görünüyor:) Ellerine sağlık.
    Tadabilen şanslılardan olabilecek miyim acaba???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım sen yoktun yaptığımızda,ama bir tepside senin için yaparız..

      Sil
  14. anneannem de bu böreğin mayalısını yapar,çok güzel oluyor.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayalıda güzel fikir,tarif verirseniz onuda deneriz..teşekkürler.

      Sil
  15. Harika görünüyor pırasa hastası olarak muhakkak yapmalıyım ellerine sağlık canım, teşekkürler paylaşımın için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pırasa seviyorsan bu börek tam sana göre.Hemen yapmalısın..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  16. Selam Nurşen hanım bende çok severim hatta bayramda yayınladığım kaydımda bahsetmiştim misafirime yaptım ama çekemedim.sonra baktım arşivimde var...benim elim çok alıştı yarım saattte yapğıyorum ben hamuruna hiç bişey koymuyodum bide sizinkini dneyeceğim sevgiler elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında zor gibi ama çok kolay..Merak ettim hamurunuzu..Teşekkür ederim..

      Sil
  17. Pırasalı böreği ben de çok severim Nurşen ama hazır yufkayla yapıyorum :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazır yufakaylada çok güzel olur,niye olmasın..Gönüller bir olsun..sevgiler..

      Sil
  18. Greetings from Argentina, thanks for visiting!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks Daniella,you are wellcome..

      Sil
  19. Ellerinize sağlık. Sitenizi izlemeye aldım.:)
    http://mavibeyazyemekler.blogspot.com/

    YanıtlaSil