PORTAKAL SOSLU TAVUK IZGARA

 

 Tavuğu hiç portakalla denediniz mi??Denemediyseniz ,bence hemen  birde böyle deneyin..Portakalın mis gibi reyhası ve tadı sarmısak ve soya sosuyla daha da lezzetlendi..Tavuğun lezzetine lezzet kattı..Hem hafif ,hemde lezzetli bir yemek oldu..Vee de çok pratik...Hazırlayın ,pişirin.Tavuklarınız 3 dakikada hazır..Bizim evde çok sevildi,keyifle yendi..Şimdi birde siz deneyin..

Özellikle diet yapıyorsanız veya hafif bir lezzet istiyorsanız..Bu lezzet tam size göre..Deneyin çok beğeneceksiniz..Ben portakalı ,tavukta  ilk kez kullanıyorum..Bence çok başarılı ve orjinal bir tat...Bu nefis lezzet fikrini veren arkadaşım Dost Bahçesinden Lezzetlere çok teşekkürler..Ben bizim damak zevkimize göre marinede bir kaç değişiklik yaptım.Eğer orjinal tarife bakmak isterseniz arkadaşımın sitesine bir uğrayın..
 
MALZEMELER
1O parça inceltilmiş tavuk göğsü
1 portakalın rendesi
1 portakalın suyu
2 diş rendelenmiş sarmısak
3 yemek kaşığı soya sosu
1 tatlı kaşığı zencefil rendesi veya 1 çay kaşığı zencefil tozu
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı bal
1 tatlı kaşığı kırmızıbiber
1küçük kase ince doğranmış maydanoz ve nane
3 yemek kaşığı sıvıyağ
 
YAPILIŞI
  • Tavuklarınızı iyice yıkayıp,süzün..Daha sonra bütün malzemeleri  karıştırın ve hazırladığınız  marinenin içine tavuklarınızı  koyun,iyice karıştırın..Tavuklarınızı marinede 4 -5 saat bekletin.Daha sonrada tost makinanızda veya teflon tavada pişirin.Yanına bol salatayla ikram edin.
 
  • AFİYET OLSUN..SEVGİLER..
 
 

16 yorum:

  1. off off süper görünüyor nurşen ablacığım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet..Zeynepcim çok lezzetli oldu..tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  2. Mmmmmmmmm nefis portakal ve limon gerçekten nefis lezzet veriyor ellerine
    sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım limonu çok kullanırım tavukta,ama portakalı ilk kez kullandım..Çok beğendim..teşekkür ederim..

      Sil
  3. Bu tarifi sevgili Dost'un bloğunda da görünce, burada da görünce, artık yapmalıyım dedim ve tarifi aldım.
    Mutlaka deneyeceğim.
    Tam bana göre bu tarif.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Heyficim bencede denemelisin,çok seveceğini tahmin ediyorum..Çok lezzetli oldu..sevgiler..

      Sil
  4. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Mutfak sonsuz diyenler haklı galiba. Portakal nereye eşlik etmiş. Çok güzel oldu dediğine göre eminim öyledir. Tadını merak ettim.Tembellik yapma da yap tat diyorsun duydum, galiba en kısa zamanda bunu tatmalıyım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım bencede hemen kalk yap,çok beğeneceksin..Çok lezizi bir tavuk ızgara oldu..sevgiler..

      Sil
  5. OF OF OFFFFFFF .Insan yerken bizleride davet ederdi nursenim yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylacım buyur gel,hemen sizin içinde hazırlayım..Sevgiler..

      Sil
  6. portokal soslu hiç denememiştim...
    ama denemek istiyorum...
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şirine mutlaka denemelisin...teşekkürler..

      Sil
  7. merhaba:)ben geldım hemende ızlemeye aldım:)harıka bır blog ellerıne emeklerıne saglık...zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim hoşgeldin ,bloguma..teşekkür ederim,her zaman beklerim..sevgiler..

      Sil
  8. nurşen hanımcım senin bu değişik tariflerine bayılıyorum damak tadınızada güvendiğim için tereddütsüz deniyorum en kısa zamanda yapacağım sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahatlıkla deneyebilirsiniz,çok lezzetli ve keyifli bir ızgara oldu..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic