AVAKADO SOSLU ENGİNAR

 

Sağlıklı sebze enginar,  sağlıklı meyva avakadoyla buluştu.Ortaya süper bir lezzet çıktı..Biz bu ikiliyi çok sevdik..Davet soframın baştacı oldu..Deneyin sizde çok beğeneceksiniz..

MALZEMELER
12 adet konserve enginar
2 adet soğan
2 tatlı kaşığı un
1 bardak portakal suyu
1 çay bardağı su
1 kahve fincanı  zeytinyağ
1,5 yemek kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı tuz
AVAKADOLU SOS
3 adet avakado
1 tatlı kaşığı hardal
1 yemek kaşığı mayonez
1 limon suyu
1 tatlı kaşığı bal
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI

  • Öncelikle avakadolarınızı soyup,küp küp doğrayın ve bütün  sos malzemeleriyle marine edin.Ağızını strech flimle  kapayıp buzdolabına koyun.
  • Enginarlarınızı iyice yıkayıp,süzün.Soğanlarınızı dörde bölüp,ince içce doğrayın.Zeytinyağınızı yayvan bir tencereye koyun,hafif ısınınca soğanları ekleyin,hafif kavurun.Daha sonra üzerine enginarlarınızı dizin.Enginarların üzerine şekeri ,unu ve tuzu serpin,sonrada portakal suyu ve suyu dökün.Enginarlar yumuşayıncaya kadar pişirin..
  • Enginarlarınız pişince ,tencerenin ağzı kapalı olarak soğumaya bırakın.İyice soğuyunca servis tabağına alın,sonrada enginarların içlerini hazırladığınız avakadolu harçtan 2 yemek kaşığı kadar koyarak doldurun.
  • En üzerini limon halkalarıyla süsleyin ve servis edin..
  • Avakadoları çok sert seçmeyin,eğer çok sertse bir gün dışarda bekletirseniz,yumuşayacaktır..Ben konserve enginarı daha çok seviyorum,hem daha pratik ,hemde kılçıksız oluyor..Ama siz taze veya buzluktan donmuş kullanacaksanız,enginarları limonlu suda bekletmeyi unutmayın,yoksa kararır..
  • Kaynak:Hayat Dolu Sofralar..Tülin Doğruer.
  • AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

32 yorum:

  1. Nursen Hanım, çok ilginç bir tarife benziyor;)ellerinize sağlık. Evde hazır konserve enginar varken yapsam diye düşündüm. Minik bir hatırlatma; resim görünmüyor, ama sıkıntı benden de kaynaklanıyor olabilir yine de hatırlatmak istedim. Belki diğer arkadaşlarda problemsiz görünüyordur;) Sevgiler, selamlar:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarı için teşekkürler..Hemen bakıyorum...Enginarı çok beğeneceğinizi umuyorum..sevgiler..

      Sil
  2. ellerine sağlık nurşen hanımcım mutlaka deneyeceğim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık nefis görünüyor.Bu arada sayfana girmekte iki gündür çokkkk zorlanıyorum
    sanırım virüs var oğlanlara baktır istersen sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim,internette bir problem var canım..Hemen bakıyorum..sevgiler..

      Sil
  4. tarif var ama resim yok :(((
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinecim internette bir problem var heralde..teşekkürler..

      Sil
  5. Canım sayfan düzelmiş resim yükleme henüz düzelmedi urlden yüklüyorum.Daha iyiyim canım sağol toparladım.iyi akşamlar diliyor ve öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım ilgine teşekkürler,bende öpüyorum..

      Sil
  6. Ellerine sağlaık arkadaşım görüntü harika.Resim yüklemede bende zorluk çekiyorum resimleri bozuk yüklüyor çok canım sıkıldı nedendir aceba arkadaşlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla buna bir çözüm bulmamız lazım,virüs girecek diye korkuyorum..Bize niye oldu acaba onu bulmak lazım..

      Sil
  7. Una deliziosa e invitante ricetta!!! Complimenti, un abbraccio

    YanıtlaSil
  8. Canım,
    gerçekten de davet sofralarına yakışır bir tat olmuş. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzetleri birbirine çok yakıştı,tavsiye ederim..Sevgiler..

      Sil
  9. Hem çok sağlıklı hem de çok lezzetli. Ellerine sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Heyficim..Sağlıkla lezzetin birleştiği yeğane tatlardan..

      Sil
  10. Lezzetini tahmin edebiliyorum harika olmuş.Çok güzel düşünmüşsün. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kekikcim,bir arakadaşımda yemiştim çok beğenmiştim..Tadanlarda çok beğendi.

      Sil
  11. Ellerine sağlık Nurşencim; ilginç olmuş gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,sevgiler..

      Sil
  12. Ellerinize saglik diyorum, ben hic enginar yapmamistim zor diye biliyordum ama konserve olayini hic dusunmedim:)) tesekkurler simdi alinacak ve yapilacak tabiki..Avakado ise oldukca saglikli ve severiz de..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay,bir o kadarda lezzetli..Hemen denemelisin bence..sevgiler.

      Sil
  13. sadece nefissssssssssssssssssssss diyebiliyorum

    YanıtlaSil
  14. nurşen ablacım merhaba yarın akşam misafirime yapmak istiyorum bugünden yapıp dolaba koysam yarına lezzetini kaybedermi ne dersiniz sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Defnecim bir gün önceden enginar çanaklarını pişir,avakado harcınıda marineye koy hazırla..Hatta enginarları servis edeceğin tabağada koy,üzerini kap.Ama avakadolu içi ertesi gün içine yerleştir,daha başarılı ve şık olur.sevgiler..

      Sil
  15. teşekkürler nurşen ablacım yapğacağım:)

    YanıtlaSil
  16. Süper bir fikir olmuş tatlım denemek gerek eline sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic