KLASİK REVANİ




 

Türk tatlılarının en güzellerinden biridir revani..

Bizim evinde vazgeçilmez tatlarından..
Bu kezde sizlere sevgili blogcu arkadaşım ,Cafe Portakal'ın güzel tarifiyle yaptığım revaniyi sunuyorum..
O kadar sevildi ki,bir haftada tam 3 kez yapıldı..
Sizlerde deneyin,ağızınız tatlansın...


Bu tarifin orjinaline bakmak isterseniz Klasik revani ye sadece bir tık..
MALZEMELER
3 yumurta
1 limon rendesi
2 su bardağı irmik
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
 1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı şeker[yarım su bardağı]
3/4 su bardağı un[dörtte üç su bardağı]
ŞERBETİ
4 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1 dilim limon
YAPILIŞI
  • Yumurtaları şekerle iyice çırpın.
  • Çırpılmış yumurtalara,yoğurt ve sıvıyağı ekleyin.
  • Daha sonra sırayla vanilya,limon rendesi,irmik un ve kabartma tozunu ekleyin ve çırpın.
  • Revaninizi 28 cm.lik yağlanmış bir tepsiye veya borcama dökün ve 170 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin.
  • Revaninizi hazırlamadan önce şurubunuzu hazırlayıp,ılıtmanız gerekiyor..O yüzden limon dilimini şekeri ve suyu iyice kaynatın.Kıvamlı bir şerbet olunca altını kapatın,soğusun.yaklaşık 20 dakika..
  • Pişen revaninizi fırından çıkınca 5 dakika bekletin ve ılık şerbetinizi yavaş yavaş revaninizin üzerine dökün,bütün şerbeti çekecektir.Ilık revaniye ılık şerbeti dökün..
  • Revaninizi bir kaç saat beklettikten sonra fıstık veya hindistan ceviziyle süsleyerek ikram edin.
  • AFİYET OLSUN..




15 yorum:

  1. Ellerinize sağlık muhteşem görünüyor.Ben bu tatlıyı tek geçerim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık,çok nefis görünüyor beğenmenenize sevindim
    afiyetle
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Nurşen ablacım harika görünüyor, kabına da bayıldım çok şık! Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Canım bizim evdede çok sevilir ve sık pişer ellerine sağlık.Bu arada bu kalıptan bulursam bende alıcam cam kullanıyorum böyle daha şık duruyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. nefis olmuş.. uzun zamnadır yapmadım bende bir ara yapmalı:) sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Kis mevsiminde serbetli tatli olmassa olmaz, harika gorunuyor emeklerine saglik olsun...

    YanıtlaSil
  7. EN KLASİK TÜRK TATLISIDIR,SIK SIK YAPARIM,ELİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  8. Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar,tatlı yorumlarınız için...sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Bizdede çok sevilir revani ama sevilmeyecek gibide değilki mübarek şey:))
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım ,sevgiler..

      Sil
  10. Benim şuruplu tatlılarla çok aram yoktur ama eşim bayılıyor. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycım teşekkürler,benim eşimde çok seviyorum...

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. 2 su bardağı irmik fazla değil mi acaba? İnternette ağırlıklı 1 su bardağı yazılmış ilk defa deneyeceğim kararsız kaldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarifde 2 su bardağı irmik var,bende cafe portakaldan öğrendim bu tarifi 2 kere denedim çok güzel oldu.Bardağı çok büyük kullanmayın..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic