PEYNİR SOSLU BROKOLİ

Mucize sebze brokolinin, yine çok güzel bir salatasını yaptık.

Bu seferde üzerine leziz bir peynir sos hazırladık..

Çok lezzetli ve sağlıklı bir salata oldu,biz yemeye doyamadık..

Sizlerde deneyin diye,tarifini sizlere sunduk!!!

MALZEMELER
1 büyük boy brokoli
200 ml.krema
1 kase kaşar veya gravyer peyniri
1 çay bardağı kabuksuz badem
1/2 çay kaşığı muskat rendesi
1 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı karabiber
YAPILIŞI
  • Brokoliyi küçük çiçekler halinde ayıklayın.Daha sonra geniş tencereye su koyun,içinede biraz tuz atın ve kaynasın.Sonrada kaynayan suya brokolileri atın ve 5 dakika haşlayın,haşlanan brokolileri içine soğuk su doldurduğunuz bir kabın içine çıkarın ve sonrada süzün.
  • Kremayı küçük bir sos tenceresine koyun,iyice ısıtın.İyice ısınınca rendelediğiniz peyniri ve baharatları ekleyin ve iyice karıştırın.Peynir eriyinceye kadar tencereyi  ateşten kaldırmayın.
  • İyice süzülen brokolileri,servis tabağına dizin ve peynir sosunuzu üzerine dökün..
  • Bademleri 2 yemek kaşığı sıvı yağda rengi pembeleşinceye kadar kavurun.Ve sıcak sıcak peynirli brokolinin üzerine dökün ,servis edin.
  • AFİYET OLSUN..
  • Kaynak:Tülin Doğruer" den Hayat Dolu Sofralar

31 yorum:

  1. Gecenin bu saatinde oldumu bu canım ya:)))Ellerine
    sağlık nefis olmuş sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. Bademle hiç denemedim. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Brocoliye bayiliriz, buda degisik olmus deneyim bu hafta sonu sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. canım hayırlı günler çok severek yaparım brokolilerin lezzetinden hiç vaz geçmem ellerine sağlık zeytin ezmeli lezzetlerdende aldım mmmmmm:)

    YanıtlaSil
  5. süper süper olmuş, hem sunumu güzel, hem de çok sağlıklı, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Benim gibi brokoli sevmeyen birine bile yedirtecek güzellikte görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. Hepinize çok teşekkürler,çok keyifli ve sağlık dolu bir salata oldu..Şiddettle tavsiye ederim..Brokoli sevmeyenler bile keyifle yedi..sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Çok nefis bir salata
    Ellerine sağlık Nurşen Hnaımcığım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşecim çok teşekkürler,canım..

      Sil
  9. Brokoli ve üzerindeki sos harika görünüyor ama o bademlerrr lezzeti tavan yapmış harika tasarlamışsın ellerine sağlıkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett bademler çok yalıştı salatama...teşekkürler..

      Sil
  10. bugüne kısmetmiş gelmek ,ellerine sağılık canım.Ben senin tarhanana göz diktim,niğdeden gelen ,yanlış yere mi baktım ,bulamadım kurusunun yapılışını,yardım edermisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar canım,çorbalar etiketli yemeklerde tarhanam..Ama ben kurusunu hazır alıyorum Niğdeden ve onu ıslayıp pişiriyorum..Pişirme tarifi var yalnızca,kurusunun yapılışı yok..Bir bak istersen..sevgiler..

      Sil
  11. canım harika bir salata olmuş bu yaaa.. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum çok teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  12. Brokoli ve badem... Ikisini cok seviyorum ama boyle sekilde hic denememistim. Cok guzel gorunuyor. Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım birbirine çok yakışıyor,denemelisin..teşekkür ederim..

      Sil
  13. bunu yemicen iste yaninda yatacan muhtesem bisey olmus ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,lezzetli ve farklı bir salata oldu..

      Sil
  14. oohhh ben zaten bayılırım brokolıye...bunuda denemem lazım..ellerıne saglık harıka olmus....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,bu salatayada bayılacağınıza kefilim..sevgiler..

      Sil
  15. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Değişik bir salata olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım...tavsiye ederim..sevgiler.

      Sil
  16. nefis bır tarıf Nursen ablacım çokta güzel görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  17. brokoli salatasını çok seviyorum ben haşlamadan çiğden hazırlıyorum ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her türlü nefis olur,bence..tesekkürler.Deryacim.

      Sil
  18. Hem sağlıklı hem de lezzetli bir salata olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancim nefis bir lezzet..Mutlaka denemelsin..tesekkûrler.

      Sil
  19. Oy mis gibi olmuş. Tam benlik bir tarif deneyeceğim mutlaka. Badem yerine dolmalık fıstık kullanayım diye düşündüm .
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabikide ,fıstık ta çok yakışır..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic