Tahinli Cevizli Çıtır Rulolar(TAHİNLİ KURU BAKLAVA)

Nurlu  Mutfak'tan yemeye doyamıyacağınız nefis bir lezzet daha..Çok pratik ve de çok lezzetli.. Tahin ve cevizin buluştuğu ,incecik baklava yufkasıyla sarılı,çıtır çıtır,nefis bir tat..Bir tane yiyen,muhakkak ikinciyi isteyecek..)))Tadıyla yiyenleri,kolaylığıyla sizi büyüleyecek..)))





MALZEMELER
12 adet baklava yufkası
1 su bardağı tahin
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 büyük kase dövülmüş ceviz
1 kase toz şeker
üzeri için pudra şekeri
YAPILIŞI
  • Tahin ve sıvıyağı bir kasede iyice karıştırın.
  • Cevizleri ince dövün.
  • Baklava yufkasını tezgaha serin,yumurta fırçasıyla tahinli yağdan heryerine iyice sürün ve üzerine 1 yemek kaşığı şeker serpin..Sonra ikinci yufkayı serin ve tekrar tahinli harçtan sürün,1 yemek kaşığı şeker serpin ve bu kata 2 yemek kaşığı ince dövülmüş cevizden serpin.Daha sonrada üçüncü kat yufkanızı bu katın üzerine serin,yine tahinli harç,1 yemek kaşığı şeker ve 2 yemek kaşığı dolusu ceviz serpin.Hazırladığınız yufka katlarını uzun ucundan rulo halde sıkıca sarın.Sonrada rulonun üzerine, tahinli harçtan tekrar sürün ve bıçakla istediğiniz boyutta dilimleyin.Kalan yufkalarınızı üçerli gruplar halinde bu şekilde yaparak sarın ve dilimleyin.Yani 12 yufkadan 4 uzun böreğimiz olacak ve ilk yufkaya ceviz serpilmeyecek..
  • Dilimlediğiniz ruloları,yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin ve 175 derece ısıtılmış fırında ,kızarana kadar pişirin.Pişen rulolarınızı servis tabağınıza yerleştirin ve henüz ılıkken üzerine bolca pudra şekeri serpin.
  • Nefis ,çıtır tahinli rulolarınız servise hazır..
  • AFİYET OLSUN..


34 yorum:

  1. Ben hic yapmadim ama yedim , harika bir lezzet emeklerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehrinazcım bende hep yapmak istiyordum,nasıl olur acaba baklava yufkasıyla diye..Hep hamur hazırlayıp yapıyordum..Ama böyle süper oldu,çok başarılıydı..Mutlaka denemelisin..sevgiler..

      Sil
  2. biliyorum bu lezzeti..harikadır..ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoşcum tek kelimeyle harika,teşekkürler..

      Sil
  3. ay ben tahinli ruloları çok severiim çıtır çıtır nefis olur ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper oluyor bende çok seviyorum..teşekkürler,canım..

      Sil
  4. Ellerine saglik tahinli hicbirsey denemedim, en kisa zamanda yapmam lazim..nefis gozukuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim bence en kısa zamanda denemelisin..çok güzel oluyor..

      Sil
  5. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bizde ailece bu tadı çok seviyoruz. Bir iki tane beni kesmiyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yerken kendimi tutamıyorum..Çok fazla lezzetli..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  6. Bu da harika bir tarif. Mutlaka deneyeceğim. Eşim bayılır tahinlilere. Evde ve temiz şartlarda yapıldığını bilmek de işin en önemli bölümü bence. Artık dışarıdan tahinli almak yok:))
    Normal yufkadan olurmu diye sorsam, acaba tuhaf mı kaçar bilemedim ama sormuş olayım:)
    Sevgiler ve teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyfficim mutlaka den ,baklava yufkası bulamazsan normal yufkaylada olur..Ama yinede aynı çıtırlık olmaz..Ben eskiden ya hamur yada normal yufkayla yapardım..Baklava yufkası çıkınca onla yapıyorum artık,bunla bir başka oluyor..sevgiler ..

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Mutlaka deneyip haber vereceğim sonucunu.
      Bu arada baklava yufkasına önyargılı oluşumun sebebi, çok yağlı olduğunu düşünmem. Doğruluk durumunu öğrenme şansım varmı acaba:)
      Çok masraflı olduğumun farkındayım:). Eğer mümkünse cevaplarsan çok sevinirim. Yağlı değilse tabi baklava yufkasını denemek isterim.
      Çok teşekkür ederim canım. Sevgilerimle...

      Sil
    3. BAKLAVA YUFKASI ÇOK YAĞLI DEĞİL,BİZ ONU ÇOK YAĞLIYORUZ,ONDAN YAĞLI OLUYOR..NİŞASTAYLA AÇILAN BİR HAMUR,YAĞ ORANI AZ MERAK ETME..bENCE BAKLAVA YUFKASIYLA DENEMLİSİN,ÇOK AMA ÇOK BEĞENECEĞİNİZE EMİNİM..ŞİMDİDEN KOLAY GELSİN ,SEVGİLER..

      Sil
    4. Sevgili Nurşen, bitmek bilmeyen sorularıma, sabırla cevap verdiğin için çok teşekkür ederim.
      En kısa sürede yapıp sonucu sana bildireceğim. Sevgilerimle...

      Sil
  7. ilk karafırın da yemiştim ve bayılmıştım ardından bir kaç deneme yaptım hemen hemen aynı lezzeti yakaladım,ama hala taslakta :)eline sağlık canım nefis görünüyorlar,kalk yap diyorlar bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kalkın yapın,çokk keyifli bir lezzet..

      Sil
  8. kuzum muhtesem ben çooook severim ellerine saglïk:)))

    YanıtlaSil
  9. Nurşen ablacım bu tarifi geçen sene okadar cok yaptımki..tadına bayılıyorum ..ben bu tarifin elmalısını bırde cıkolatalısınıda denedım ama bence en güzeli tahinli oluyor ..ellerine sağlık nurşen ablacım..afiyet seker olsun..en kıssa zamanda bende yapıyım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVİLCİM DENEDİKLERİMİN İÇİNDE ,EN ÇOK TAHİN VE TEL KADAYIF YAKIŞTI BAKLAVA HAMURUNA..TEŞEKKÜR EDERİM,SEVGİLER..

      Sil
  10. çok... sevdiğim bir tarif bu canım ellerine sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  11. Canım bizim evde çok sık yapılır ve severek yenir ellerine sağlık çıtır çıtır sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Arzucum ,Deryacım çok teşekkürler..Herkesin çok sevdiği ortak tarif bu zaten..Lezzetindende belli..sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. çok süper bir lezzet, ellerinize sağlık, çıtır çıtır nefis...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çıtır çıtır oluyor,nefis bir lezzet...teşekkürler..

      Sil
  14. ellerine sağlık nurşen ablacım..ben de denicem kesinlikle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sonaycım..çok seveceğinizi tahmin ediyorum..sevgiler..

      Sil
  15. Bu tahinli rulolar harika olmuşlar Nurşencim. Her zaman ki gibi süper.
    Burada bir denesem iyi olacak, ellerine sağlık,
    sevgiler herkese...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Pırılcım,çok beğenildiler..Tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  16. ellerinize saglik cok guzel gorunuyor bende misafirlerim icin yapmak istiyorum fakat bir gun onceden yapsam citirligi kaybolur mu veya nasil saklamaliyim ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyice pişirirseniz çıtırlığı kaybolmaz,ben hep aynı gün pişirmiştim..Ama pişirdikten sonra üzerini kapamayın..Teşekkürler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic