ÇİLEKLİ MERENGLER.



Mis gibi çilek  kokulu merengler..Mini mini çok şirin,çilekli atıştırmalıklar..Yedikçe, yemek  isteyeceksiniz..Dikkat edin bütün çanağı siz yemeyin..

MALZEMELER
 
2 yumurta akı
1 rakı bardağı şeker
1 çay kaşığı krem tartar
1 tatlı kaşığı çilek şurubu
1\2 çay kaşığı pembe gıda boyası
süslemek için çilek
 
                       YAPILIŞI
  • Yumurta aklarını iyice kar haline gelene kadar çırpın.
  • Daha sonra çırpma kabınızı ,benmari usulü kaynayan bir tencerenin üzerine oturtun ve çırpmaya devam edin,bu sırada şekeride kaşık kaşık ekleyin.Sonrada krem tartarı ,gıda boyasını ekleyin ve iyice çırpın.10 dakika kadar.
  • 10 dakika sonra kabınızı kaynayan suyun üzerinden alın ve çilek extresini ekleyin ve tekrar iyice çırpın.Kremanızın kıvamı iyice sertleşmelidir,mixseri kaldırdığınızda üzerinden krema akmayacak kıvamda.
  • Kremanız istediğiniz kıvamda olunca ,sıkma pompanıza doldurun ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye minik minik sıkın.Fırınınızı 200 derece ısıtın ,sonrada 100 dereceye düşürün ve mereng tepsinizi fırına koyun.20 dakika kadar pişirin.Merenglerinizi elleyin, üzeri sertleşmişse olmuş demektir..
  • Krem tartarı aktarlarda,çilek şurubunuda pasta malzemesi satan yerlede bulabilirsiniz..
  • AFİYET OLSUN.

14 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Çileklerle beraber harika görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim çok teşekkürler,güzel haftalar..

      Sil
  2. Sabah kahve ile birlikte... offf inanilmaz guzel gorunuyor canim. Ellerine saglik

    Bu arada yeni resim bloguna cok yakisti Nursencim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım çok teşekkür ederim,çok eski bir pastamın resmi..Biraz seyretmek istedim..sevgiler..

      Sil
  3. yeni resimi çok beğendim hele kenarındakiler harika görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,beğenmenize sevindim..

      Sil
  4. Makaronlar harika ama oo bunner daki resim de ne öyle inanamadım muhteşemmmmmmm ellerin dert görmesin iyyimi sen bir harikasın canım kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkürler..bende seni kocaman öpüyorum..sevgiler..

      Sil
  5. Oyyyy oyyyy hani bana isterim ağlarım yoksa:)))Ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Deryacım kendime özel koca bir çanak yaptım ve hepsini ben yedim,kusura bakma yaa..Ama sanada hemen özel bir çanak yaparım arkadaşım,çooookk güzellerdi..

    YanıtlaSil
  7. benim için hiç sakıncası yok tüm çanağı yiyebilirim :)eline sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben yedim bile,hiç düşünmeden..Gelsin kilolar.]]]teşekkürler.

      Sil
  8. Nursen Hanım ellerinize kollarınıza sağlık nefis görünüyorlar. Yemede yanında yat olmuş bunlar:)) Afiyet bal şeker olsun.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur hanım çok teşekkürler,en kolay ve en lezzetli kurabiye bence..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic