KABUNE PİLAVI-İSPARTA DÜĞÜN PİLAVI

Bugün Nurlu Mutfak`ta, mis gibi gül kokan güzel ilimiz  İsparta`dan düğünlere özel olan nefis bir pilav pişiyor...Bu lezzetli pilav, düğünlerde bahçelerde kurulan büyük kazanlarda erkek ahçılar tarafından odun ateşinde pişiriliyor..Bu pilavsız düğün yemeği olmuyor..Veee bir tabak  yiyen, muhakkak bir tabak daha istiyor....Bu nefis lezzetin tarifini ve hikayesini İspartalı ustasından dinledim ve sizlerle paylaşmak istedim..Denedim,muhteşem oldu,yemek soframız düğün sofrası oldu..Sizlerde davet sofralarınız ve aileniz için bu nefis lezzeti kolayca yapabilirsiniz..Hadi bize afiyet olsun....

 
MALZEMELER
 
1 adet tüm  gerdan
2 su bardağı baldo pirinç
1 kase haşlanmış nohut
2 adet soğan
2 su bardağı et suyu
1 su bardağı su
 1,5 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1çay kaşığı yenibahar
100 gr. tereyağ
YAPILIŞI
  • Öncelikle  gerdanın tüm yağları temizleyin ve iyice yıkanıp,içine tüm bir soğan ve biraz tuz attığınız suda iyice pişene kadar haşlayın..[Ben düdüklüde haşladım 45 dakikada çok güzel pişti..]Daha sonra pişen gerdanı,iyice soğutun ve ince ince didiklenerek kemiğinden ayrınGerdanı haşladığınız suyu dökmeyin çok güzel bir et suyu oldu,onun yarısını pilavda kullanacağız,diğer yarısınıda arzu ettiğiniz yemekte kullanmak için buzluğa koyun....
  • Pirinçlerinizi  biraz tuz attığınız sıcak suda 1 saat kadar ıslayın..
  • Soğanlarınızı ince piyazlık şekilde doğrayın ve tuz,karabiber ,yenibaharla ovup,pilav tencerenizin dibine döşeyin..
  • Soğanlarınızın üzerine ince ince liflere ayrılmış gerdan etinizi yayın,onun üzerinede nohutları yayın.Onun üzerinede pirinçlerinizi iyice süzüp , yayın.Daha sonra et suyu ve normal suyunuzu ekleyin,en sonda tereyağınızı eritin ve hepsinin üzerine gezdirin.Pilavınızı önce yüksek ateşte,sonrada kısık ateşte pirinçleriniz pişene kadar pişirin ve pilavınızı dinlenmeye bırakın.
  • Pilavınızı servis edeceğiniz zaman geniş kenarlı bir tabağa ters çevirip ,ikram edin..
  • Pilavımı ben tereyağında kavrulmuş bademlerle süsledim,çok yakıştı..Pilavın orjinalinde yok..
  • Misafirleriniz bu pilava bayılacak..
  • Gerdanınızı seçerken etli olmasına özen gösterin..
  • AFİYET OLSUN.....

35 yorum:

  1. Konyanın düğün pilavına benziyor sadece nohut konmaz çok lezzetli olur çok severim ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım bunda bol nohut var ,çok ama çok lezzetli bir pilav oldu..Gerdan eti acyip lezzetli oldu..teşekkür ederim canım.

      Sil
  2. Sunuma bayildim Nursencim!!! Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Juliacımm..Hem şık hem de lezzetli pilav oldu..

      Sil
  3. Günaydın, Annem Isparta'lı hemen tarife koştum. Annem hep anlatır. Ellerine sağlık Nurşen'cim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneciğine sor bakalım,olmuşmu..??Kekkikcimm..teşekkürler..

      Sil
  4. pasta olmuş bu resmen

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sunumunu bende çok sevdimm,serviside çok kolaydı..teşekkürler..

      Sil
  5. yeme de yanında yat
    pasta gibi, harika görünüyor
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Handecim,etli pasta oldu..

      Sil
  6. ah,bu ne lezzet ,hele odun hateşinde yapabilsek.....ellerine sağılık canım,gözüm kaldı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimki ocak ateşinde oldu,yinede çok lezzetliydi...Odun ateşinin lezzetini düşünemiyorum..Acayip bişey olur,heralde..

      Sil
  7. Diyecek kelime yok.Eline sağlık mükemmel

    YanıtlaSil
  8. Canım sultanlara layık bir pilav olmuş ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Kokusu buralara kadar geldi desem abartmam, elinize sağlık. enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canımm..sevgiler..

      Sil
  10. ellerine sağlık canım çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim teşekkür ederim canım...

      Sil
  11. Eline sağlık nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  12. harika olmuş elinize sağlık zaten her tarifiniz şahane :) bu da öyle olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuza çok teşekkürler..beğenmenize sevindimm..

      Sil
  13. canım benim yengem ıspartalı çok güzel yaparlar:))
    ellerine sağlık mmmmmmm mis:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ablacım,İspartalılar kadar olmasada onlar gibi yapmayı denedimm..

      Sil
  14. enfes gözüküyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Ispartada düğünlerde böyle bir gelenek olduğunu duymuştum
    Nefis görünüyor
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet İspartalılarda böyle bir gelenek varmış,bence çok güzel ve lezzetli bir gelenek..teşekkür ederimm..

      Sil
  16. merhaba... ellerinize sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. ablam harikasın yaa ellerine sağlıık:)) Yeni açtım blog kendime o yzden yeni alabildim seni takibe ,sevgiler ...:) ben de beklerim..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,hemen ziyaretine geliyorum..sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic