KREMALI TAVUK BUTLARI

Akşama, lezzetli ama pratik bir yemek yapmak mı istiyorsunuz.İşte size öyle muhteşem bir tarif..Hemen hazırlayın,fırına koyun ,yanına da hemen bir domatesli pilav yapın..Yemek sofralarınız şenlensin..


Malzemeler
8 adet tavuk budu
4 adet patates
4 diş sarımsak
200 ml.krema
1 yemek kaşığı zeytinyağ
2 çay kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı un
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
Yapılışı
  • Öncelikle tavuk butlarını iyice yıkayın ve limonlu suda 1 saat kadar bekletin..Ben bu işlemi bütün tavuklarıma yapıyorum ,çünkü limon tavuğun kokusunu alıyor..
  • Kremayı büyük bir karıştırma kabına dökün ve içine un,zeytinyağ,rendelenmiş sarmısakları ve bütün baharatları ekleyip,iyice karıştırın daha sonrada limonlu suda ıslayıp süzdüğünüz tavukları içine koyun ve sosa iyice bulayın.Üzerini strechleyip buzdolabında bir kaç saat bekletin..
  • Tavuğunuzu pişireceğiniz zaman dolaptan çıkarın,patatesleri soyup,istediğiniz gibi doğrayın ve soslu tavuklarla karıştırın.Sonrada payrexe dizin ve üzerini aliminyum folyoyla örtün.185 derece ısıtılmış fırında 55 dakika pişirin.Son 15 dakika üzerini açın ve tavukların.kızarmasını sağlayın..
  • Tavukları, ben domatesli pilavla servis ettim,çok yakıştı..Tavsiye ederim..
  • AFİYET OLSUN..

25 yorum:

  1. Kremalı tavuğu ben de çok beğeniyorum. Harika görünüyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Çok lezzetli olmuş belli. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Kremali tavuk....daha hic yapmamistim. Yarin denemeliyim cunku inanilmaz lezzetli gorunuyor...Ellerine saglik Nursencim...

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık çok nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Durme Durme çok lezzetli,hemde çok kolay oluyor.Bende o yüzden çok tercih ediyorum..
    Kekikcim hakikaten çok leziz oluyor,tavsiye ederim.
    Juliacım mutlaka bu muhteşem lezzeti denemelisin..
    Günlükçü bayan çok teşekkürler..
    Hepinize sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor.Ben de kremalı hiç denemedim.Ama eminim çok lezzetlidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ranacım kremalı çok güzel oluyor,mutlaka denemelisin canım..sevgiler..

      Sil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis bir görüntü.Özellikle patatesler mükemmel.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..Patatesler süperdi,yumuşacık..

      Sil
  8. Tavuğun her türlü haline bayılırım ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycım teşekkür ederim,tavuk yemekleri hem çok pratik ,hemde çok lezzetli oluyor..Mutfağın kurtarıcısı..

      Sil
  9. Canım ellerine sağlık ne güzelde kizarmislar öyle ye beni diye çağırıyor o tabak valla afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arzucumm ,Krema tavuğu nar gibi kızartıyor...

      Sil
  10. hımmm harika ya buara özleyeceğim böyle yamekleri eşim artık bizimle değil(blogda anlattım)kızımda sevmiyo böyle şeyleri tavuk köfte et yapmada ne yaparsan yap bende pratik yemeklere bayılırım kızım küçükken en çok yaptığım seydi bıktı sanırım elinize sağlık bu tarifi aklıma yazdım eşime kavuşunca yaparım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim en kısa zamanda kavuşursunuz inşallah..Evet,çocuklar maalesef değişik yemekler arıyo..Bizde üretmeye çalışıyoruz..kolay gelsin sanada..sevgiler..

      Sil
  11. Tavukları limonlu suda bekletmeyi deneyeceğim,kokusundan inanılmaz rahatsız olyorum ve inşAllah dediğin gibi faydası olur.
    Nefisss görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavuğu limonlu suda bekletirseniz kokusu baya gidiyor..Mutlaka denemelisin..Hiç ıslamadan pişirmem,yoksa bende yiyemiyorum..sevgiler..

      Sil
  12. ellerine sağılık canım,bu tarifi çok sevdim,pratik ve lezzetli tarifler günümüzde aranan lezzetler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pratik ve lezzetli olması çok önemli..teşekkür ederim..sevgiler.

      Sil
  13. Excellent way of describing, and nice post to obtain data concerning my
    presentation focus, which i am going to deliver in academy.


    Also visit my site - cellulite treatment

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you very much..Wellcome to my blog..see you soon..

      Sil
  14. Ellerine saglik nefis gozukuyor hem tavuk hem pilav..(ben kemikli et hic elleyemem dolayisi ile istesemde yapamiyorum :( ) afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,sevgilerimle..

      Sil
  15. Eski bir paylasimin tabiki..ac karnina bloglari gezerken eskiler yeniler hepsi geziliyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet blogları aç karnına gezmemek lazım,kötü oluyor...

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic