Zeytinyağlı Kabak Çiçeği Dolması

Bugün sizlerle Ege yöresinin meşhur kabak çiçeği dolmasının tarifini paylaşıyorum..Bu nefis dolma,Ege yöresinde bütün balıçılarda meze olarak sunuluyor..Bizimde davet soframızda özenle yerini aldı.Çok narin bir çiçek olan kabak çiçeği sabahın çok erken saatlerinde toplanıyor.O yüzden çok kıymetli ve nadir bulunuyor.Ama bu çiçeği bulursanız muhakkak deneyin , bu nefis ve özel lezzeti tadın..
 

MALZEMELER
25 adet kabak çiçeği
2 çay bardağı pirinç
2 adet soğan
1 kahve fincanı zeytinyağ
1 çay kaşığı tuz
1\2 çay kaşığı yenibahar
1 yemek kaşığı nane
6 kesme şeker
1 çay bardağı soğranmış maydanoz
1 çay bardağı doğranmış taze nane
YAPILIŞI
  • Soğanlarınızı çintin ve zeytinyağında kavurun,içine yıkanmış pirinçlerinizi ekleyin ve beraberce iyice kavurun.
  • Pirinçleriniz iyice kavrulunca,içine baharatlarınızı ekleyin ve 2 çay bardağı su ekleyip,dolma içinizi pişirin.İçiniz pişince ocaktan alın ve doğranmış nane ve maydanozu ekleyin.
  • Hazırladığınız içten birer tatlı kaşığı kabak çiçeklerinize dikkatlice doldurun.Kabak çiçeklerinizn ağzını elinizle kapatın.Doldurduğunuz kabak çiçeklerini altı yapışmayacak bir tencereye yerleştirin. 1,5 su bardağı sıcak su ve 2 yemek kaşığı zeytinyağ  ekleyin .Üzerini bir tabakla kapatın,20 dakika kadar pişirin ve ocaktan alın.Dolmalarınız soğuduktan sonra servis tabağınıza alın ve ikram edin..
  • Kabak çiçeği çok narindir ,doldururken ve pişirirken dikkatli davranın.
  • Kabak çiçeğini pazarlarda,büyük marketlerde kolayca  bulabilirsiniz..
  • Pişirirken en kısık ocakta kısık ateşte yavaş yavaş pişirin..!!!
  • AFİYET OLSUN.
 
 

30 yorum:

  1. Ellerine sağlık Nurşen'cim bu dolmanın olmazsa olmazı nanedir. Onu da sen ilave etmişsin :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim taze nanesiz zeytinyağlı dolmayı hayal edemiyorum,çok yakışıyor..Kabak çiçeğinede çok yakıştı..teşekkür ederim..

      Sil
  2. şu kabak çiçeği dolmasını çok merak ediyorum
    ama bir türlü rastlamadım buralarda kabak çiçeğine
    ellerine sağlık nurşen ablacığım çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim eskiden sadece köylerden gelirdi,şimdi büyük marketlerde kolayca bulunuyor[metro market],çok lezzetli ve özel bir dolma bence..Etlisida süper oluyor..sevgiler..

      Sil
    2. nurşen ablacığım bizim burda metro yok ancak migros ve kipaya bakabilirim
      gittiğimde araştırcam umarım vardır
      sevgiler

      Sil
  3. Canım öyle çok severim ki kabak çiçeği dolmasını ama yıllar oldu ki yiyemiyorum. İstanbulda bulamıyorum malesef. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifcim geçen İstanbula geldiğimde görmüştüm migrosda..Bence bir bak,birde şipariş verirsen getiriyorlar..Teşekkür ederim canım ,sevgiler..

      Sil
  4. nurum ellerine sağlık.
    Antalyadada meşhur biz çok yaparız.
    Nurum üstteki pasta ye beni diyor çok güzel olmuş güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,bizim buralarda yeni yeni yapıyoruz..Pastayı beğenmenize sevindim..sevgiler..

      Sil
  5. O kadar çok yaparız ki, her yaptığımızda ilk defa yiyormuşçasına olurum.
    Ellerine sağlık ablacığım.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Ben ilk defa gördüm bu dolmayı:)
    Ne kadar hoş görünüyor.
    Ellerinize sağlıkk
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Çok bilinmez,çünkü kabak çiçeği bulmak çok zordur..Ama bulursanız muhakkak deneyin,çok özel bir lezzet..sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım, ellerine sağlık Nursen süpersinn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kübracım teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil
  9. Ne güzel olur değilmi bayılırız. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bizde bayıla bayıla yedik..teşekkürler..

      Sil
  10. bir kaç yemek sitesinde görmüştüm tadı nasıl acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçi zaten normal zeytinyağlı,ç,çekte çok lezzetli..Değişik ve lezzetli bir dolma..

      Sil
  11. bayılırım limon sıkıp yemeği çok severim asosda ne çok yemiştim
    ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet limon çok yakışıyo,çerez gibi zaten..Birinciyi yerken ikinciye uzanıyorsunuz.teşekkürler..

      Sil
  12. elinize sağlık nurşen hanımcım çok sevdiğim bir lezzettir.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,dolmaların en zarifi ve özeli bence..

      Sil
  13. Canım ellerine sağlık nasıl güzel görünüyorlar olsada yesem keşke:)))Eşim şuan Adanada inşallah yaza bizde görüşürüz sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AA DERYACIM SENDE GELSEYDİN KEŞKE,NE GÜZEL..HAVADA MUHTEŞEM,ÇOK GÜZEL OLURDU..İSTEDİĞİN BİR ŞEY VARSA YOLLAYIM..DOLMALARDAN KALSAYDI YOLLARDIM ASLINDA..

      Sil
    2. Canımmm çok teşekkür ederim düşünmen yeter eşimin aniden işi çıktı nasipse bu yaz görüşürüz inşallah öpüyorum...

      Sil
  14. Fantastica ricetta!!! Bravissima!!! Un abbraccio

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Paola,you are very kind..

      Sil
  15. Ellerine saglik canim.cok guzel oldugu belli..keske bulabilseydim buradada yapabilseydim ama hic sanmam..Sizlere afiyet olsun..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oralarda biraz zor bencede,kargoya dayansa ben yollardım size,ama çok narin..teşekkürler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic