FINDIKLI ÇİKOLATALI PASTA

 
Çikolatayla fındığın müthiş uyumu..Tam fındık sevenlere göre bir lezzet..Hazırlaması çok pratik,lezzeti muhteşem..Her lokmada tam bir lezzet şöleni..Bu nefis pastayla çay sofralarınızda fark yaratın...
 
 
 
 
MALZEMELER
Kek İçin
6 yumurta beyazı
bir fiske tuz
250 gr.fındık
225 gr.şeker
1 yemek kaşığı un
1 çay kaşığı vanilin
Kreması
3 paket bitter çikolata [240 gr.]
200 ml.krema
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı bal
1 tatlı kaşığı portakal rendesi
Süslemek için
1 kahve fincanı fındık
YAPILIŞI
  • Yumurta beyazlarını bir fiske tuzla iyice kar haline gelinceye kadar çırpın.
  • Fındıkları rondoda iyice un haline getirin ve şekerle karıştırın.Daha sonra içine vanilin ve unu ekleyin.
  • Yumurta beyazlarını söndürmeden fındıklı karışımla dikkatlice karıştırın..
  • 26 cm.lik kelepçeli kalıbı fırın kağıdıyla kaplayın ve hafifçe yağlayın.Sonrada hazırladığınız kek karışımını koyun ve 160 derece ısıtılmış fırında 40 dakika kadar pişirin..
  • Kekiniz pişerken kremanızı hazırlayın.Kremayı genişçe bir tencereye koyun ve ısıtın.Isınan kremayı ocaktan alın, çikolataları,portakal rendesi,bal ve tereyağı ekleyip,iyice karıştırın.Biraz katılaşması için buzdolabına koyun.
  • Pişen kekinizi fırından alın,hafifce soğumasını bekleyin.Soğuyan kekinizi  dikkatlice tam ortadan ikiye kesin.Kremanızın yarısını kekinizin içine koyun,üzerini kapatın ve kalan kremanızla kekinizi kaplayın.Kekinizin  üzerini dövülmüş fındıklarla süsleyin.
  • Hazır olan pastanızı buzdolabında soğuduktan sonra servis edin..
  • Kremanızın dolapta çok sertleşmesine izin vermeyin,ara ara karışıtın ki yumuşak kalsın..
  • AFİYET OLSUN..
 

34 yorum:

  1. ellerinize sağlık nefis görünüyor. sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seldacım teşekkür ederim,sevgiler..

      Sil
  2. canım ellerine sağlık süper olmuş sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim çok teşşekkür ederim,sevgiler..

      Sil
  3. Tiene un aspecto increible y tiene que ser deliciosa. Un abrazo, Clara.

    YanıtlaSil
  4. Thank you very much for your beatiful compliments...Clara..

    YanıtlaSil
  5. Nasıl güzeldir şimdi pastan kimbilir. Eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycım haklısın,nefis bir pastaydı,kekin sadece fındıktan oluşması ve çikolata ganajın lezzeti inanılmazdı..teşekkür ederim canım..

      Sil
  6. harika görünüyor..eleirne sağlık

    YanıtlaSil
  7. Enfes görünüyor.. Ellerinize sağlık.. İzmirdenlezzetlerden sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Bak bir dilim vermezsen ağalarım ama:)))Ellerine sağlık canım nefis bir pasta sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım hepsi feda olsun..Teşekkür ederim canım..

      Sil
  9. ellerine sağlık nurşen hanımcım sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. Ranacım teşekkür ederim..

      Sil
    2. Sitenizi bastan aşağıya inceledim muhteşem tarifleriniz var hele pastalara söyleyecek kelime bulamıyorum inanın kendime çok kızdım nerelerde dolasmisim şimdiye kadar tarifleri denemeye başladım bile takibinizdeyim Figen

      Sil
    3. Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim,Figen hanım..Bloguma hoş geldiniz..Böyle güzel yorumları okuyunca ,daha büyük bir keyifle mutfağıma koşuyorum..sevgiler..her zaman beklerim..

      Sil
  11. bol çikolatalı harika bir pasta olmuş.ellerine sağlık..o fındıklar..çikolatalarrrr...ıımmhh....insanın canı istiyor ...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Disalcim buyur gel,ikram edeyim hemen canım..teşekkürler..

      Sil
  12. Nurşen abla ellerine sağlık herzamanki gibi harika görünüyor
    Ben hem fındık hem çikolatayı çok severim
    Denicem vaktim olsa senin paylaştığın tariflerin hepsini denemeyi isterimde:)
    Çalışınca olmuyor işte:(
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,yakın olsak yaptıklarımdan hemen gönderirdim..sevgiler..

      Sil
  13. bol çikolata bol fındık bol kaloriii.:) Ellerine sağlık canım çekti valla ama diyetteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,biraz kalorili ama güzel şeyler hep kilo yapıyo maalesef..teşekkür ederim..

      Sil
  14. nurum bu gün herkes mükemmel.
    bende isterem mmmmmmm:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hemen başımın üstüne..sevgiler..

      Sil
  15. elinize saglık ben de sizin bloğunuzuı beyendim..
    izlemeye alıyorum görüşmek üzere....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hoşgeldiniz bloğuma..

      Sil
  16. iade i ziyarete geldim, nefis bir pastayla ve çok güzel başka tariflerle karşıladınız beni , gönlüm açıldı :) ellerinize sağlık ben de takipteyim artık :) sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloğuma,çok teşekkür ediyorum..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic