KİŞ LOREN & QUİCHE LORRAİNE

Bugün Nurlu Mutfakta Fransız mutfağının nefis bir kişini pişiriyoruz..Bu nefis kişte,kremayla  leziz kaşar peynirini birleştirdik..Nefis bir hamurun üzerine yerleştirdik..Yemeye doyamıyacağınız lezzette bir kiş oldu..Bu nefis tartı hemen deneyin,çay sofralarınızda fark yaratın..


MALZEMELER
HAMURU
200 gr.tereyağ
1 kahve fincanı süt
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
aldığı kadar sade kekun
İÇ HARCI
500 gr.kaşar rendesi
200 ml.krema
4 yumurta
1 çay kaşığı muskat rendesi
YAPILIŞI
  • Yumuşak tereyağ,süt,tuz,şeker ve aldığı kadar kekunla yumuşak bir tart hamuru yoğurun..Hamurunuzu buzdolabına koyup,2 saat dinlendirin..
  • Peynirinizi rendeleyin.Yumurtalarınızı biraz tuzla iyice çırpın ve kremayla karıştırarak iyice tekrar çırpın..Sonrada peynirle,krema karışımını karıştırın.
  • Dinlenen hamurunuzu tart kalıbınızın boyuna göre merdaneyle açın ve hafif yağlanmış tart kalıbınıza ,kenarlarınız yükselterek yerleştirin.Tart hamurunuzun üzerine göre yağlanmış kağıt kesin ve hamurun üzerine koyun,onun üzerinede kuru bakliyat koyun ve 180 derece fırında 10 dakika ön pişirim yapın..Hafif pişen tartınızı fırından çıkarın ,üzerinden bakliyat ve kağıdı kaldırın.Hazırladığınız peynirli karışımı içine dökün ve fırına tekrar sürün.180 derece fırında yaklaşık 40 dakika daha pişirin.
  • Pişen kişinizi fırından çıkarın,10 dakika dinlendirdikten sonra ikram edin..
  • Ben tart hamurlarında tartın tabanının hamur kalmaması için,hafif bir ön pişirim yapıyorum..
  • AFİYET OLSUN..





30 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Bayıldım.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. Canım benim Dünya Kadınlar günün kutlu olsun ,çok leziz görünüyor bu arada ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim,seninde kadınlar günün kutlu olsun..

      Sil
  3. Ben bunu denemeyi çok isterim
    Gerçekten nefis görünüyor
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyince çok seveceğinize eminim..sevgiler..

      Sil
  4. Canımmm ya karnım aç bir dilim yollasan yesem süper olurdu:)))Ellerine sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım keşeke,hemen yollardım..teşekkür ederim..

      Sil
  5. pratikmiş
    ne güzel de kızarmış
    olsada yesem dedim görünce
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handecim çokta lezzetli..teşekkür ederim..

      Sil
  6. Krema ve kaşar peyniri birleşmişse süper olmuştur çok merak ettim tadını :) ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper bir lezzet oldu,mutlaka denemelisin...teşekkür ederim..

      Sil
  7. kuzum çayı aldım geldim.
    banada kaldımı???
    eline sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabikide hiç kalmazmı...Teşekkür ederim..

      Sil
  8. Canım,
    ellerine sağlık.Muhteşem görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm teşekkür ederimmm..sevgiler..

      Sil
  9. Iımm enfes görünüyor Nurşen hanımcım, hiç Fransızlara özgü bir tarif denememiştim. Elleriniz dert görmesin, güzel paylaşımlarınız eksik olmasın. :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuza çok teşekkürler,Fransızlara özgü bir lezzet..Denemenizi tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  10. Vallahi hayranım sana Nurşen ablacım harikasın :) Hangi birini deneyeceğimi şaşırdım vallahi..Senden öğreneceğim çok şey var! :)) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simgecim çok teşekkürler..Hepimiz bir birimizden güzel lezzetler öğreniyoruz..sevgiler..

      Sil
  11. HMMM ENFES ELLERİNİZE SAĞLIK NURŞEN HANIMCIM SEVGİLERİMLE:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,sevgiler..

      Sil
  12. Elinize sağlık görüntü güzel tadıda güzeldir..

    YanıtlaSil
  13. nurşencim ellerine sağlık tek kelimeyle harika..

    YanıtlaSil
  14. Ben bunu ilk fırsatta denemeliyim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekikcim deneyince çok seveceksin..sevgiler..

      Sil
  15. Canim kis loren en sevdigimden... Harika olmus!!! Ellerine saglik Nursencim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ,Juliacım..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic