KLASİK PEYNİRLİ TART


Çay sofralarınız nefis bir ikram..Sıcacık , leziz bir tart..Hazırlaması ve pişirmesi çok pratik..Malzemesi az ama lezzeti çok..Hazırlayın, misafirleriniz gelince hemen fırına sürün ,siz kahvelerinizi içerken tartınız sofranızda..
 
 
MALZEMELER
Tart Hamuru
10 kaşık un
2 çorba kaşığı yoğurt
125 gr.erimiş teremyağ
1 yumurta
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
İÇİ
1 rakı bardağı kaşar peyniri
1\2 kilo az yağlı  beyaz peynir rendesi
1\2 demet dereotu
6 tane cherry domates
1 adet kırmızı biber
1 çay kaşığı karabiber
SOSU
1 çay bardağı bardağı süt
1 çırpılmış  yumurta
YAPILIŞI
  • Hamur malzemelerinizle pürüzsüz yumuşak bir hamur yoğurun..Hazırladığınız hamuru buzdolabında 1 saat dinlendirin.Dinlenen hamurunuzu 26 cm.lik tart kalıbınızın içine göre açın ve kenarlarını yükselterek yerleştirin..Sonrada içine  yağlı kağıt keserek yerleştirin ve kabarmaması için üzerine kuru bakliyat koyun,180 derece ısıtılmış fırında 15 dakika ön pişirim yapın,dikkat edin çok kurutmayın....Ön pişirim yaptığınız tart hamurunun içinden kağıdınızı ve bakliyatlarınızı boşaltın,soğumaya bırakın..
  • İç harcı için beyaz peyniri ve kaşar peyniri rendeleyin,dereotunu ince ince doğrayın,sonrada içine tuz ve karabiberide ekleyip karıştırın..Daha sonrada soğuyan tart tabanınızın içine yerleştirin , üzerine cheery domatesleri ve kırmızı biberi  doğrayıp yerleştirin..
  • Hazırladığınız tartınızın üzerine sütle yumurtayı bir kasede iyice çırparak dökün..Sonrada 175 derece fırında yarım saat pişirin..Daha sonra servis tabağınıza alın ve ikram edin..
  • Beyaz peyniri kolay eriyen köy peynirinden tercih edin..
  • AFİYET OLSUN..
 


28 yorum:

  1. ellerine saglık canım...harıka gorunuyor...

    YanıtlaSil
  2. Tartlar benim de çok hoşuma gider.
    Peynirli denemedim henüz. Eminim çok lezzetlidir.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynirli çok oluyor,mutlaka denemelisin...Börekten gönüllü..teşekkürler..

      Sil
  3. sebzeli yapıyorum ama peynirli yapmak aklıma gelmedi, denemeli...çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynirli pizza gibi oluyor,yemesi çok keyifli..Tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  4. Ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  5. Canım off tam kahvaltılık, harika bir görüntü ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahvaltıda,çayda süper oluyor,teşekkürler..

      Sil
  6. Eline sağlık canım:)harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Canım ellerine sağlık nefis bir tart olmuş öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim,bende seni öpüyorum..

      Sil
  8. Canim tart harika olmus. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  9. canım bu nasıl harika bir fotoğraf..iştah kabartıcı ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Disalcım,sevgiler..

      Sil
  10. ellerıne sağlık ye benı dıyor

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık görüntüsü ye beni diyor

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, tariflerinizi çok beğeniyorum.Fakat rakı bardağı ölçüsü olanları yapamıyorum. Çünkü rakı bardağı kaç ml alır bilmiyorum. Sizden ricam, rakı bardağı kaç ml, tariflerinizde açıkça belirtmenizdir.Benim gibi çoğu insan bu ölçüyü bilemez.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe hanım çok teşekkürler..Bir rakı bardağı 200 ml.denk geliyor..sevgiler..

      Sil
  13. Nefis görünüyor. Nasıl canım çekti anlatamam.Blogunuz çok keyifli. Bugüne kadar nasıl keşfedemedim kendime kızıyorum. Artık sıkı bir takipçinizim. ;) Tekrar sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,tekrar hoşgeldiniz bloğuma...sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic