Sarmısaklı Tavuk Kavurma

Akşama pratik ama çok lezzetli bir yemek hazırlamak istiyorsanız,işte karşınızda süper bir lezzet..Bu nefis ,baharatlı ve yeşilliklerle dolu tavuk kavurmaya bayılacaksınız..

MALZEMELER
750 gr. kuşbaşı tavuk budu
1 deste taze yeşil soğan
1\2 deste taze yesil sarımsak
6 diş kuru sarımsak
2 adet kırmızı biber
1 tatlı kaşığı k.pulbiber
2 çay kaşığı karabiber
2,5 çay kaşığı kimyon
100 gr. tereyağ
YAPILIŞI
  • Tavuklarınızı iyice yıkayıp,limonlu suda 1 saat bekletin.
  • Daha sonra iyice yıkayıp,süzün.
  • Soğanı,taze sarmısakları,kırmızı biberleri uzun uzun doğrayın.
  • Sarmısakları soyun ve ikiye bölün.
  • Yayvan bir tencereye tereyağını ve sarmısakları koyun ,iyice ısınınca iyice süzülmüş tavukları içine atın ve yüksek ateşte iyice kavurun.Kavururken içine kırmızı pulbiber,karabiber ve kimyonu ekleyin.Tuzunu koymayın,en son koyacağız çünkü sulanır..
  • İyice kavrulan tavuklarınıza tuzu,doğradığınız yeşillikleri ve biberleri ekleyin.Beraberce 5 dakika daha kavurun ve ocaktan alın.Yayvan bir servis tabağına alın ve pilavla beraber servis edin.
  • AFİYET OLSUN..

30 yorum:

  1. En kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. merhabalar:)) ellerinize sağlık harika bir tarif tam bizimkilerin ağzına layık
    bloğunuzda çok güzel başarılı tarifler
    görüşmek dileğiyle sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,hoşgeldiniz bloğuma..Beğenmenize memnun oldum.Her zaman beklerim,sevgiler..

      Sil
  3. Nefis olmuş, akşama ne yapacağım belli oldu.
    Teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,şimdiden ellerine sağlık..

      Sil
  4. Nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim,sevgiler..

      Sil
  5. Qué plato más delicioso, te ha quedado estupendo. Un abrazo, Clara

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık çok güzel güzüküyor..

    YanıtlaSil
  7. İlk açtığımda mantar zannettim. Tarifi okuyunca farklılığı gördüm. Oldukça değişik olmuş. Denemeli. Elinize sağlık. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet uzaktan mantara benziyor,tavuğun but kısmı pişince böyle parlak duruyor..Güzel bir lezzet,beğeneceğinizi umuyorum..sevgiler..

      Sil
  8. OF HARIKA OLMUS ELLERINE EMEKLERINE SAGLIK CANIM BENIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkkür ederim,arkadaşım..sevgiler..

      Sil
  9. nefis bir lezzet hemen yarın deneyeceğim sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden ellerine sağlık canım,afiyetler olsun..sevgiler..

      Sil
  10. Canımmm maşallah hızına yetişemiyorum ellerine sağlık misler gibi kokusu burnuma geldi:)))Tık tık yazdığın yere yazacağım linki kolyalarsan olur canım tekrar bol şanslar öpüyorum...
    http://deryayla.blogspot.com/2013/03/deryayla-lezzetlerin-6yas-ve-bahar.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım kusura bakma,hemen değiştiriyorum..Adana dışındaydım,açamadım bloğumu..Teşekkürler..

      Sil
  11. Nefis...Kim sevmez böyle bir lezzeti.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık, bu tarif de denenecek 😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım,Edoşş..şimdiden afiyet olsun..teşekkürler..

      Sil
  13. ben de beğendim,hem pratik,hem kolay...ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,çok kolay hemde çokkk..sevgiler..

      Sil
  14. Nefis bir tarif ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,Feraycım..sevgiler..

      Sil
  15. ellerine sağlık çok leziz olmuşş :)

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic