CEVİZLİ KUŞ YUVASI TATLISI

Meşhur tarif defterimden bu seferde çok eskilerde çok sık yaptığım ve uzun zamandır sırasını bekleyen çok bereketli ,pratik ve lezzetli bir şerbetli tatlı çıktı..Bu nefis tatlıyı muhakkak denemenizi tavsiye ediyorum..Özellikle cevizli tatlı sevenler .!!!!

 
MALZEMELER
250 gr.tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı portakal rendesi
2 yemek kaşığı yoğurt
aldığı kadar un
ARASI VE ÜZERİ İÇİN
1 yumurta beyazı
1 kase yarım ceviz
ŞERBETİ
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 dilim limon
YAPILIŞI
  • Tereyağını eritin ve soğumaya bırakın.
  • Yağınız soğuyunca içine diğer tüm hamur malzemelerini ekleyin ve aldığı kadar unla yumuşak bir hamur yoğurun.
  • Yoğurduğunuz hamuru 1 saat kadar dinlendirin ,sonrada merdaneyle açın ve küçük bir çay bardağıyla yuvarlak daireler halinde kesin.Kestiğiniz yuvarlakları tepsiye dizin ve kalan hamurdan tekrar yuvarlak daireler kesin,bu sefer o dairelerin içinide bir kola şişesi kapağıyla kesin.[Halka şeklinde olacak.]Tepsideki hamurların üzerine fırçayla yumurta akı sürün.Daha sonrada hazırladığınız bu içi boş yuvarlakları diğer yuvarlak hamurlarınızın üzerine dikkatlice koyun.Her bir yuvarlağın üzerine 1 yarım ceviz parçası koyun,sonrada kalan yumurta akını azar azar üzerlerine sürün..Daha sonra ısıtılmış 170 derece fırında kızarana kadar 40 dakika kadar pişirin.
  • Şerbeti için,şeker ve suyu tencereye koyun,kaynatın.Göz göz olunca [yaklaşık 10 veya 15 dakika]1 dilim dilin halkası ekleyin ve 5 dakika daha kaynatın.Sonrada tatlımız için soğumaya bırakın..[Şerbeti her zaman tatlıdan önce pişirin ve soğutun.]
  • Pişen tatlılarınızı fırından çıkarın,bir kaç dakika sonrada soğumuş olan şerbeti azar azar her birinin üzerine gelecek şekilde dökün..
  • Tatlınız şerbetiniz çekince ikram edin..
  • AFİYET OLSUN..

35 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, nefis olmuş,sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Ben bayıldım bu tatlıya. Ellerinize sağlık enfes görünüyor. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seldacım çok güzel ve hafif bir tatlı,tavsiye ederim..sevgiler..

      Sil
  3. Bunu ilk, çok sevdiğimiz bir ablamızın evinde yemiştik. Sonra onu kaybettik. Bu tatlı, hep ülümsetir beni, içimi ısıtır..Ama daha önce hiç denenmemiştim, tarifi elime geçmemişti, deneyeceğim senin sayende, ellerine sağlık, teşekkürler Nurcum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa ne güzel,böyle hatırlanmak..çok güzel bir tatlıdır bu,yıllardır unutmuştum,hep yeni tarifler yapıyordum..O gün defterimde görünce benimde anılarım tazelendi,hemen yaptım..İyikide yapmışım...teşekkürler..

      Sil
  4. Canım ellerine sağlık nefis bir tatlı olmuş bir tanecik aldım:)))Çerçevelerinde çok cici olmaya başladı öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Deryacım kendimi geliştiriyorum..]]]]sevgiler..

      Sil
  5. çok güzeller
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Şerbetli tatlıları çok severim
    En yakın zamanda denemek isterim
    Ellerine sağlık Nurşen abla harika olmuş:)
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman çok seveceksin,çok hafif bir şerbetli tatlı canım..sevgilerimle...

      Sil
  7. canım benim evet eskilerden harika kıyır kıyır lezzet.
    eline sağlık kuzum nefis:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskilerin yerini hiç bir şey tutmaz,teşekkürler..sevgiler..

      Sil
  8. nefisss. Ellerinize sağlık. Hepside birbiirnden güzeller zatenn.

    YanıtlaSil
  9. Selamlar Nurşen hn.yorumunuz beni çok sevindirdi epeydir bana gelmemiştiniz:)))bende çok severim bu tatlıyı bir kaç kezde yaptım...Klasik her zaman iyidir...elinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde ellerinize sağlık,çok keyifli bir tatlı oluyor..teşekkürler,,sevgiler..

      Sil
  10. çok nefis bir şerbetli tatlı olmuş çokda şık ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. BÜLBÜL YUVASI GİBİ OLMUŞ,HEM ŞIK HEMDE EMİNİM Kİ ÇOK LEZİZ.ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz ona benziyor ama çakması..teşekkür ederim..

      Sil
  12. yuvalar çok tatlı ,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  13. Veramente deliziosi e originali!!! Complimenti, felice giornata

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you very much for your beatiful comment Paola..

      Sil
  14. Bu kuş yuvasını kendim hiç denemedim ama arkadaşlarımda yedim nefis bir tatlı çokda beğenmiştim.Ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ve bereketli bir tatlı Deryacım..Hemde çok kolay...teşekkür ederim arkadaşım..

      Sil
  15. Nurşen ablacım harika görünüyor atlı...Ellerine sağlık..Artık hangi bir tarifini deneyeceğimi şaşırdım :) Teşekkürler,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simgecim elimden geldiğince sizlere en güzelini paylaşmaya çalışıyorum,bende şaşırıyorum hangisini yapacağımı..teşekkür ederim,sevgiler..

      Sil
  16. Ellerine sağlık. Şerbetli tatlılara bayılırım. Hele cevizli olursa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şerbetli tatlılara en çok bence yakışıyor,teşekkür ederim..

      Sil
  17. ellerinize sağlık çok güzel bir tatlı ...

    YanıtlaSil
  18. 17 Nisan- 17 Mayıs tarihleri arasında yayınlanacak olan ''Ben Buldum'' etkinliğine davetlisiniz. Sizin de kendi tarifiniz varsa ve bizlerle paylaşmak isterseniz beklerim.

    http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic