TAZE KUŞKONMAZ SALATASI

 Sağlıklı sebze kuşkonmaz zamanı artık başladı,tezgahlarda tazecik kuşkonmazlar boy gösteriyor....Kuşkonmaz içerdiği vitamin ve mineraller bakımından çok zengindir ve 100 gr.mında 25 kalori olduğundan çok sağlıklı bir sebzedir..Şimdi sizlerle kuşkonmazın en basit ve en lezzetli salatasının tarifini paylaşacağım..Bol sağlıklı günlerr!!!

 
Fotoğraf  
 
 
 
Kuşkonmazın Faydaları
A,B1,B2 vitaminleri ve minerellar bakımından çok zengindir..
Kanı temizler.
Cilde canlılık verir.
Hazmı kolaylaştırır.
Karaciğer şişkinlikleri ve el ayak şişkinliklerini giderir.
Karaciğer ve mideye iyi gelir
Kandaki şeker miktarını düşürür.
Kolestrolü düşürür.
İdrar söktürür ve şişkinliği alır.
Dalak için çok faydalıdır.
Sivilce ve egzemaları iyileştirici özelliği vardır.
Kuşkonmaz sebzesi en yüksek folik asit oranına sahip sebzedir..
Bunlarada Dikkattt!!!
***Böbrek sorunu  ve gut hastalığı olanlar çok kuşkonmaz yememelidir.
***Çiğ yendiğinde alerji yapabilir..
 
 
MALZEMELER
15 adet kuşkonmaz
2 diş sarımsak
1 adet limon
1\2 çay bardağı zeytinyağ
1,5 su bardağı su
1 tatlı kaşığı şeker
tuz
SOSU
1 kase süzme yoğurt
2 yemek kaşığı mayonez
1 diş sarımsak
tuz
YAPILIŞI
  • Kuşkonmazları yıkayın,kalın saplarını kesin  ve  soyun,daha sonrada tencereye suyu,şekeri ve biraz tuz ekleyin,kaynayınca kuşkonmazları içine atın ve yaklaşık 10 -15 dakika haşlayın..Kestiğiniz uçları atmayın terbiyeli  kuşkonmaz çorbası yapabilirsiniz..Haşlanan kuşkonmazları yeşilliği kaybolmasın diye soğuk buzlu suyun içine çıkarın ..Sonrada süzün ve üzerine zeytinyağ,limon ,tuz ve sarımsak rendesi karışımını dökün.Arzuya göre yanında da hazırlıyacağınız  yoğurtlu sosla ikram edebilirsiniz.
  • AFİYET OLSUN.
  • KAYNAK..Google.

24 yorum:

  1. Kuşkonmazın bu kadar faydalı olduğunu bilmiyordum. Çorbasını çok severim. Salata da harika görünüyor. Kuşkonmazlar tazecik..

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hiç araştırmamıştım,blogger olmanın faydaları..Araştırınca ,zaten çok sevdiğim kuşkonmazın,nasıl muhteşem bir sebze olduğunu öğrendim..Artık herkese şiddetle tavsiye ediyorum..sevgiler..

      Sil
  2. hiç yapmadım ama yemeyi çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazırlaması en kolay sebzelerden..

      Sil
  3. Günaydın mutlu haftalar, İzmir'deki toplantımızı bitirdik. Hazırlıklar öyle uzun sürdü ki paylaşımlar ve ziyaretleri zorunlu olarak azaltmıştık.Kuşkonmaza bayılırım hem tarifindeki gibi yağ ve limonla hem de dip soslarla güzel oluyor.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,özlettin kendini Kekikcim..Bende kuşkonmazın bu halini çok seviyorum,çok lezzetli oluyor..

      Sil
  4. You seems to be a great cooker !
    Seeing your blog makes me hunger...
    Thnaks for your visit !
    Have a nice week.
    Anna

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello Anna,you are wellcome to my blog..thanks for wisitin my blog..love Nurşen.

      Sil
  5. mmmmm harikasın canım aldım öğlen için:))))

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Bu kadar faydalı bir taddan fazla yararlanmıyormuşum en kısa zaman da alıp, telafi edeceğim kısmetse.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende bilmiyordum,öğrendim ve paylaşmak istedim..teşekkürler..sevgiler.

      Sil
  7. ellerine sağlık zaten severim böyle yoğurtlu tarifleri mutlaka deneyeceğim
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Aysuncum..sevgiler..

      Sil
  8. Una ricetta deliziosa e molto invitante!!! Complimenti, un abbraccio

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Paola..you are wellcome..

      Sil
  9. Harika olmuş canım ellerine sağlık.Hem hafif hem sağlıklı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,sağlıklı ki ne sağlık lı..vitamin deposu..

      Sil
  10. Canım maşallah hızına yetişemiyorum sabah bir baktım kek vardı,şimdi salata maşallah:)))
    Ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 gün ara verince ,hızımı alamadım..teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  11. ben Bursa'da pek karşılaşmıyorum kuşkonmazla eminim lezzetli birşeydir. Hele ki sarımsak-limon -zeytinyağı ile birleşince tadından yenmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden Adanada bulamazdık tazesini,ama artık bulabiliyoruz..Darısı Bursaya..Sarmısak ve limonla çok lezzetli oluyor..

      Sil
  12. Elinize sağlık,ben hiç pişirmedim kuşkonmaz,tadı nasıl oluyor acaba?Pırasa gibi mi?Aslında bu hafta sıraya koyacağım ve sizin tarifinize göre yapacağım,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Ayşegül hanım..Kuşkonmazpırasadan biraz farklı,bence daha lezzetli..Çok ama çok faydalı,özel bir sebze bence..Denemeye değer..Hem zeytinyağlısı,hemde etin yanına bademli tereyağlı garnitür olarak çok lezzetli..sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic