ANTAKYA TEPSİ KEBABI

Antakya``nın ünlü tepsi kebabını evde de kolayca yapabilirsiniz..Bu nefis kebabı hemen hazırlayın,akşama sofralarınızda şölen yaşatın..
 
 
MALZEMELER
250 gr.dana kıyma[2 kez çekilmiş]
250 gr.koyun kıyma[2 kez çekilmiş]
1\2 demet maydanoz
5 sap taze sarımsak
1 tane kırmızı biber
1,5 çay kaşığı yuz
1,5 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
ÜZERİ İÇİN
2 domates
3 yeşil biber
2 soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağ veya tereyağ
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı acı biber salçası
YAPILIŞI
  • Sarmısakları,kırmızı biberi ve maydanozu rondodan çekin.
  • Kıymanızı genişçe bir karıştırma kabına alın,içine rondodan geçirdiğiniz sebzeler ve baharatları ekleyin .Sonrada iyice yoğurun,özleşsin.Hazırladığınız kıymayı buzdolabında bir kaç saat dinlendirin.
  • Daha sonra yayvan bir tepsiyi hafifçe yağlayın ve kıymanızı avucunuzun içiyle tepsiye incelterek yayın,iyice yerleştirin..
  • Hazırladığınız kıymanın üzerine domates,yeşil biber ve soğanları dörde bölerek dizin ve en üzerinede domates salçasını biraz su ve yağla karıştırıp gezdirin..
  • Sonrada fırında 200 derecede 30 dakika kadar pişirin..
  • Ve de afiyetle ikram edin..
  • Ben kıymayı küçük fırın kaplarına yerleştirerek ,tek kişilik porsiyonlar halinde ikram ettim,siz arzu ettiğiniz gibi pişirebilirsiniz..
  • Kebabınızı lavaş ekmekle servis edin..
  • AFİYET OLSUN..
 

30 yorum:

  1. Çokça yapıp, çokça yiyesi geliyor insanın, elinize sağlık, çok nefis görünüyor. Ben çok sık yapıyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet süper bir lezzet,taze yeşil sarımsak çok yakıştı,bence deneyin...teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  2. Canım çok severim ve yaparım ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım,bizde çok seviyoruz..Sevgiler,öpüyorum bende..

      Sil
  3. Oohh yanında da soğan halkası,lavaş ve ayran ;)Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ayran ve lavaş çok yakışıyor..teşekkür ederim..

      Sil
  4. Tiene que estar buenísimo y la presencia es fabulosa. Un abrazo, Clara.

    YanıtlaSil
  5. bu akşam benim aklımda bu var ,güveçlere yaparım,eşim ve kendimi şimartacağın,küçük hanım yemiyor.Ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık,arkadaşım seninde..Keyfiniz bol olsun...teşekkürler..

      Sil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis bir görüntü. Çok iştah açıcı olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,sevgiler..

      Sil
  7. hımm bayılırım bol ayranla.... ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayran ve lavaşsız olmaz zaten..Birde Antakyanın yerlileri yanına mercimekli pilav ikram ediyorlar..teşekkürler..

      Sil
  8. çok severim...gidelim ama orjinal yerinde yemeyeee:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olurr gidelim,arkadaşımm.Sen iste yeter..

      Sil
  9. ellerine sağlık canım
    nefis olmuş

    YanıtlaSil
  10. tam aradığım lezzet! nasıl güzel bir görüntü böyle muhteşem görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay ve çok lezzetli bir yemek,hemen deneyin ve tadın muhakkak..]]

      Sil
  11. of of of bu nasıl bir şey böyle, lezzetini hissedebiliyorum, mutlaka denemem gerek, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,çok beğeneceksiniz..sevgiler..

      Sil
  12. ELLERİNİZE SAĞLIK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR...

    YanıtlaSil
  13. Kocamin cok cani cekmis Nursencim :))) Ama yiyemeyecegi icin cok uzuldugunu soylememi istedi :) Ellerine saglik canim :) Bu arada blogunun yeni resmine bayildim - muhtesem!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy,iyileşşin hemen yap Juliacım..Aynı şehirde otursaydık,bende yapardım hemen..Teşekkür ederim,bu resme bende bayılıyorum,çünkü çay takımı kayınvalidemden hatira..eşinede çok selamlar.

      Sil
  14. Merhaba, bir Antakya lı olarak bu kebabı en yalın halini sunmak için bir mekan açtık.
    Bade'm Antakya Mutfağı 0 216 575 50 20

    YanıtlaSil
  15. Harbiyede yemistim biraz once yaptim bakalim nasil olcak :)

    YanıtlaSil
  16. canım ne kadar lezzetli duruyor ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic