BÖĞÜRTLEN REÇELİ

Kahvaltı sofralarınızı bu nefis böğürtlen reçeliyle tatlandırın.Bir defa pişirdiniz mi,bu nefis böğürtlen reçelinden vaz geçemeyeceksiniz..Hem çok leziz,hem çok pratik,hemde çok faydalı..Bu keyifli ve çok sağlıklı meyvanın mevsimi geçmeden mutlaka,deneyin..!!!!
 
 
MALZEMELER
1 kilo böğürtlen
750 gr.şeker
1 tatlı kaşığı limon suyu
YAPILIŞI
  • Böğürtlenleri temizleyin,ezmeden hafifçe yıkayıp,süzgeçte iyice süzün.Süzüldükten sonra tencereye koyup ,üzerine şekerinizi ekleyin ve en az 2-3 saat bekletin..Daha sonrada kısık ateşte karıştırmadan,pişirin.Pişerken üzerine biriken köpükleri tahta kaşıkla dikkatlice alın.Kaynadıktan 10 dakika sonra limon suyunu ekleyin ve 5 dakika daha kaynatın.Daha sonra altını kapatın ve hafif soğutun.Soğuyunca genişçe bir tepsiye alın ve üzerini tülbentle kapatın,1 vaya 2 gün güneşlendirin.Sonrada cam kavanoza alın ve ağızını iyice kapatın.Buzdolabınada koyup ,muhafaza edin.Sonrada afiyetle yiyin.
  • Eğer güneşlendirecek yeriniz ve zamanınız yoksa,reçel kaynadıktan 10 dakika sonra süzgeçle böğürtlen tanelerini reçelin içinden alın ve suyunu 0 dakika fazla kaynatın.Sonra tekrar içine tanelerini ekleyin ve limon suyunu koyun,5-6 dakika daha kaynatın ve altını kapatın.Soğuduktan sonrada cam kavanozlara koyup,buzdolabında saklayın.
  • Reçelinizin kıvamını anlamak için suyundan 1 çay kaşığı cam bir kaba alın ,buzdolabında 5 dakika bekletin ,eğer koyulaşıyorsa olmuş demektir..
  • AFİYET OLSUN..
 

14 yorum:

  1. Bogurtlen receli cok severim. Tatli lorla ya da sade yogurtla - cok guzel bir kahvalti oluyor :) Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben en çok tulum peyniriyle yakıştırıyorum..Ama bir başlayınca duramıyorum..Teşekkür ederim.. Juliacım..

      Sil
  2. Una ricetta golosa e originale!!! Complimenti, un abbraccio e buona serata

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Poala..you must try this..

      Sil
  3. Just got a blackberry tree for the garden.. It has blooms so i cant wait to harvest some fruit!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. When you harvest,you must try this jam..This is really easy and delicious..

      Sil
  4. Canımnasıl severim ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,Deryacım bende öpüyorum..

      Sil
  5. orman meyvelerini çok severim,reçeli de nefis olur eline sağlık canım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden hazır alırdım bu reçelleri,orman meyvalarını çok bulamazdık.şimdi rahatlıkla bulabiliyoruz,evde yapıyorum artık..Teşekkür ederim..

      Sil
  6. Nasıl severim bir bilsen:)))Ellerine sağlık şu kaseyi alsam ben sabah kahvaltısı için nasıl olur?Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen yolluyorum.Arzucum...sevgiler..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic