KAŞARLI SUCUKLU EV PİDESİ

Evde sıcacık ,nefis pide yapmanın en pratik tarifi..Malzemeler, her evde kolayca bulunan malzemeler..Hamurunu hemen yoğurun,mayalansın.Açın, içine biraz kaşar,biraz sucuk koyun..Atıverin fırına..Sonrada hazırlanın, sıcak sıcak ,nefis pideleri yemeye..Haydi üşenmeyin,geçekten çok kolay ve nefis....Hemen yetiştirin iftara..

Malzemeler
1 su bardağı süt
1\2 su bardağı ılık su
1 tane yaş maya
1\2 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta beyazı
3 kesme şeker
2 çay kaşığı tuz
İç Harcı
kaşar rendesi
doğranmış sucuk
Üzeri İçin
1 yumurta sarısı
Yapılışı
  • Sütünüzü hafifçe ılıtın.
  • Süt ,ılıksu,şeker,mayayı genişçe bir karıştırma kabında iyice karıştırıp eritin.Sonrada içine tuz ve sıvıyağı ekleyin.
  • Bu karışıma yumuşak bir hamur olacak şekilde un ekleyerek yoğurun.Daha sonra üzerine bir bez kapatarak 30 dakika bekletin,mayalansın.
  • Mayalanan hamurunuzdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve merdaneyle uzun,oval bir şekilde açın.Çok ince olmasın.Açtığınız hamurun tam ortasına önce rendelenmiş kaşar,onun üzerinede doğranmış sucuklardan dizin.[isterseniz biraz kaşarda üzerine serpebilirsiniz.]Sonrada hamurun uçlarını birleştirin ve kenarlarını kaşarların üzerine gelecek şekilde kapatın.
  • Bütün hamuru bu şekilde hazırlayın ve fırın kağıdı serdiğiniz tepsiye dizin.10 dakika bekletin.Hamurun kenarlarına fırçayla yumurta sarısı sürün.Sonrada 170 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişirin.
  • Bu ölçüden ortaboy 12 tane  pide çıkıyor..
  • Afiyet olsun..

 

12 yorum:

  1. kuzum misler gibi olmuştur eline sağlık:))

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Nurşen, ne güzel bir çırpıda anlatmışsın. Sanki mutfağa gidip hemen yapabilecekmişim geldi :)
    Ama ben sınırlarını bilen biri olduğum için böyle maharet gerektiren şeylere hiç bulaşmıyorum :)
    Senin gibi becerikli biri için eminim yumurta pişirmek kadar kolaydır :)
    Darısı başıma artık...
    Ellerine sağlık, bu arada muhteşem bir lezzet olduğu belli...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa hakikaten kolay,ben biraz teferruatlı anlatıyorum o yüzden zormuş gibi geliyor..Ben bu pideyi inanki son dakikada yaptım,baktım oğlum yemeği sevmedi..Hemen bu pideyi yapıverdim..Sende bence kolayca yapabilirsin..teşekkür ederim,sevgiler Heyyficim..

      Sil
  3. Canım ellerine sağlık nefis olmuş kokusu burnuma geldi:)Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deryacım..sevgiler..

      Sil
  4. iftarda mı yesek, sahurda mı bilemedim...:)
    enfes görünüyorlar, ellerine sağlık sevgili Nurşen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla biz iftara yaptık,ama kalanı sahurada yedik ..süperdi..teşekkürler Azracı..

      Sil
  5. Allahım yok yok ben geliyorum :) Allahım senin sitene geldikçe cennete düşmüş gibi oluyorum :)
    Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülaycım başıın üzerinde..Hemen çok mutlu olurumm..teşekkür ederim..

      Sil
  6. Eline sağlık canım .Çok nefis olmuş sevgiler.

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic