13 Temmuz 2013

KIZARMIŞ ÇITIR TAVUK [KENTUCKY FRİED CHİCKEN]

Bu nefis tarif özellikle çocuklar için geliyor,ama büyüklerden çocuklara kalırsa tabiki de!!Hani hepimizin bayıldığı çıtır bir tavuk vardır,Kentucky Fried Chicken..İşte tamda onun lezzetinde..Artık evde kolayca yapabilirsiniz!!Dışı çıtır çıtır,içi yumuşacık,nefis mi nefis bir tavuk..Üstelikte çok pratik..Yani yapması kolay,kendisi olay lezzetlerden.Bu lezzetli tavuk sofralarınızın favori yemeği olacak!!Bence kızartma diye korkmayın,hergün kızartma yemiyoruz.Bir kere deneyin..Tam tadıyla,keyifle yiyin..

Bu nefis tavukların  yanına yine çok pratik tarifle bir fırın makarnayla ,lezzetli yaz domateslerinden çoban salata yaptık...İftar için çok güzel bir menü oldu..Herkese afiyetler olsun...

Malzemeler
8 parça inceltilmiş kemiksiz tavuk göğsü veya budu
2 paket knor pane harcı
2 yumurta
1 çay bardağı süt
1 tatlı kaşığı hardal
1 tatlı kaşığı bal
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
kızartmak için ayçiçek yağı
Yapılışı
  • Tavukları önce iyice yıkayıp,limon sıktığınız suda yarım saat bekletin.Sonrada iyice yıkayın.[ bu işlemi ben bütün tavuk yemeklerinde yapıyorum,tavuğun ağır kokusunu alıyor.]
  • Daha sonra tavuklarınızı süt,bal,hardal,karabiber,tuz,kimyon karışımında 2 saat bekletin.
  • Geniş bir tavaya bolca ayçicek yağı koyun ve iyice kızdırın.Daha sonra pane harcını yayvan bir tabağa koyun.2 yumurtayı iyice çırpın ve yayvan bir tabağa koyun.Süte ısladığınız tavukları iyice süzüp,önce çırpılmış yumurtaya sonrada knor pane harcına iyice bulayın ve kızgın yağa atın.İki yüzüde nar gibi kızarınca kağıt havlu serdiğiniz bir tabağa alın,yağı süzüldükten sonra çıtır çıtır tavuklarınızı sıcak sıcak afiyetle yiyin..
  • Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. mutlaka denenecek canım. tavuk hastası olarak kaçmaz :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülaycım teşekkür ederim,yorumunu bekliyorum..sevgiler.

      Sil
  2. Ahhh.. ne severim kfc yi hemen denicem cok cezbedici gorunuyor ellerine saglik hayatim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum o zaman mutlaka denemelisin,gerçekten çıtır çıtır bir lezzet..teşekkürler..

      Sil
  3. eline sağlık canım her ikisi de nefis görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  4. Tavuk yemeklerini eşimle çok severiz knorr pane harcı kullanırım ama sütlü karışımda bekletmemiştim,fikir oldu teşekkürler :)

    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sütte bekletmek tavuğu dahada lezzetlendiriyor,mutlaka denemelisin..sevgiler..

      Sil
  5. Harika bir lezzet..eşim de ben de bayılırız ve sık sık da yaparım..ancak daha hafif olması için çoğunlukla önce kremaya sonra da galeta ununa bulayıp fırın kabına dizerek fırında pişiriyorum..tabii kremayla ne kadar hafif olursa..;) ama napıyım kremalı lezzetlere de bayılıyorumm..;)) her zamanki güzel tarifleriniz için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çoğunlukla fırında yapıyorum ama arada bundanda vaz geçemiyorum..Bak burdada tavukları süte ıslıyorum,sonra kızartıyorum..Yani krema yerine kızartma!! Biraz olsun dengelemeye çalışıyorum..Mutlaka denemelisin.teşekkürler,sevgiler.

      Sil