NOHUTLU FİRİK PİLAVI

Devamlı pişirdiğiniz pilavlardan sıkılıp ,değişik bir lezzet istiyorsanız..İşte sizlere  nefis bir pilav.Antep yöresinde sıkça pişirilen bu pilavı yemediyseniz mutlaka deneyin.Sofranıza değişik bir lezzet katın.

 
Firik nedir??Firik ,olgunlaşmamış buğday başağının kesilip, kabuğunun yakılıp ayıklanarak elde edildiği bir tahıl cinsidir.İri bulgura benzer.Ama kendine has tütsülü,yanık bir kokusu vardır.Çoğunlukla Güneydoğu Anadolu bölgemizde bilinir ve çokça pişirilir..Özellikle Antep yöresinde çokça kullanılır.Çok lezzetli ve besleyicidir..Büyük marketlerde,pazarlarda ve köy ürünleri satan yerlerde bulabilirsiniz.
Malzemeler
1 su bardağı firik
1 su bardağı iri bulgur
1 çay bardağı arpa şehriye
1 büyük soğan
1 su bardağı haşlanmış nohut
3 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı zeytinyağ
1 su bardağı tavuk veya et suyu
3,5  su bardağı su
tuz
YAPILIŞI
  • Pilav tencerenize tereyağı ve zeytinyağını beraber koyun ve ısınınca içine önce doğranmış soğanınızı koyun ve kavurun.Sonrada 1 su bardağı firik,1 su bardağıda iri bulgur ekleyin ve beraberce iyice kavurun.Kavrulan pilavınıza nohutunu,sularını ve tuzunu ekleyip,kısık ateşte iyice pişirin.Pilavınız pişip suyunu çekince üzerini kağıt havlu kapatın,kapağınıda üzerine kapatın.15 dakika dinlendirdikten sonra servis edin.
  • Not:Firiğiğin kendine has isli bir kokusu vardır,herkes sevmeyebilir..Ama çok lezzetli ve besleyicidir..
  • Firik pilavı ,çoğunlukla etli ve salçalı pişirilir,ben et yemeğinin yanına yaptığım için sade olarak pişirdim.
  • AFİYET OLSUN..
 
 

15 yorum:

  1. Firiği de nohutu da çok severim, eminim süper olmuştur, elleirne sağlık Nursencim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,çok güzel bir pilav oluyor..

      Sil
  2. Nurşen Hanımcığım firik pilavı bilinmez mi .miss gibi kokusu ile çok harika bir pilav. gerçekten farklı tatlara açık olanların denemesini tavsiye ederim.

    Ellerine sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benced mtfakta yeni tatlara açık olmak lazım,Anadolunun geleneksel lezzetli pilavlarından biri bence..teşekkürler..

      Sil
  3. Wonderful, what a webpage it is! This webpage presents helpful facts to us, keep
    it up.

    my blog post password for

    YanıtlaSil
  4. Şimdi bişi diyeceğim güleceksin canım bana :)
    Hem duyuyorum bu pilavı ama hiç açıpda neymiş demedim, araştırmadım. Ben içindeki firiki ne sanıyordum biliyormusun :)
    Bademin olmamış iç tutmamışına firik deriz he he ben onunla yapılıyor sanıyordum :)
    Cehaletimi mazur gör.
    Ellerine sağlık sayende yeni bir şey öğrendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülaycım çok alemsin,tabii hepimizin bilmediği bir çok lezzet var..İyiki bloglar var,herşeyi birbirimizden öğreniyoruz..Ama denemelisin,çok güzel ve farklı bir lezzet..teşekkürler.sevgiler..

      Sil
  5. çok besleyici bir pilav olmuş eline sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Bu pilav çok sağlıklı :))
    Ellerine sağlık canım ..

    Sevgiler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,çokta besleyici..nefis oluyor..

      Sil
  7. bayılırım bu pilava, en kısa zamanda denemeliyim, ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Nurselcim..Çok lezzetli oluyor..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic